Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
wtorek, 15 kwietnia, 2025

Brak podstawowych umiejętności technologicznych ogranicza produktywność ponad jednej trzeciej europejskich MŚP

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Według badań przeprowadzonych przez Sharp na rynku europejskim, w tym w Polsce, brak podstawowych umiejętności technologicznych, takich jak obsługa platformy Microsoft 365, ma negatywny wpływ na produktywność w trzech na dziesięć firm. Wyniki sondażu, w którym wzięło udział ponad 5 tysięcy podmiotów z sektora MŚP, wskazują, że jedna czwarta szefów uważa ten brak umiejętności za jedno z największych wyzwań stojących obecnie przed MŚP w całym regionie.

Dane potwierdzają również, że jedna czwarta firm uznała ogólne umiejętności pracowników w zakresie korzystania z oprogramowania za jedno z największych wyzwań, z jakimi musiały zmierzyć się ich przedsiębiorstwa w ciągu ubiegłego roku. Ponadto, jeśli chodzi o maksymalne wykorzystanie platformy Microsoft 365, niepokoi fakt, iż tylko jedna trzecia osób odpowiedzialnych za kwestie technologiczne w MŚP uważa, że posiada wystarczającą wiedzę, by podejmować właściwe decyzje dla swojej firmy.

Wiele przedsiębiorstw planuje zaktualizować w trakcie roku 2024 swoją wersję platformy Microsoft 365, aby móc korzystać z narzędzi sztucznej inteligencji za pośrednictwem rozwiązania Copilot. Obecnie, ten brak aktualizacji nie tylko wpływa na produktywność firm, ale także na możliwość korzystania z potencjalnych przyszłych innowacji, jakie umożliwia ta funkcja.

Sondaż wskazuje również na utrzymujący się, wyraźny podział opinii pracodawców na temat produktywności osób pracujących w trybie home office. Choć wielu nie dostrzega żadnych różnic, ponad jedna czwarta osób zarządzających firmami i działami IT w MŚP uważa, że pracownicy są bardziej produktywni pracując w domu; nieco ponad jedna piąta uważa z kolei, że jest dokładnie odwrotnie.

Colin Blumenthal, Vice President, IT Services w Sharp Europe, komentuje to w następujący sposób:

„Bez względu na wielkość firmy lub organizacji, wiele z nich w dużej mierze polega na platformie Microsoft 365 w zakresie wielu codziennych zadań, począwszy od standardowej pracy z dokumentami i arkuszami kalkulacyjnymi, poprzez planowanie, zarządzanie operacjami i komunikacją, aż po sprzedaż i marketing. Bez odpowiedniego przeszkolenia w zakresie optymalnego wykorzystania tego oprogramowania, firmy nie dają sobie możliwości osiągnięcia maksymalnej produktywności.

Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej osadzona w oprogramowaniu, z którego korzystają MŚP za pośrednictwem Copilot i innych pakietów, zwiększając tym samym ich możliwość poprawy produktywności, a także konkurencyjność. Oznacza to, że przedsiębiorstwa dysponujące ograniczonymi umiejętnościami, mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji. Przesłanie jest jasne: kto chce zachować konkurencyjność na rynku, musi zacząć działać już teraz i uzupełnić luki w umiejętnościach. Można zacząć od podstawowych narzędzi, z których zespoły korzystają na co dzień – czy to w domu, czy w biurze”.

Na produktywność poza biurem rzutują nie tylko umiejętności technologiczne. Ponad jedna trzecia respondentów uważa, że decydujący wpływ na produktywność ma ustawienie biurka lub stołu, przy którym pracownik wykonuje swoje zadania w domu. Wyniki badania wskazują ponadto, że problemy z łącznością również oddziałują na jakość pracy z wykorzystaniem takich aplikacji jak Teams i Zoom.

Wnioski:

  • Brak kompetencji pracowników w zakresie IT uznawany jest przez pracodawców za jedno z największych wyzwań technologicznych stojących przed ich firmą.
  • Ta luka w obszarze kwalifikacji napędza debatę na temat produktywności pracy w domu: ponad jedna czwarta zarządzających MŚP uważa, że pracownicy są w domu bardziej produktywni, podczas gdy według jednej piątej – mniej.
  • Okazuje się również, że fizyczna konfiguracja biura domowego może mieć negatywny wpływ na produktywność.

*Wspomniane badanie zostało przeprowadzone przez Censuswide w I kwartale 2023 r. i wzięło w nim udział 5770 osób decydujących o IT i odpowiedzialnych za zakupy IT w MŚP z 11 krajów, w tym: Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Polska ma potencjał, aby znaleźć się blisko czołówki państw najbardziej rozwiniętych technologicznie

Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego, który niestety nie...

MSP czekają na przelew średnio 13,5 dnia. Transport i gastronomia z najdłuższymi terminami

W I kw. tego roku przedsiębiorcy z kategorii...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Podobne tematy

Cyfrowa luka w administracji. AI ma być lekarstwem na brak efektywności

Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego...

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

AI na usługach hakerów: rosnące zagrożenie dla firm i konsumentów

Według danych Proxyrack, globalne straty wynikające z cyberprzestępczości mogą...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie