MOTORYZACJAGlobalna sprzedaż Lexusa wzrosła o 22 procent. RX najpopularniejszym modelem marki na...

Globalna sprzedaż Lexusa wzrosła o 22 procent. RX najpopularniejszym modelem marki na świecie

Globalna sprzedaż Lexusa wzrosła o 22 procent. RX najpopularniejszym modelem marki na świecie

  • W pierwszym półroczu 2023 roku Lexus sprzedał na świecie 382 131 samochodów
  • To wzrost o 22 procent w porównaniu z okresem od stycznia do czerwca 2022 roku
  • 71-procentowy wzrost sprzedaży aut zelektryfikowanych
  • Najpopularniejszym modelem marki jest RX

Lexus w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku sprzedał na świecie 382 131 samochodów. To drugie najlepsze półrocze w historii marki. Globalna sprzedaż wzrosła o 22 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Największym rynkiem zbytu Lexusa jest Ameryka Północna. Od stycznia do czerwca tego roku sprzedano w tej części świata 167 606 aut marki, co jest o 16% lepszym wynikiem niż w roku ubiegłym. Na drugim miejscu plasuje się Azja (bez Japonii), gdzie sprzedano 98 024 Lexusów (-5,7%). W samej Japonii na drogi wyjechało 51 249 aut Lexusa. To najlepszy wynik w historii sprzedaży marki w swojej ojczyźnie. W porównaniu z rokiem ubiegłym wzrost sprzedaży w Japonii wyniósł aż 140%. W Europie sprzedano o 43 procent więcej Lexusów (34 020 aut).

Lexus prezentując w 2004 roku hybrydową odmianę modelu RX rozpoczął elektryfikację segmentu premium. W pierwszym półroczu 2023 roku marka sprzedała na świecie 180 890 aut z klasycznymi napędami hybrydowymi, hybrydami plug-in oraz auta elektryczne na baterie. Auta z takimi napędami stanowią już 47% globalnej sprzedaży marki. To wzrost o 71% w porównaniu z pierwszą połową 2022 roku.

Pod względem liczby sprzedanych aut ze zelektryfikowanymi napędami przodują USA (41 tys. egzemplarzy), a w Europie udział aut nisko- lub bezemisyjnych jest najwyższy – 86% Lexusów kupowanych na Starym Kontynencie to takie auta.

RX najpopularniejszym modelem Lexusa

W globalnej sprzedaży marki dominują SUV-y i crossovery. Od stycznia do czerwca kupiono 265 817 egzemplarzy aut z takimi nadwoziami. RX, NX, UX, LX i GX stanowią 70% wszystkich sprzedanych Lexusów.

Nieprzerwanie od 1998 roku najpopularniejszym modelem Lexusa jest RX. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedano na świecie 103 783 egzemplarze tego auta (5% wzrostu). W 2023 roku zadebiutowała piąta już generacja RX-a, który oferuje aż trzy rodzaje napędów hybrydowych. RX 350h (250 KM) to klasyczna hybryda, RX 450h+ (309 KM) ma hybrydę plug-in, a RX 500h (372 KM) ma turbodoładowany silnik 2.4 l z automatyczną, 6-biegową przekładnią oraz nowy, stały napęd 4×4 DIRECT4.

Drugim najpopularniejszym modelem globalnie jest NX. Od stycznia do czerwca sprzedno 101 195 egzemplarzy SUV-a z segmentu D-Premium. To wzrost aż 85% w porównianiu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2022 roku. NX oferowany jest w dwóch hybrydowych wariantach – jako klasyczna hybryda NX 350h (243 KM) lub hybryda plug-in NX 450h+ (309 KM).

Najpopularniejszym sedanem oraz trzecim modelem marki pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy w pierwszej połowie 2023 roku jest ES. Klienci na całym świecie kupili 82 717 tych eleganckich limuzyn.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...