wtorek, 28 stycznia, 2025

Nowoczesne technologie i zrównoważony rozwój: kluczowe wnioski z badań Canon o trendach w polskich firmach

Czy potrafimy w pełni wykorzystywać technologie chmurowe? Dlaczego inwestowanie w kompetencje pracowników zwiększa bezpieczeństwo firmy? Skąd bierze się popularność zagadnień zrównoważonego rozwoju wśród przedsiębiorców? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w opiniach respondentów, którzy wzięli udział w badaniu firmy Canon realizowanym we współpracy z agencją badawczą K+ Research. Jego wynikami firma dzieli się od początku tego roku, teraz je podsumowuje.

Canon infografika 1 Canon infografika 2 Canon infografika 3

W badaniu B2B wzięli udział przedstawiciele dużych i średnich polskich firm: osoby odpowiedzialne za zaplecze IT i organizowanie pracy biurowej oraz dyrektorzy administracyjni. Opinie w nim wyrażone potwierdzają, że polscy menedżerowie coraz bardziej ufają cyfryzacji, uświadamiając sobie przy tym, jak istotne dla powodzenia transformacji cyfrowych jest stałe podnoszenie kompetencji pracowników. Ewolucja polskich biur przejawia się w coraz większej uwadze, jaką pracownicy obdarzają kwestie środowiskowe – nie pozostają one bez znaczenia dla decyzji o zakupie sprzętów biurowych, w tym rozwiązań do druku.

Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur

Opinie respondentów wyrażone w badaniu wyraźnie pokazują, że nie ma od niej odwrotu, a digitalizacja zasobów i procesów w firmach z roku na rok nabiera rozpędu. W procesach cyfryzacji istotną rolę odgrywają technologie chmurowe. Największy odsetek respondentów – 43% wskazywał, że ich firma od dłuższego czasu używa „chmury” do przechowywania dokumentów lub zarządzania drukowaniem i skanowaniem. Jako powody, dla których firmy zdecydowały się na ich wprowadzenie, badani wskazują na realizację długoterminowej strategii cyfryzacji firmy, chęć podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w średnich firmach).

Implementacja nowych technologii nie może odbywać się w oderwaniu od kwestii kompetencji pracowników. Otwierając się coraz bardziej na najnowsze technologie polscy menedżerowie wspomagają pracowników w procesach transformacji cyfrowej. W średnich i dużych polskich firmach stawia się na programy szkoleniowe lub wsparcie techniczne dla pracowników korzystających w biurach z urządzeń drukujących – aż 61% badanych potwierdza tego rodzaju pomoc.

Kroczymy ścieżką zrównoważonego rozwoju

Klienci zwracają uwagę na zrównoważony rozwój i wybierają partnerów biznesowych, którzy dbają o otoczenie. Na pytanie o pierwsze skojarzenia z pojęciem zrównoważonego rozwoju, przeważająca liczba respondentów wskazała na odpowiedzialną produkcję. Waga przykładana do kwestii środowiskowych nie pozostaje bez wpływu na decyzje zakupowe. Aż 85% kupujących, niezależnie od wielkości firmy, podczas nabywaniu sprzętu zwraca uwagę na jego zrównoważone parametry oraz działania producenta w tym obszarze. Większość respondentów  – 75% zwraca uwagę na ekonomiczność urządzeń, czyli niskie zużycie energii, atramentów/tonerów, deklarując jednocześnie otwartość na wprowadzanie do swojej floty sprzętu odnowionego – musi on jednak dawać pełną gwarancję bezpieczeństwa podczas użytkowania.

Innowacje, odwaga, wizjonerstwo

Przeprowadzone badanie B2B umożliwiły wgląd w trendy rynkowe i postawy klientów, pomagając realizować długoterminową strategię marki Canon. Opiera się ona na wyprzedzaniu oczekiwań klientów ze szczególnym akcentem kładzionym na kwestie bezpieczeństwa, łatwości obsługi systemów do druku i możliwości szybkiego dostosowania nowych rozwiązań do infrastruktury firmy. Dzięki temu Canon z sukcesem od 30 lat buduje silną pozycję na polskim rynku zaawansowanych technologii. Z twierdzeniem, że Canon to innowacyjna marka zgadza się 65% badanych, 63% z nich uważa, że jest marką odważną, a 60%, że jest wizjonerska (Top 2 Box odpowiedzi; T2B oznacza sposób podsumowania pozytywnych odpowiedzi na pytanie w ankiecie w skali Likerta – łączy dwie najwyższe odpowiedzi skali, tworząc jedną liczbę).

