piątek, 25 kwietnia, 2025

Marcin Wojewódka: PKP CARGO traci udziały na rynku – potrzebna głęboka restrukturyzacja i zmiany

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Udział Grupy PKP CARGO – narodowego lidera towarowych przewozów kolejowych – w roku 2012 według masy przewiezionych ładunków wynosił 50,4%, a według pracy przewozowej 60,2%, podczas gdy w roku 2023 spadł do poziomu 33,1% wg masy i 33,9% wg pracy przewozowej. W celu wyjścia z obecnej trudnej sytuacji muszą zostać podjęte konkretne działania wieloobszarowe, które w perspektywie pozwolą wrócić na dobry biznesowy tor potentata narodowego i międzynarodowego na rynku kolejowych przewozów towarowych, jakim jest Grupa PKP CARGO. Narodowy przewoźnik potrzebuje dogłębnych zmian organizacyjnych i poprawy efektywności procesów, żeby dostosować się do konkurencyjnego perspektywicznego rynku i stworzyć potencjał do długoterminowego rozwoju biznesu i jego rentowności. Rynek ma ogromne perspektywy, a PKP CARGO S.A. potencjał długoterminowy.

– PKP Cargo jest świetną firmą, która posiada wielki potencjał. Zostanie on wykorzystany pod warunkiem, że zrestrukturyzujemy tę spółkę, że dokonamy zmian, które w tej chwili wprowadzamy – powiedział serwisowi eNewsroom.pl dr Marcin Wojewódka, p.o. Prezesa Zarządu PKP CARGO w restrukturyzacji. – Natomiast musimy sobie jasno powiedzieć, że rynek bardzo się zmienia, a także niestety PKP Cargo, które kiedyś miało prawie 60% rynku, dzisiaj ma poniżej 30%. Kiedyś było tak, że na każde 10 wagonów, jakie wiozły towar po torach w Polsce, 6 wagonów było naszych, z naszym niebieskim logo PKP CARGO. Natomiast dzisiaj jest to poniżej 3 wagonów na każde 10. I to jest to wielkie wyzwanie. Niestety błędy naszych poprzedników, a także błędy rządów ostatnich 8 lat doprowadziły do tego, że nasza konkurencja bardzo silnie weszła na rynek, rozepchała się na nim i mamy bardzo konkurencyjny sektor. Dlatego przywrócenie sytuacji, gdzie PKP Cargo będzie miało 60% rynku, jest niemożliwe. Natomiast będziemy podejmowali wszelkie skuteczne działania, żeby ten niekorzystny trend, który jest w tej chwili – bo PKP CARGO cały czas niestety tracił udziały w rynku – odwrócić i żeby pozyskiwać nową pracę przewozową. Pierwsze jaskółki już są, bo mamy dwa wygrane, duże kontrakty w tym roku – przez nowy zarząd. Natomiast musimy być realistami – przede wszystkim musimy zrestrukturyzować spółkę, ograniczyć koszty, zacząć dobrze sprzedawać. Wtedy powolną, organiczną pracą odzyskamy należne spółce miejsce – przewiduje dr Marcin Wojewódka.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Bioceltix złożył wniosek do EMA o dopuszczenie leku BCX-EM na zapalenie stawów u koni

Kolejny ważny moment w historii Bioceltix. Giełdowa spółka...

Strategiczne kontrakty B-Act w Ukrainie – polska firma zaangażowana w odbudowę po katastrofie w Nowej Kachowce

B-Act, notowana na NewConnect spółka konsultingowo-inżynieryjna podpisała umowy na...

Roślinne białko z grochu i alg – projekt firmy Tarczyński z dotacją od NCBR

Firma Tarczyński pracuje nad przełomowym preparatem wielobiałkowym pozyskiwanym z...

Medicalgorithmics wchodzi na rynek grecki – nowe partnerstwo z TeleNurse Plus

Notowany na GPW medtech podpisał umowę z greckim TeleNurse...

(Nie)Dostarczone zaufanie. Ostatnia mila – największy wróg lojalności klienta i budżetu firmy

Nietrafione decyzje operacyjne, brak kontroli i niewystarczająca transparentność w...

Podobne tematy

Intel planuje kolejne masowe zwolnienia

Jeszcze w tym tygodniu Intel – jeden z największych...

PKP zakończyło przebudowę historycznego dworca w Wejherowie

Polskie Koleje Państwowe S.A. zakończyły trwającą niespełna półtora roku...

Aktywa w PPK przekroczyły 33 mld zł. Partycypacja nadal rozczarowuje

Na koniec lutego 2025 środki zgromadzone w PPK to...

Przebudowa dworca Palędzie zakończona

Zakończyła się przebudowa dworca Palędzie w województwie wielkopolskim. Inwestycja...

PKP zakończyły przebudowę dworca w Kołodziejewie

Przebudowa dworca dofinansowana ze środków unijnych w ramach Programu...

Dworzec w Ząbkach po metamorfozie – nowoczesność w historycznej oprawie

Jest symbolem modernistycznej architektury, kształtem przypomina wagon z lat...

PKP Intercity przyspiesza modernizację – nowe lokomotywy, wagony i inwestycje

W 2024 roku PKP Intercity odebrało 40 nowych lokomotyw...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie