Czeski startup Hedepy, oferujący psychoterapię za pośrednictwem wideorozmów, rozpoczyna swoją przygodę na rynku polskim. Jego wyjątkowość polega na tym, że znacznie ułatwia dostęp do pomocy psychioterapeutycznej. Ekspansja jest logicznym krokiem, ponieważ obie narodowości są sobie bardzo bliskie, poruszają te same tematy i podobnie podchodzą do zdrowia psychicznego – ok. ⅔ Polaków i Czechów, którzy doświadczają problemów psychicznych, nie szuka pomocy. Hedepy napędza ten rozwój dzięki inwestycji w wysokości 316 000 euro.
Problemy ze zdrowiem psychicznym dotykają co roku około 8 milionów osób w Polsce. (źródło) Sytuacja COVID-19 jeszcze bardziej zwiększyła tę liczbę. Jednak jedynie 3 miliony Polaków zwraca się o pomoc i leczy się. Pozostałe ⅔ ludzi, około 5 milionów Polaków, pozostaje ze swoimi myślami i uczuciami sama.
Misją Hedepy jest zmienić ten stan rzeczy. Poprzez uczynienie psychoterapii bardziej dostępną dzięki pomocy technologii: „Sesja z terapeutą na Hedepy odbywa się online poprzez wideorozmowę. Klienci nie muszą nigdzie dojeżdżać i mają dostęp do terapeutów z całej Polski. Dzięki terapii online wsparcie psychiczne staje się dostępne, prostsze i szybsze. Z Hedepy sesja jest teraz możliwa w ciągu zaledwie 24 godzin. Nie za kilka tygodni.” wyjaśnia Lukáš Krčil, CEO Hedepy.
Hedepy powstało w Czechach zaledwie rok temu, ale mimo to pomogło już tysiącom ludzi i stało się numerem 1 wśród serwisów terapii online w Czechach. Hedepy ma w swojej bazie danych ponad 100 terapeutów pracujących na rynku czeskim i słowackim. W Polsce Hedepy zaczyna od 5 lokalnych i sprawdzonych terapeutów.
U podstaw sukcesu Hedepy leży filozofia serwisu – uproszczenie wyszukiwania, rezerwowania i odbywania sesji dla klientów i terapeutów – oraz 4 unikalne zalety.
- Po pierwsze, Hedepy oferuje profile terapeutów z filmami wideo i opiniami. Te cechy pomagają ludziom poznać nieznanego terapeutę przed sesją i podjąć wygodną decyzję.
- Po drugie, Hedepy opracował kwestionariusz, który rekomenduje najlepszego terapeutę dla klienta na podstawie 5 preferencji (temat, bezpośredniość, emocje, orientacja na przeszłość/przyszłość i osobowość terapeuty).
- Po trzecie, wszystkie sesje odbywają się na zabezpieczonej platformie all in one z możliwością połączeń wideo. Dzięki temu klienci i terapeuci spędzają więcej czasu na sesji, a mniej na narzędziach i administracji.
- Wreszcie, Hedepy projektuje swój produkt, tożsamość i komunikację tak, aby destygmatyzować temat korzystania z usług psychoterapii. Hedepy uważa, że wizyta w gabinecie terapeutycznym nie powinna przypominać wizyty w szpitalu, ale raczej spotkanie z empatycznym przyjacielem.
„Ta strategia pomogła nam zdobyć czeski rynek. Jesteśmy świadomi, że konkurencja w Polsce jest bardzo silna, ale nasze zalety są unikalne również w Polsce i mamy nadzieję, że klienci i terapeuci je docenią.” mówi Lukáš Krčil, CEO Hedepy.
Hedepy obecnie rozszerza swoją działalność nie tylko na Polskę, ale także na Rumunię i Włochy. „Ta ekspansja jest możliwa dzięki kilku inwestycjom od czeskich inwestorów, ostatnia z nich zapewniła nam ponad 316 000 EUR.” mówi menedżer produktu Roman Zamečník. Terapia online Hedepy planuje trzecią rundę inwestycyjną na początku 2022 roku.