FIRMYBio Planet kończy I półrocze ze wzrostem i ambitnymi planami

Bio Planet kończy I półrocze ze wzrostem i ambitnymi planami

Bio Planet kończy I półrocze ze wzrostem i ambitnymi planami

Pierwsze półrocze 2024 roku przyniosło spółce Bio Planet kolejne dobre wyniki. Największy dostawca żywności ekologicznej w Polsce zanotował przychody na poziomie 140,2 mln zł, jest to wynik o 8% wyższy w stosunku do wyników za 2023 rok, w którym przychody wyniosły 129,7 mln. Regularnie poprawiające się wyniki spółki to rezultat podjętej w końcu 2022 roku decyzji o konsolidacji rynku i przejęciu części aktywów dwóch spółek – NaturaVena oraz Smak Natury. Konsekwencją tych działań i kolejnym czynnikiem wpływającym na poprawę wyników było też wprowadzenie do oferty nowych atrakcyjnych produktów.  W kolejnych miesiącach Spółka planuje skupić się na poprawie rentowności. Zdaniem Bio Planet, obrany kurs zapewni stabilność i da przestrzeń do kolejnych wzrostów.  

„Dobre wyniki sprzedaży jakie osiągnęliśmy w I półroczu są efektem długofalowej strategii konsolidacji rynku, którą realizujemy od 2022 roku, a także ważnych kroków finansowych. Na początku 2024 roku najważniejszą decyzją jaką podjęliśmy było podpisanie z Santander Bank Polska S.A., umowy o kredyt, który został przeznaczony na wcześniejszą spłatę 3 kredytów inwestycyjnych. Konsolidacja ma na celu optymalizację rat kredytowych i osiągnięcie lepszych parametrów w wynikach finansowych Spółki” – Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Chcąc poprawić efektywność kosztową magazynu spółka podjęła decyzję o optymalizacji oferty produktowej. Liczbę produktów zredukowano do docelowego poziomu około 7.000 najlepszych produktów, eliminując głównie produktu powtarzające się i najsłabiej rotujące. Jednocześnie w ofercie pojawiły się nowości, głównie produkty dostawców od lat współpracujących z Bio Planet takich jak: Alce Nero, Bartolini, Holle, Horizon, Lebensbaum czy Pięć Przemian.  Spółka wprowadziła także 20 pozycji pod markami własnymi: 8 produktów pod marką Bio Planet, 10 produktów pod marką NaturaVena oraz 2 produkty pod marką Biominki.

„Pierwsze półrocze i dobre wyniki jakie osiągnęliśmy są dla na impulsem do kolejnych odważnych inwestycji. W najbliższych miesiącach chcemy skupić się na poprawie rentowności oraz płynności finansowej Spółki, w szczególności poprzez stopniową automatyzację pracochłonnych czynności administracyjnych. Planujemy wznowienie budowy zakładu konfekcjonowania na początku 2026 roku, tak aby całą inwestycję zakończyć do końca 2026 roku. Finalizacja budowy zakładu o łącznej powierzchni ok. 5,0 tys. m2 pozwoli nam na znaczne zwiększenie mocy przerobowych oraz istotne obniżenie jednostkowych kosztów paczkowania” – zapowiada Prezes Bio Planet.

Istotnym czynnikiem mającym wpływ na osiągane przez Spółkę wyniki jest niski kurs EUR w I półroczu 2024 r. Utrzymanie się waluty na podobnych do obecnych poziomach będzie miało dodatni wpływ na przyszłe wyniki Spółki ze względu na dużą liczbę towarów i surowców kupowanych przez Spółkę za granicą.

Bio Planet S.A. jest liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność Spółki skupia się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 7,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

warszawa

PwC: bez reform Polska Strefa Inwestycji straci na atrakcyjności dla inwestorów

0
Odpowiednie zmiany legislacyjne mogą umożliwić 25% wzrost inwestycji w ciągu najbliższych 5 lat, jednak ich brak może spowodować ich spadek o 40%, wynika z analizy PwC. Polska Strefa Inwestycji przyczyniła się do wsparcia inwestycji...