Grupa InPost zdecydowała się na przedłużenie strategicznego partnerstwa z kadrą narodową. InPost docenia obserwowane pozytywne zmiany w drużynie, które dają szansę na ożywienie polskiej piłki. Długoterminowym celem InPost jako strategicznego sponsora są inwestycje w rozwój młodych piłkarzy oraz koncentracja na przyszłości kadry narodowej.
– Ostatnie dwa mecze kadry prowadzonej przez Michała Probierza dały sygnał społeczności kibiców, że istnieje nadzieja na zmiany. Na te zmiany liczymy, gdyż wierzymy, że piłka jako ulubiony sport Polaków, pozostanie takim sportem na lata. Zamierzamy także promować piłkę nożną kobiet, która zyskuje coraz większą popularność. Jako sponsor strategiczny mamy też zamiar uczestniczyć w nowo planowanych programach aktywizujących ten sport wśród kobiet i mężczyzn przy współpracy z PZPN oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki. Chcemy także wraz z PZPN angażować się w programy dla szkół oraz młodych piłkarek i piłkarzy w szkołach podstawowych. Mam marzenie, żeby dzieci w Polsce coraz częściej grały w piłkę na pobliskim boisku i były aktywne sportowo. Zawsze powtarzam, że bycie patriotą to wspieranie rodzimych projektów i inicjatyw – nieważne czy mówimy tu o biznesie, sporcie czy kulturze. Wspieramy Polaków, bo wiemy jak wielki jest w Nas potencjał! – mówi Rafał Brzoska, prezes i założyciel Grupy InPost.
InPost został Sponsorem Strategicznym Reprezentacji Narodowej w piłce nożnej w 2022 roku. To był największy kontrakt sponsoringowy prywatnej firmy w historii polskiego sportu. Sponsoring reprezentacji w nowatorskiej formule, która została przygotowana specjalnie dla InPost, to synergia jednych z najsilniejszych polskich marek. Pozwolił na zwiększenie zaangażowania kibiców reprezentacji w piłce nożnej w wielu nowych kanałach, a jednocześnie zaprezentował nowatorskie rozwiązania największej polskiej firmy logistycznej.
– Tworzymy firmę, która sport, zdrową rywalizację i zasady fair play ma wpisane w genach. Wspieramy sportowców, bo kierują się na co dzień tymi samymi wartościami, co my. Osiągnięcia sportowe każdego z zawodników są dla nas wielką inspiracją, powodem do dumy i ogromną motywacją do dalszej pracy. Mierzymy wysoko, bo wiemy, że przy odpowiedniej motywacji, można osiągnąć praktycznie wszystko. Zarówno w biznesie, jak i w sporcie. Marketing sportowy jest i będzie istotnym elementem działań Grupy InPost w całej Europie – dodaje Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & Esg Officer.
– Polski Związek Piłki Nożnej konsekwentnie realizuje strategię budowania stabilnych i partnerskich relacji z naszymi sponsorami. Rezultatem tych działań jest przedłużenie współpracy z naszym Strategicznym Sponsorem – firmą InPost, która zdecydowała się zwiększyć swoje zaangażowanie w polską piłkę nożną. InPost jest naszym największym partnerem spośród firm prywatnych. Wspólnie będziemy działać na rzecz zachęcania do uprawiania sportu poprzez promocję piłki nożnej – powiedział Cezary Kulesza, Prezes PZPN.
– Kontynuowanie współpracy z taką firmą, jak InPost, to zaszczyt dla Polskiego Związku Piłki Nożnej, ale również duża odpowiedzialność. Cieszymy się, że jako największy związek sportowy i platforma marketingowo-komunikacyjna zostaliśmy obdarzeni zaufaniem. Z uwagi na nowe obszary współpracy przyczynimy się do realizacji celów naszego Strategicznego Sponsora oraz wspólnie stworzymy nowe projekty – mające na celu popularyzację zdrowego stylu życia w Polsce i dbałość o sportową edukację szkolną – dodaje Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.
Strategia promowania sportu we wszystkich formach jest ważnym elementem ogólnoeuropejskiej strategii marketingowej Grupy. InPost od 2010 roku jest jednym z kluczowych sponsorów lekkiej atletyki w ramach InPost Sport Team. Ponadto firma jest oficjalnym Partnerem Tour de France, a w Wielkiej Brytanii zawarła wieloletnie partnerstwo z czołowym klubem piłkarskim Premier League Newcastle United, jednocześnie stając się jego oficjalnym globalnym partnerem w zakresie dostaw.