wtorek, 29 kwietnia, 2025

Wolt otworzył 6 nowych lokalizacji i planuje rozwój w kolejnych miastach

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Wolt w pierwszych 6 miesiącach tego roku rozpoczął działalność w 6 nowych miastach. Tym samym zaznacza swoją obecność już w 20 lokalizacjach w Polsce. Dostawca jedzenia i zakupów nie zwalnia tempa i planuje dalszy rozwój w drugim półroczu 2024 r. W szczególnym zainteresowaniu firmy jest Śląsk. W każdym z miast Wolt oferuje dostawę do 35 minut oraz stawia na ścisłą współpracę z lokalnymi biznesami.

Mieszkańcy Torunia, Olsztyna, Częstochowy, Chorzowa, Sosnowca i Piaseczna mają już możliwość zamawiania ulubionych dań i zakupów detalicznych za pośrednictwem Wolt.

Agata Polityło, General Manager Wolt Polska
Agata Polityło, General Manager Wolt Polska

Wejście na rynek w tych miastach jest częścią naszej długofalowej strategii – komentuje Agata Polityło, General Manager Wolt Polska. – Chcemy być obecni nie tylko w największych ośrodkach, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, ale także oferować podobne możliwości mieszkańcom mniejszych miast. Niezależnie od miejsca, w którym działamy, zawsze dbamy o najwyższe standardy obsługi klienta. Nasi użytkownicy mogą wybierać potrawy z całego wachlarza kuchni świata, od dużych sieci jak McDonald’s czy Subway, po lokalne restauracje, a swoje zamówienia otrzymują do 35 minut. Dodatkowo nad wszystkim czuwają pracownicy Centrum Obsługi Klienta, odpowiadający na zapytania już w kilka minut.

Wolt powstał w Helsinkach w 2014 r., startując z 10 restauracjami. Obecnie firma współpracuje z partnerami gastronomicznymi, detalicznymi i kurierskimi w ponad 500 miastach w 27 krajach.

Wolt we wszystkich krajach, gdzie jest obecny, chce rozwijać działalność w kolejnych miastach i być partnerem pierwszego wyboru dla lokalnych biznesów – wyjaśnia Mikkel Tofte, Head of Communications w Wolt Denmark i Wolt Polska. Nasza platforma umożliwia im dotarcie do szerokiej bazy użytkowników, wspieramy ich w działaniach promocyjnych i dbamy o to, żeby jakość ich menu czy zdjęć była wysokiej jakości. Dzięki takim działaniom lokalne firmy współpracujące z nami w różnych krajach zwiększyły swoje przychody w 2022 r. o 3 miliardy euro.

Na polskim rynku food delivery i q-commerce Wolt jest obecny od 2018 r. Zgodnie z globalną strategią firma od początku działalności na naszym rynku stawia na ścisłą współpracę z partnerami biznesowymi, wspierając restauracje i sklepy w działaniach marketingowych i pozyskiwaniu nowych klientów.

Nasi partnerzy mają możliwość wyboru dwóch modeli współpracy. W pierwszym przedsiębiorcy dołączają do naszej platformy i korzystają z wszystkich jej zalet, w tym przede wszystkim z dostępu do szerokiej bazy użytkowników. Mogą także dostarczać zamówienia z pomocą własnych kurierów lub zewnętrznej floty Wolt – i dowolnie przełączać się między tymi trybami. Drugi model współpracy, Wolt Drive, umożliwia restauratorom i sklepom korzystanie z usług naszej sieci partnerów kurierskich. To nie tylko istotnie obniża koszty prowadzenia biznesu i ułatwia zarządzanie organizacją, ale też daje dostęp do usługi ekspresowych dostaw, które zarówno partnerzy, jak i ich klienci mogą śledzić w czasie rzeczywistym – wyjaśnia Agata Polityło.

Użytkownicy już w 20 miastach w Polsce mogą korzystać z Wolt i zamawiać nie tylko ulubione dania, ale też zakupy z popularnych supermarketów czy lokalnych piekarni, a nawet kwiaty. Firma jako pierwsza wśród dostawców wprowadziła także model subskrypcyjny Wolt+, dzięki któremu klienci mogą korzystać z darmowej dostawy i dodatkowych zniżek.

Stawiamy na innowacyjność i najwyższą jakość, zarówno w obsłudze klientów indywidualnych, jak i współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. To procentuje, mamy jedne z najwyższych ocen w kategorii aplikacji dowozowych, a ostatnio Wolt został najczęściej pobieraną aplikacją food delivery. Jednak nie zwalniamy tempa i planujemy dalszy rozwój. Chcemy dotrzeć do jak największej liczby Polaków, dlatego w drugim półroczu 2024 r. mamy zamiar wejść do kolejnych miast. Jednym ze strategicznych obszarów jest dla nas Śląsk. Jesteśmy już w Katowicach, Chorzowie i Sosnowcu, ale planujemy kolejne lokalizacje w tym rejonie – mówi Agata Polityło.

W ostatnim czasie Wolt wprowadził także usługę benefitu pracowniczego Wolt for Work oraz nawiązał współpracę z Carrefour.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Rewolucja z igłą i nitką. INTU digitalizuje naprawy i upcykling w branży fashion

INTU Circularity, to pierwsza firma w Polsce, która...

Bioceltix złożył wniosek do EMA o dopuszczenie leku BCX-EM na zapalenie stawów u koni

Kolejny ważny moment w historii Bioceltix. Giełdowa spółka...

XTPL podsumowuje 2024 rok i utrzymuje perspektywy wzrostu dzięki wdrożeniu przemysłowemu

XTPL wygenerował w 2024 roku 13,7 mln zł przychodów...

Columbus Energy wraca na ścieżkę wzrostu – Grupa podsumowuje rok pełen zmian i inwestycji

Grupa Columbus podsumowała rok 2024. Skonsolidowane przychody Grupy wyniosły...

Sfinks Polska w 2024: więcej franczyz, niższe przychody skonsolidowane, wyższa rentowność

Przychody gastronomiczne restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska, w tym...

Podobne tematy

Grupa Recykl dołącza do międzynarodowego projektu SMILE CITY – zrównoważona przyszłość miast

Grupa Recykl, notowany na NewConnect lider rynku zagospodarowywania odpadów...

Automatyzacja w medycynie – jak nowoczesne systemy IT rewolucjonizują placówki zdrowotne?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja...

Medical Inventi zdobywa ochronę znaku towarowego FlexiOss® w USA

Biotechnologiczna spółka Medical Inventi otrzymała od Urzędu Patentowego i...

IBM i Palo Alto Networks: Fragmentacja rozwiązań cyberbezpieczeństwa osłabia organizacje

Nowe globalne badania przeprowadzone przez IBM Institute for Business...

Google wspiera startupy medyczne – rusza nabór do Growth Academy: AI for Health

Google for Startups ogłasza nabór do kolejnej edycji programu...

Europa musi przygotować się na rosnącą falę cyberataków. Polska na czele stawki

Europa staje w obliczu rosnącego zagrożenia cybernetycznego. W 2024...

AI na biznesowym sprawdzianie – firmy oczekują zysków, a nie eksperymentów

Wysokie koszty wdrożeń i ryzyko regulacyjne są jednymi z...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie