wtorek, 8 kwietnia, 2025

Sfinks wchodzi do parków handlowych

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Sieć SPHINX wkrótce powiększy się o dwie kolejne restauracje franczyzowe – w Opolu oraz w podwarszawskiej miejscowości Łubna. Oba lokale, jako pierwsze w sieci, powstaną w parkach handlowych – Ozimska Park oraz Parku Glinianka. Sfinks Polska – operator, który poza SPHINX Restauracje ma jeszcze inne sieci gastronomiczne – planuje więcej restauracji w tego typu obiektach.

Obie restauracje pierwszych gości maja przyjąć pod koniec I kwartału 2024 r. SPHINX w Parku Glinianka będzie miał ok. 300 mkw. powierzchni. Podobne rozmiary będzie miała restauracja w Ozimska Park – tamtejszy SPHINX zajmie powierzchnię ok. 250 mkw. W obu lokalach znajdą się strefy rodzinne z kącikami zabaw i inne udogodnienia dla rodzin z dziećmi. Oprócz tego zarówno SPHINX w Opolu, jak i ten w Łubnej będą zaprojektowane tak, by mogły się w nich odbywać przyjęcia okolicznościowe czy spotkania biznesowe. Sfinks obserwuje coraz większe zainteresowanie właśnie tego typu ofertą, a goście coraz chętniej organizują w restauracjach SPHINX np. komunie czy firmowe spotkania świąteczne. Każdy z nowo planowanych lokali będzie też miał sezonowy ogródek.

– Parki handlowe to dla nas nowy segment rynku nieruchomości, ale i ciekawy ze względu na jego potencjał. W Polsce zmieniają się zwyczaje zakupowe i parki trafiają w potrzeby klientów, którzy nie chcą jechać do klasycznych centrów handlowych albo mają do nich za daleko. Jednocześnie w wielu parkach brakuje oferty gastronomicznej. Nasze koncepty, zwłaszcza flagowy SPHINX, mogą stać się wyróżnikiem takiego obiektu i dodatkowo przyciągać klientów do parku. Obserwujemy też rosnące zainteresowanie deweloperów współpracą z nami. Pierwsze umowy, dotyczące parków Glinianka i Ozimska, zostały podpisane, ale trwają rozmowy o następnych projektach. To też potwierdza nasze prognozy, że postępujący poziom nasycenia rynku parkami spowoduje, iż klienci będą oczekiwali dodatkowych ich funkcji i usług, jak właśnie gastronomia, która zresztą jest nieodzownym elementem funkcjonowania centrów handlowych – mówi Amir El Malla, wiceprezes Sfinks Polska, firmy do której należy sieć SPHINX.

Zarówno restauracja w Opolu, jak i pod Warszawą będą lokalami franczyzowymi. W tym  modelu grupa Sfinks Polska chce, zgodnie z niedawno ogłoszoną strategią na lata 2024-2029, rozwijać swoją sieć.

– W parku Glinianka, jak i Ozimska trwają dopiero przygotowania do uruchomienia obu restauracji. Ale już teraz widzimy spore zainteresowanie tymi restauracjami w lokalnych społecznościach. Mamy też dużo zgłoszeń od osób, które chciałyby poprowadzić franczyzę pod naszymi szyldami. Nie tylko SPHINX, ale też innych konceptów, jak The Burgers by SPHINX czy Lepione & Pieczone by Chłopskie Jadło, które zwykle wiążą się z mniejszymi wydatkami na uruchomienie restauracji –  dodaje wiceprezes Sfinksa.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Pharmena podsumowuje 2024 r. – spadek przychodów po sprzedaży segmentu dermokosmetyków i 90% wzrost przychodów z suplementów diety

Pharmena SA, biotechnologiczna spółka notowana na głównym parkiecie GPW,...

Archicom z 29% wzrostem sprzedaży mieszkań w I kwartale 2025 roku

Grupa Archicom zakończyła I kwartał 2025 roku z 530...

Hewea z koncesją na produkcję sprzętu wojskowego

Firma Hewea, specjalizująca się w integracji rozwiązań dla pojazdów...

Grupa Recykl podpisała umowę nt. przejęcia litewskiej spółki APG. Wartość transakcji wyniesie ok. 3,6 mln EUR

Zarząd Grupy Recykl, notowanego na NewConnect lidera rynku zagospodarowywania...

Girteka z nowym liderem. Edvardas Liachovičius zastępuje Jeroena Eijsinka

Grupa Girteka wprowadza zmianę w zespole zarządzającym. Edvardas Liachovičius,...

Podobne tematy

ORLEN odkrył nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Niemal ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego wynoszą zasoby...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Budżet państwa to iluzja? Ponad 150 instytucji działa poza ustawą budżetową

Polska „funduszowa” ma się świetnie. Z każdym kolejnym rządem...

Stéphane Séjourné z wizytą w Grupie Przemysłowej Baltic – rozmowy o przyszłości europejskiego przemysłu offshore

6 lutego 2025 roku Stéphane Séjourné, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie