POLITYKADziś Dzień Przedsiębiorcy. FPP podsumowuje efekty kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca

Dziś Dzień Przedsiębiorcy. FPP podsumowuje efekty kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca

Dziś Dzień Przedsiębiorcy. FPP podsumowuje efekty kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca

Ponad 70 tysięcy podpisów zebranych pod postulatami zapisanymi w Dekalogu Przedsiębiorcy oznacza, że głos przedsiębiorców ma ogromną siłę i znaczenie – to główny przekaz na Dzień Przedsiębiorcy płynący z podsumowania kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca, zorganizowanej wspólnie przez FPP, BCC i KIG.

Przypomnijmy: „Dekalog Przedsiębiorcy” przedstawia 10 kluczowych obszarów wymagających natychmiastowych zmian. Dzięki wielomiesięcznej pracy analityków i ekspertów FPP zrzeszonych w think-tanku CALPE, w dokumencie zdiagnozowano 10 obszarów, wymagających pilnej naprawy. Zmiany mają pomóc przedsiębiorcom mierzyć się z wyzwaniami przed którymi stają na co dzień. Kampania internetowa promująca postulaty wystartowała 9.05., a podpisy zbierano wielokanałowo – w Internecie, za pomocą specjalnego formularza, a także w tradycyjny sposób.

Przedsiębiorcy prywatni tworzą 12,8 mln miejsc pracy w Polsce, a sektor przedsiębiorstw jest odpowiedzialny za blisko 75% polskiego PKB, czyli ok. 2,4 biliona zł. Ponadto 2,5 mln aktywnych przedsiębiorców indywidualnych to także 14% wyborców, stąd hasło przewodnie kampanii edukacyjno-informacyjnej: #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca – posłuchaj głosu 14% wyborców. Jej celem była budowa świadomości prezentowanych postulatów i zbudowanie społecznego poparcia dla prezentowanej inicjatywy.

Cieszy nas nie tylko fakt dotarcia do szerokiej grupy przedsiębiorców z postulatami Dekalogu, ale też ogromne poparcie Polaków dla tej inicjatywy – podsumowuje Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich. – Polacy chcą bardziej przejrzystych przepisów, prostszych podatków, przewidywalnej wysokości składki zdrowotnej czy jasnych i równych zasad dla wszystkich, jeśli chodzi o proporcjonalny ZUS. Ale widzimy, że coraz większe znaczenie ma dla nich szersze spojrzenie – tak samo ważne jak sprawy podatkowe są dla nich istotne kwestie związane z bezpieczeństwem, zatrudnieniem czy reformami systemu ochrony zdrowia.

Intensywna kampania obejmowała nie tylko działania w Internecie, ale także wykorzystanie struktur FPP, KIG i BCC w tym regionalnych. Podpisy zbierano wśród członków organizacji, podczas akcji ulicznych, a także podczas różnego rodzaju wydarzeń plenerowych. Masowe poparcie przełożyło się na zainteresowanie środowisk politycznych.

Byliśmy i wciąż jesteśmy przekonani, że przedsiębiorcy są głównym partnerem do dyskusji o wyzwaniach z jakimi się mierzą i będą się mierzyć w przyszłości – te rozmowy i kształtowanie otoczenia biznesowego nie może się odbywać bez głosu przedsiębiorców – tłumaczy Kowalski. – Ponad 70 tysięcy podpisów o tym świadczy. Dziś mogę z dumą powiedzieć, że dzięki zaangażowaniu i ciężkiej pracy, ten głos został usłyszany. Mieliśmy okazję przekazać nasze postulaty liderom partii opozycyjnych, Donaldowi Tuskowi i Władysławowi Kosiniak-Kamyszowi, którzy z dużą uwagą i zrozumieniem przyglądali się naszym postulatom. Otrzymaliśmy obietnicę dalszych spotkań i prac nad konkretnymi rozwiązaniami dla polskich przedsiębiorców. Jesteśmy umówieni także z premierem Mateuszem Morawieckim, czekamy na konkretną datę spotkania. Cieszy nas to, że zrozumienie dla postulatów jest ponad politycznymi podziałami. Wierzymy, że „Dekalog” to zbiór merytorycznych zasad i postulatów, które powinny obowiązywać, niezależnie od tego, kto obejmie rządy po nadchodzących wyborach parlamentarnych – podsumowuje Kowalski.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...