PRACA I KARIERAJak stworzyć skuteczne ogłoszenie o pracę? Wyniki raportu Aplikuj.pl

Jak stworzyć skuteczne ogłoszenie o pracę? Wyniki raportu Aplikuj.pl

Jak stworzyć skuteczne ogłoszenie o pracę? Wyniki raportu Aplikuj.pl

W obliczu dynamicznie zmieniających się realiów rynku pracy, pracodawcy stają przed coraz większym wyzwaniem w przyciąganiu odpowiednich kandydatów. Jak skutecznie wyróżnić się w morzu ogłoszeń? Najnowszy raport Aplikuj.pl pt. „Jak przygotować skuteczne ogłoszenie o pracę?” podpowiada, co naprawdę działa.

Zrozumienie potrzeb kandydatów – klucz do sukcesu

Ogłoszenie o pracę, często będące pierwszym kontaktem potencjalnego pracownika z firmą, nie tylko informuje o wolnym stanowisku, ale również wpływa na wizerunek pracodawcy. W dobie rosnącej konkurencji na rynku pracy, kluczowe jest, aby oferta była nie tylko atrakcyjna, ale i precyzyjnie dostosowana do oczekiwań kandydatów.

Z raportu Aplikuj.pl, opartego na badaniach przeprowadzonych wśród 400 respondentów, wynika, że kandydaci coraz częściej oczekują pełnej informacji o warunkach zatrudnienia już na etapie przeglądania ogłoszeń. Podanie szczegółów dotyczących wynagrodzenia, formy zatrudnienia, możliwości rozwoju oraz kultury organizacyjnej firmy znacząco wpływa na decyzję kandydatów o aplikowaniu.

Znaczenie transparentności wynagrodzenia

Według raportu Aplikuj.pl, aż 66% badanych uważa, że kluczowym elementem ogłoszenia jest jasne określenie wynagrodzenia. Kandydaci chcą wiedzieć, ile mogą zarobić, zanim zdecydują się na aplikację. Podanie tej informacji nie tylko zwiększa atrakcyjność oferty, ale także buduje zaufanie między pracodawcą a potencjalnym pracownikiem. Kolejne ważne dla kandydatów elementy ogłoszenia to m.in. forma zatrudnienia (64%), miejsce pracy (60%) oraz informacje o stanowisku i zakresie obowiązków (59%).

„Brak transparentności w ogłoszeniach o pracę skutkuje nie tylko mniejszą liczbą aplikacji, ale również wydłużeniem procesu rekrutacji, co w obecnych warunkach rynkowych może okazać się kluczowe. Regularne aktualizowanie ofert to inwestycja, która przynosi realne korzyści w postaci lepiej dopasowanych kandydatów” – mówi Izabela Foltyn, Dyrektor Handlowa Aplikuj.pl.

Rekrutacja przez kompetencje – nowy standard?

Kandydaci oczekują także jasnego podania zakresu obowiązków oraz wymagań wobec kandydatów, co pozwala im lepiej ocenić, czy dana oferta jest dla nich odpowiednia. Warto rozważyć rekrutację przez kompetencje, czyli skupienie się na zbadaniu, czy kandydat poradzi sobie z codziennymi zadaniami, zamiast na jego wcześniejszych doświadczeniach czy formalnym wykształceniu.

**„Czy warto rekrutować przez kompetencje? Dane mówią, że tak. Zyskujemy lepiej przystosowany do zadań i bardziej zdywersyfikowany zespół, a jeśli proces rekrutacyjny jest dobrze przygotowany, to również możemy przeprowadzić rekrutację szybciej” – tłumaczy Sabina Stodolak, HR Content Manager tomHRM.**

Wizerunek pracodawcy jako klucz do sukcesu

Publikacja oferty pracy to więcej niż tylko prezentacja stanowiska i wymagań. Uwzględnienie sekcji z dodatkowymi informacjami oczekiwanymi przez kandydatów może znacząco wspomóc proces rekrutacji, podnieść atrakcyjność oferty i budować pozytywny wizerunek pracodawcy.

„Jasne określenie oczekiwań może być pierwszym krokiem do zapewnienia, że aplikujący będą rzeczywiście pasować do kultury organizacyjnej oraz do wymagań stanowiska. To nie tylko redukcja liczby błędnych aplikacji, ale również sposób na zwiększenie efektywności całego procesu rekrutacyjnego” – mówi Piotr Wróbel, Performance Manager Aplikuj.pl.

Inwestycja w atrakcyjne ogłoszenie

Inwestując czas i zasoby w przygotowanie ogłoszenia, pracodawcy mogą znacząco zwiększyć swoje szanse na przyciągnięcie najlepszych talentów. W dłuższej perspektywie przełoży się to na sukces i rozwój firmy. Dobrze skonstruowane ogłoszenie sprawia, że proces rekrutacji staje się przyjemniejszy zarówno dla pracodawcy, jak i kandydata, co prowadzi do lepszego dopasowania i większego zadowolenia obu stron.

Raport Aplikuj.pl dostarcza wskazówek, w jaki sposób maksymalnie wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą dobrze przygotowane ogłoszenie o pracę. Warto zgłębić ten temat i wdrożyć przedstawione rekomendacje, aby wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć najlepszych kandydatów.

Więcej informacji: https://www.aplikuj.pl/raporty/jak-przygotowac-skuteczne-ogloszenie-o-prace

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...