START-UPY100 tys. euro czeka na start-upy z Polski, celujące w rynek spożywczy

100 tys. euro czeka na start-upy z Polski, celujące w rynek spożywczy

100 tys. euro czeka na start-upy z Polski, celujące w rynek spożywczy

Start-upy i firmy specjalizujące się w takich obszarach jak m.in. FoodTech, AgriTech, AdTech czy PropTech, które tworzą i wdrażają nowe technologie przydatne w handlu detalicznym w branży spożywczej, mają szansę na spory zastrzyk gotówki. Greenman Group, do którego należy działający na polskim rynku Greenman Poland, rozpoczyna właśnie nabór do drugiej edycji Growing Further Awards.  Pula nagród to aż 100 tys. euro. na dalszy rozwój.

Polskie firmy, które tworzą i wdrażają nowe technologie w handlu detalicznym na rynku spożywczym już po raz drugi mogą powalczyć w międzynarodowym konkursie Growing Further Awards. Nabór potrwa do 4 października br.

Polska, obok m.in. Niemiec, Francji i Irlandii, jest jednym z kilku europejskich rynków, na którym Greenman Group poszukuje firm i start-upów, które nie tylko chcą zaprezentować się na międzynarodowej arenie, ale także otrzymać konkretne wsparcie finansowe na rozwój.

Do projektu, który ma charakter paneuropejski, mogą zgłaszać się firmy technologiczne, które stoją za innowacjami na każdym etapie łańcucha dostaw – od produkcji i dystrybucji, po sprzedaż i zarządzanie odpadami. Wyróżnione zostaną też technologie, które wspierają zrównoważony rozwój na rynku spożywczym.

– Inicjatywa ma na celu dostrzeżenie innowacji, promocję nowych technologii w handlu detalicznym, a przede wszystkim nagrodzenie firm, które mają pozytywny wpływ na cały łańcuch dostaw w handlu detalicznym na rynku spożywczym – mówi Barbara Wojdełko-Zajdel, CEO w Greenman Poland.

– Skupiamy się przy tym na firmach, które wychodzą poza schematy, stawiają na zrównoważony rozwój. mają odważną wizję i chcą ją realizować. Growing Further Awards zapewnia bowiem nie tylko wsparcie finansowe w postaci nagrody pieniężnej, ale także dostęp do międzynarodowej platformy, na której firmy technologiczne mogą się zaprezentować i zwrócić uwagę inwestorów lub klientów – mówi.

W tym roku firmy i start-upy mogą zgłaszać swoje inicjatywy w 4 kategoriach. Pula tegorocznych nagród to 100 tys. euro. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymają po 12,5 tys. euro, a główny zwycięzca 50 tys. euro. 

Do kategorii „Consumer Engagement” mogą aplikować firmy, które opracowują nowoczesne sposoby komunikacji i angażowania konsumenta w sklepie i poza nim, np. specjalizujące się w AdTech, AR czy XR. Kategoria przeznaczona jest też dla firm, które przy pomocy innowacji badają zachowania konsumenta, wspierają personalizację przekazu czy marketing doświadczeń.

Druga kategoria, „Distribution & Retail”, przeznaczona jest dla firm, które koncentrują się na innowacjach w zakresie pakowania, dystrybucji i sprzedaży, które pozwalają obniżyć koszty, skrócić czas dostaw i budować przewagę konkurencyjną.  Kategoria „Production” kierowana jest natomiast do AgriTechów oraz FoodTechów, które tworzą i wdrażają innowacje w zakresie produkcji (AgTech) oraz przetwarzania wtórnego składników i żywności (FoodTech).

Ostatnia kategoria „Built Environment”  dedykowana jest natomiast firmom, które tworzą innowacje i technologie nieruchomości (PropTech) w środowisku, w którym przechowywane i sprzedawane są produkty spożywcze, a także przyczyniają się np. do poprawy wydajności budynków czy zrównoważonego rozwoju.

– Udział w projekcie jest dla firm szansą, aby zyskać dodatkowe finansowanie, które może być przeznaczone na rozwój. To także okazja, aby stworzone w Polsce technologie wypłynęły na szerokie wody. Tym bardziej, że wydarzenie ma zasięg paneuropejski i obejmuje największe na kontynencie rynki spożywcze – zachęca Barbara Wojdełko-Zajdel.

Sama inicjatywa ma także jeszcze jedno na celu. – Growing Further pokazuje, jak zmienia się handel detaliczny na rynku spożywczym, jak staje się coraz bardziej zrównoważony, odpowiedzialny i świadomy. Technologie, które są prezentowane w ramach inicjatywy znacząco ułatwiają tę transformację, wskazując branży kierunek na najbliższą przyszłość – dodaje.

Growing Further Awards 2024/2025 to już druga edycja konkursu. Do udziału w pierwszej edycji zgłosiły się firmy z 18 krajów Europy, w tym z Polski. W gronie zwycięzców znalazły się: Optiwiser A.I. Solutions, Hibyrd, Spore.bio, Nerit’e.

Zwycięzców edycji 2024/2025 poznamy 30 stycznia 2025 r., podczas gali w Dublinie.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...