czwartek, 8 grudnia, 2022
MARKETINGDlaczego warto prowadzić działania SEO w Niemczech?

Dlaczego warto prowadzić działania SEO w Niemczech?

-

tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

Dlaczego warto prowadzić działania SEO w Niemczech?

Polskie firmy działające w sektorze handlu e-commerce, chcąc utorować sobie drogę do zachodnich rynków i ich zamożnych konsumentów, często celują w strategię rozszerzania swojej działalności na rynek niemiecki. Niemcy – jako jeden z najważniejszych partnerów gospodarczych Polski – okazują się być kierunkiem atrakcyjnym nie tylko pod kątem możliwości nabywczych tamtejszych klientów, ale również ze względu na pozytywne trendy widoczne w danych z ostatnich lat, które pokazują, jak aktualnie prezentuje się sytuacja rynku e-commerce za Odrą i jakie możliwości czekają na jego nowych graczy.

Budowanie biznesplanu zakładającego ekspansję internetowego rynku sprzedażowego w Niemczech powinno rozpocząć się przede wszystkim od stworzenia strategii SEO, na podstawie której możliwe będzie wdrożenie działań, dzięki którym wraz z naszą ofertą trafimy do niemieckich konsumentów.

Strategia tego typu powinna zakładać zarówno wykonanie rzetelnych audytów użyteczności sklepu internetowego, jak i jego pełną optymalizację pod nowy rynek (w tym rozważenie rozszerzenia adresu strony o niemiecką domenę „.de”), stworzenie planu content marketingowego oraz link buildingowego, estymacje, a także analizy danych czy prawidłowe określenie wskaźników KPI. Choć to wszystko jest zaledwie cząstką pracy, którą należy włożyć, by zaistnieć w niemieckich wyszukiwarkach, inwestycja czasu i kapitału w pozycjonowanie sklepu internetowego na rynku naszych sąsiadów może się bardzo opłacić. Dlaczego?

niemcy1

SEO w Niemczech – dlaczego warto?

Szukając odpowiedzi na to pytanie, należy przede wszystkim wziąć pod lupę aktualne dane dotyczące niemieckiego e-commercu oraz poznać obraz niemieckiego konsumenta internetowego oraz środowiska handlowego.

NIEMIECKI E-COMMERCE W LICZBACH

W biznesie olbrzymie znaczenie mają liczby, dlatego planując rozwój swojego sklepu internetowego w Niemczech, powinniśmy opierać się właśnie na nich. W przypadku naszego zachodniego sąsiada dane są sprzyjające. Jak na kraj wysoko rozwinięty przystało, który zdążył już unormować kwestie związane z dostępem obywateli do sieci (93% mieszkańców korzysta z Internetu), a ponadto wykształcił kulturę robienia zakupów online (ponad 66 milionów obywateli kupuje w sieci), Niemcy kojarzyć nam się powinny z korzystną dla nowych graczy stabilizacją rynku e-commerce. W perspektywie światowej zajmuje on mocną 5. lokatę, reprezentując wartość ponad 100 miliardów euro. Biorąc pod uwagę fakt, że tendencje pozostają tu wzrostowe, chętnych do podziału tego kuszącego tortu nie brakuje. A wygrywają ci, którzy potrafią dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów przy jednoczesnym utrzymaniu klientów stałych.

W zdobywaniu nowych odbiorców skuteczne będą przede wszystkim działania pozycjonujące w wyszukiwarkach. Nasi zaodrzańscy sąsiedzi najchętniej korzystają z wyszukiwarki Google (94% użytkowników), więc to właśnie na niej powinniśmy się skupić. Rzetelna optymalizacja witryny sklepu, działania link buildingu czy content marketingu i inne zalecone i stopniowo wdrażane przez ekspertów czynności mogą przynieść sporo korzyści.

niemcy2

NIEMIECKI KLIENT W INTERNECIE – CO WARTO O NIM WIEDZIEĆ?

Dzięki temu, że Niemcy są krajem wysoko rozwiniętym, w którym z Internetu korzysta niemalże całe społeczeństwo, ustabilizowany online shopping przeżywa swój dobry czas. Stateczny już system zakupów online zdołał wykształcić pewien typ konsumenta, który Niemcy w ogólnym spojrzeniu reprezentują.

Klient niemiecki w sieci jest:

  • świadomy swoich zakupów – wybiera produkty dobre jakościowo, nie sugerując się w pierwszej kolejności parametrem ceny, i po takie produkty wraca,

  • mało konfliktowy – obsługa klienta niemieckiego online przebiega sprawnie i rzadko zdarzają się sytuacje kryzysowe,

  • powracający – gdy polubi dany produkt lub markę, powróci po nie, co ułatwia budowanie bazy stałych klientów,

  • zainteresowany zagranicznymi ofertami – szacuje się, że 15% niemieckich kupujących poszukuje ofert produktów zagranicznych, co dla sprzedawców polskich jest zjawiskiem korzystnym,

  • zamożny – dzięki czemu nie zwraca uwagi tylko na cenę produktów, ale również na ich jakość, identyfikację marki czy przesłanie, jakie ta z sobą niesie. Wg danych statystyczny klient niemieckiego e-commercu w ciągu roku wydaje na zakupy online ponad 1400 euro. Kwota ta z pewnością rodzi apetyt właścicieli sklepów internetowych.

Powyższe fakty sprawiają, że nasz zachodni sąsiad okazuje się być bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla polskich sprzedawców internetowych mających w planach zagraniczną ekspansję biznesową. Jeśli dodamy do tego bliskość geograficzną Niemiec, a co za tym idzie – nieskomplikowany transport i logistykę wysyłek – możemy mówić o kierunku niemalże idealnym.

Trzeba jednak przy tym zaznaczyć, że ogromna wartość niemieckiego rynku e-commerce nie bierze się znikąd. Budują ją tysiące sklepów internetowych działających zarówno na zasadach własnych, jak i sprzedających za pomocą platform zakupowych – takich jak chociażby popularny w Niemczech Amazon. Chcąc odnieść sukces na tym bogatym rynku, trzeba liczyć się z dużą konkurencją i być gotowym walczyć z nią o klientów – przede wszystkim za pomocą działań SEO i pozycjonowania.

Innowacyjną ofertą SEO dla krajów europejskich może pochwalić się polska agencja SEOgroup, która opracowała zaawansowaną i jedyną na rynku autorską koncepcję SEO360®, dzięki której możliwe jest zdobycie szerokiej widoczności i nowych klientów za granicą – również w Niemczech.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Rentowność czy płynność – Black Friday w trudnych dla sprzedawców czasach

0
Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku, głównie dzięki wysokim cenom. W tym samym okresie sprzedawcy detaliczni...

W 2023 czekają nas dwucyfrowe spadki cen nieruchomości

0
Czy ceny nieruchomości spadną w najbliższej perspektywie? Czy spready, tj. różnice pomiędzy stopami kapitalizacji dla nieruchomości a rentownościami dziesięcioletnich obligacji skarbowych, powrócą do poziomów zbliżonych do historycznych średnich? Na te i inne pytania w...

Jak ocenić wartość dzieła sztuki? Poradnik inwestora

0
Skuteczna inwestycja w sztukę nie musi być dziełem przypadku, a wbrew pozorom może – a nawet powinien – być to zakup podyktowany logiką.  Co liczy się zatem zamiast tzw. dobrego smaku? Co – oprócz...