To, że klienci dostrzegają w nas dążenie do innowacyjności, odwagę i wizjonerstwo jest efektem naszych wieloletnich starań, aby oferować firmom najlepsze produkty i usługi, które nie są wyłącznie odpowiedzią na bieżącą sytuację na rynku. Wartość naszych rozwiązań opiera się na tym, że obserwujemy rynek z szerszej perspektywy. Przejawem proaktywnego podejścia do klienta jest stałe wzbogacanie naszej oferty produktowej o jeszcze więcej aspektów zrównoważonego rozwoju we wszystkich segmentach. W tym roku obchodzimy 30-lecie działalności w Polsce, co jest świadectwem naszego zaangażowania i nieustannego dążenia do doskonałości. Jesteśmy dumni z osiągnięć firmy i z optymizmem patrzymy w przyszłość komentuje Jaap van ’t Ooster, Managing Director Canon 4CE.

Autor
  • Od prawie dwóch dekad wspieramy naszych czytelników w lepszym rozumieniu świata biznesu i gospodarki. Tworzymy treści, które łączą solidne analizy z praktycznymi wskazówkami, pomagając w podejmowaniu trafnych decyzji. Nasz zespół to ludzie z pasją do odkrywania nowych trendów, śledzenia zmian na rynkach i dzielenia się wiedzą, która inspiruje do działania.

Popularne w tym tygodniu

Północna Izba Gospodarcza: Inwestycje w polskie porty to konieczność, nie wybór

Polskie inwestycje portowe budzą niepokój w Niemczech. „Mamy ambicje...

Wszystko, co musisz wiedzieć o tuszach do drukarek przed zakupem

Planujesz zakup tuszu do drukarki, ale nie wiesz, który...

Spółka Vivid Games pokazała wstępne wyniki za 2024 rok

Spółka wypracowała w grudniu 1,3 mln zł przychodów i...

Microsoft bezapelacyjnym liderem… marek, pod które podszywają się cyberprzestępcy

Marki technologiczne cały czas są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców...

Jen umacnia się po decyzji BOJ – rynki przewidują kolejne podwyżki

Bank Japonii (BOJ) podjął decyzję o podwyżce stopy procentowej...

Podobne tematy

Polska wśród krajów najbardziej narażonych na dezinformację

Polska doświadczyła 1,443 przypadków kampanii dezinformacyjnych w ciągu ostatnich...

Sztuczna inteligencja w nieruchomościach komercyjnych? Są poważne wątpliwości

Realny wpływ sztucznej inteligencji na sektor nieruchomości komercyjnych wydaje...

BERGER Bau przebuduje drogę powiatową nr 2900D Sady – Mysłaków

Podpisanie umowy między firmą BERGER Bau a Służbą Drogową...

Rynek faktoringu w Polsce rośnie o 4,7% – 471 mld zł obrotów w 2024 roku

Rynek faktoringu w Polsce w 2024 roku ponownie pokazał...

Rafał Spirydon Prezesem Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego

Rafał Spirydon – prezes Hankook Tire Polska – objął...

Rynek biurowy w Polsce: PINK podsumowuje czwarty kwartał 2024 roku

Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych (PINK) opublikowała dane dotyczące rynku...

Na 10 tysięcy złotych brutto jeszcze długo poczekamy. Spada tempo wzrostu wynagrodzeń

- 10 tysięcy złotych brutto to granica psychologiczna jeżeli...

Sztuczna inteligencja kluczem do konkurencyjnej gospodarki – nowy raport zaprezentowany na WEF w Davos

Raport pt. „Blueprint for Intelligent Economies: AI Competitiveness through...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie