Gorące tematy

Gospodarka

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Polska gospodarka odczuje skutki amerykańskich ceł pośrednio, ale boleśnie

Decyzja Prezydenta USA Donalda Trumpa, nakładająca 20% cła na...

Cisza przed kolejną burzą? Rynki stabilizują się po nerwowym otwarciu tygodnia

Media biznesowe są zalane artykułami o cłach. Sytuacja wygląda,...

Trump kontra Glapiński – kto bardziej wstrząsnął rynkiem?

Wczoraj na rynku mieliśmy pojedynek silnych charakterów – kto...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Marketing

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Polityka

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Trump i Musk coraz śmielej ingerują w europejską politykę

Donald Trump i Elon Musk wkroczyli do europejskiej polityki...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Trump uderza cłami w świat. Globalna wojna handlowa wkracza w nową fazę

Prezydent Donald Trump ogłosił wprowadzenie szeroko zakrojonych taryf celnych...

Prawo

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...

Prezes UODO: Wykonywanie wyroków ETPC musi uwzględniać ochronę danych osobowych

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, zwrócił uwagę...

Opodatkowanie stakingu kryptowalut w Polsce – chaos interpretacyjny i orzeczniczy

Wraz z rozwojem technologii blockchain i rosnącą popularnością kryptowalut,...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Polska gospodarka odczuje skutki amerykańskich ceł pośrednio, ale boleśnie

Decyzja Prezydenta USA Donalda Trumpa, nakładająca 20% cła na...

Cisza przed kolejną burzą? Rynki stabilizują się po nerwowym otwarciu tygodnia

Media biznesowe są zalane artykułami o cłach. Sytuacja wygląda,...

Trump kontra Glapiński – kto bardziej wstrząsnął rynkiem?

Wczoraj na rynku mieliśmy pojedynek silnych charakterów – kto...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Marketing

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Polityka

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Trump i Musk coraz śmielej ingerują w europejską politykę

Donald Trump i Elon Musk wkroczyli do europejskiej polityki...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Trump uderza cłami w świat. Globalna wojna handlowa wkracza w nową fazę

Prezydent Donald Trump ogłosił wprowadzenie szeroko zakrojonych taryf celnych...

Prawo

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...

Prezes UODO: Wykonywanie wyroków ETPC musi uwzględniać ochronę danych osobowych

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, zwrócił uwagę...

Opodatkowanie stakingu kryptowalut w Polsce – chaos interpretacyjny i orzeczniczy

Wraz z rozwojem technologii blockchain i rosnącą popularnością kryptowalut,...
Autor/źródło
Autor/źródło
środa, 9 kwietnia, 2025

Luksusowa lojalność samochodowa

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Europa jest niezaprzeczalnie zagłębiem luksusowych producentów samochodów z takimi markami jak Mercedes, BMW, Porsche i Audi. Poza kontynentem króluje jednak Bentley, Land Rover czy Rolls-Royce. Badania przeprowadzone pod koniec zeszłego roku w USA przez S&P Global Mobility pokazały wyraźny spadek lojalności wobec luksusowych producentów samochodów. Dlaczego tak się dzieje i jak można sprowadzić poziom lojalności najbardziej zamożnych i wymagających klientów na odpowiednie tory?

Spadku lojalności wobec luksusowych marek samochodów upatruje się w wielu czynnikach. W grę wchodzi oczywiście pandemia Covid-19, która spowodowała zmianę paradygmatu w sposobie postrzegania naszego życia, głównie jeśli chodzi o działalność biznesową, pracę zdalną, łańcuch dostaw i trudności w podróżowaniu. I choć wielu producentów samochodów twierdzi, że problemy z łańcuchem dostaw powoli się zmniejszają, stale pojawiają się nowe wyzwania ekonomiczne. Gwałtowna inflacja spowodowała, że cena nowego samochodu osiągnęła rekordowy poziom, co skłoniło konsumentów do poszukiwania raczej opcji aut używanych niż nowych. To w połączeniu z ciągłym wzrostem globalnych stóp procentowych negatywnie wpłynęło na popyt na nowe samochody.

Wyzwania związane z „luksusową lojalnością samochodową”

Jednym z największych problemów związanych z budowaniem lojalności przez luksusowe marki jest brak wiarygodnych danych o ich klientach. Aż trudno uwierzyć, ale to prawda, że większość marek motoryzacyjnych korzysta z dość przestarzałych lub niewyszukanych systemów CRM. To sprawia, że śledzenie danych, a tym bardziej ich gromadzenie, jest niezwykle trudne. Niektóre marki opierają swoje prognozy na źródłach zewnętrznych, które niestety nigdy nie będą dokładne. Są to informacje o niskim poziomie szczegółowości i nie przekładają się na dobre zrozumienie potrzeb klientów.

– Zmieniający się i niezwykle dynamiczny przemysł samochodowy wymaga pracy na szczegółowych danych o klientach – mówi Aleksander Kubicki, dyrektor marketingu w Spartavity, firmie zajmującej się wdrażaniem kompleksowego, autorskiego systemu lojalnościowego Sparta Loyalty System. – Tylko gromadzenie i stała oraz wnikliwa analiza takich informacji pomoże odkryć prawdziwe potrzeby, życzenia i preferencje klientów.

Trudny cykl zakupowy

Zakup samochodu nie jest tak prosty jak kupowanie nowej koszuli czy tostera. Jest to poważna inwestycja, która wymaga przemyśleń i dużego kapitału. Dotyczy to zarówno klientów B2B, jak i B2C, ponieważ przeznaczenie pojazdu definiuje jego zakup. Ogromną różnicę robi przecież to, czy klient potrzebuje SUV-a czy sedana, a może nawet hatchbacka. Istotną wartość niesie informacja o jego ekologicznej świadomości, potrzebach związanych z wydajnością paliwową, luksusowymi udogodnieniami, funkcjami bezpieczeństwa.

W przypadku samochodów ważny jest aspekt częstotliwości zakupu. Cykl życia zakupu klientów motoryzacyjnych jest zdecydowanie dłuższy niż w handlu detalicznym. Samochody są raczej inwestycjami długoterminowymi, a średni czas posiadania auta wynosi 8,4 roku w USA i 11,8 roku w Europie.

–  To, że auto kupuje się na dłużej, sprawia, iż sprzedawcy samochodów tracą lub mają minimalny kontakt z klientem po tym, jak wyjdzie on z salonu – dodaje Aleksander Kubicki. – To znacznie utrudnia budowanie stabilnej komunikacji z bazą klientów i tworzenie emocjonalnej więzi z marką. Staje się to wręcz wyczynem po skończeniu się gwarancji samochodu.

Jak „doładować” lojalność

Nie ma wątpliwości, że zakup czegoś tak skomplikowanego i drogiego jak samochód to nie lada przeżycie. Dlatego też marki muszą skupić się na personalizacji tego procesu i dostosowaniu konkretnych ofert do konkretnych klientów. Można to osiągnąć poprzez zbudowanie i wdrożenie dedykowanego programu lojalnościowego, który potrafi zaangażować poprzez tworzenie niestandardowych doświadczeń pozwalających wybierać pojazd od razu spośród takich, które pasują do klienckich preferencji. Da się to osiągnąć poprzez interaktywne aplikacje, które dają opcję komponowania samochodów i wizualizowania gotowych opcji w rozszerzonej rzeczywistości.

Na pewno wróci

Nagradzanie zachowań to jedno z najskuteczniejszych mechanizmów, które wpływają na utrzymania stałej relacji z bazą klientów. Jakie nagrody sprawdzają się najlepiej w branży samochodowej? Oferując niższe opłaty serwisowe, darmowe dodatki, np. mycie samochodu lub czyszczenie wnętrza czy rabaty na opony zimowe/letnie przez cały sezon, mamy prawie pewność, że klienci nie pójdą po podobne usługi do firm trzecich. Co więcej, stały kontakt z autoryzowanym serwisem i znajomość jego pracowników zdecydowanie zwiększa szansę na to, że klient zdecyduje się na ponowny zakup w tym samym salonie.

Lojalność w branży motoryzacyjnej, szczególnie w segmencie luksusowym, to rynek ewoluujący i czasami kapryśny. Jednak dzięki wykorzystaniu technologii i strategii ekskluzywnych doświadczeń marki mogą nauczyć się rozumieć swoich klientów i dalej rozwijać produkty i usługi, które trafiają w sedno ich pragnień.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Korzyści z używania syntetycznego oleju silnikowego w samochodach

W zarządzaniu flotą, gdzie liczą się wielkie liczby i...

Podobne tematy

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version