POLITYKAWybory 2023: Kto zyska poparcie przedsiębiorców?

Wybory 2023: Kto zyska poparcie przedsiębiorców?

Wybory 2023: Kto zyska poparcie przedsiębiorców?

Przedsiębiorcy to 14% wyborców – a więc 2,5 mln osób, które mogą oddać głos w najbliższych wyborach. To może być siła decydująca o tym, kto wygra wybory do parlamentu. Poparcie przedsiębiorców będzie zależało od programu gospodarczego – ważnego zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Istotne są kluczowe aspekty – jak kwestie podatkowe, finansowe, ale też szeroko rozumiane otoczenie biznesu – system ochrony zdrowia, system wynagrodzeń, rynek pracy, bezpieczeństwo państwa, bezpieczeństwo sektora żywnościowego czy demografii. Zostały one zebrane w Dekalogu Przedsiębiorcy, pod którym zbierane są podpisy Polaków. Przedsiębiorcy oczekują, że elementy Dekalogu znajdą się również w programach wyborczych partii politycznych.

Kampania #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca zyskuje coraz większe poparcie. W ramach kampanii realizowanej wspólnie przez Federację Przedsiębiorców Polskich, Związek Pracodawców Business Centre Club oraz Krajową Izbę Gospodarczą, przedstawiciele tych trzech organizacji wyszli na ulice największych polskich miast, celem uzyskania szerokiego poparcia dla Dekalogu Przedsiębiorcy.

– W ramach naszej kampanii zbieramy podpisy poparcia zarówno w formie tradycyjnej, jak i on-line na stronie: petycje on-line #PrzedsiebiorcaToTeżWyborca-posłuchajgłosu14%wyborców. Z naszymi postulatami chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, aby przekonać ich do naszych propozycji i zyskać ich akceptację. Ogólnopolska akcja zbierania podpisów odbyła się w dniach 16-18 czerwca m.in. w: Warszawie, Białymstoku, Gorzowie Wielkopolskim, Poznaniu, Bydgoszczy, Katowicach. Zależy nam na uzyskaniu społecznego poparcia dla naszej kampanii w całej Polsce. Ta kampania to nie jest tylko głos Warszawy i największych firm. Problemy, o których mówimy dotykają też tych najmniejszych przedsiębiorców i to z różnych rejonów naszego kraju. Oni w pełni utożsamiają się z hasłami naszej kampanii. Ich głos również musi zostać usłyszany – mówi Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP).

Wszyscy wiemy, jak ważna jest optyka lokalna. Regiony to nasze małe ojczyzny. Politycy doskonale o tym wiedzą, dlatego właśnie w regionach walczą o poparcie i spotykają się z wyborcami. Przypominamy, że przedsiębiorcy to też wyborcy. Razem jest nas 2,5 mln, a to daje 14% wyborców. Politycy zaczynają w końcu dostrzegać ten elektorat i jego potencjał. To siła, której nie można ignorować. Przedsiębiorcy są głównym partnerem do dyskusji o wyzwaniach z jakimi się mierzą i będą się mierzyć decydenci w przyszłości. Te rozmowy i kształtowanie otoczenia biznesowego nie może się odbywać bez głosu przedsiębiorców – dodał Łukasz Bernatowicz, Prezes Związku Pracodawców Business Centre Club.

Przedsiębiorcy prywatni w Polsce:

  • tworzą 12,8 mln miejsc pracy w Polsce
  • odpowiadają za blisko 75% polskiego PKB, czyli ok. 2,4 biliona zł
  • wpłacają 110 mld zł podatku dochodowego rocznie do budżetu państwa
  • inwestują 300 mld zł rocznie w rozwój polskiej gospodarki

Dekalog Przedsiębiorcy to 10-punktowy program dla przedsiębiorców. To zbiór merytorycznych postulatów i konkretnych propozycji legislacyjnych – które trzeba zrealizować, niezależnie od tego, kto obejmie rządy po nadchodzących wyborach parlamentarnych.

Troska o przedsiębiorców to nie jest troska o wąską grupę społeczną. Każda racjonalna i pozytywna zmiana dla pracodawcy, to realna zmiana na korzyść pracownika. Dlatego pod Dekalogiem podpisują się zarówno pracodawcy, jak i pracownicy – wszyscy ci, którzy oczekują zmian i są świadomi, że ich wprowadzenie przyczyni się do rozwoju społeczno-gospodarczego naszego kraju.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...