TRANSPORT I LOGISTYKAFREENOW: mieszkańcy miast w Europie chcą zrównoważonej i multimodalnej przyszłości transportu

FREENOW: mieszkańcy miast w Europie chcą zrównoważonej i multimodalnej przyszłości transportu

FREENOW: mieszkańcy miast w Europie chcą zrównoważonej i multimodalnej przyszłości transportu

Trwa Europejski Tydzień Mobilności, którego zwieńczeniem jest Dzień bez Samochodu obchodzony co roku 22. września. Z tej okazji superaplikacja mobilności miejskiej FREENOW przygotowała wraz z instytutem badawczym Kantar badanie na temat przyszłości mobilności miejskiej w Europie. Wynika z niego, że korki i brak miejsc parkingowych są główną bolączką mieszkańców europejskich miast, natomiast blisko 40% z nich wierzy, że liczba aut prywatnych na ulicach będzie spadać w ciągu następnych 10 lat.

Badanie Kantar dla FREENOW ujawniło, że duża część Europejczyków podziela optymistyczną wizję miast, w których przeważać będą zrównoważone środki transportu. Aż 60% badanych z ośmiu krajów europejskich uważa, że korzystanie ze współdzielonego transportu, komunikacji miejskiej oraz rowerów, będzie wzrastać w miastach. Aż 68% twierdzi, że przyszłością mobilności miejskiej jest elektryfikacja. 8 na 10 badanych wierzy, że aplikacje mobilności miejskiej będą pełnić kluczową rolę w kształtowaniu tych trendów. Idealna ich zdaniem aplikacja tego typu powinna zawierać zintegrowaną ofertę komunikacji miejskiej (77%), połączenia kolejowe (58%) oraz przejazdy taxi i mikro mobilność (43%). Polscy ankietowani biorący udział w badaniu FREENOW wyrazili zbieżne opinie w tych kwestiach.

Ankieta Kantar dla FREENOW ujawnia także główne problemy, z jakimi borykają się mieszkańcy europejskich miast:

  • korki (55%),
  • brak miejsc parkingowych (47%),
  • opóźnienia komunikacji miejskiej (41%),
  • złe zachowanie innych uczestników ruchu (35%),
  • zanieczyszczenia powietrza (26%).

Ciekawym wnioskiem z badania FREENOW jest przekonanie mieszkańców miast o rosnącym trendzie transportu multimodalnego. 20% badanych wyraża potrzebę łączenia komunikacji miejskiej z innymi środkami współdzielonego transportu.

Aż 70% wszystkich badanych z Europy i 68% z Polski, uważa, że woli korzystać z jednej aplikacji oferującej wszystkie te środki transportu dla ich codziennych potrzeb. Co drugi (47%) Europejczyk korzysta z aplikacji transportowej przynajmniej raz w tygodniu. Spośród krajów europejskich prym w tej kategorii wiodą Polacy – 60% z nich używa aplikacji do zamawiania przejazdów co najmniej raz w tygodniu. Aż 38% badanych z Polski już teraz korzysta z tylko jednej aplikacji do zaspokojenia swoich transportowych potrzeb, a co piąty Polak – z dwóch.

Nasze badanie podkreśla zmieniające się potrzeby i oczekiwania mieszkańców miast w zakresie mobilności. FREENOW pozostaje zaangażowane w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na te wyzwania i są zgodne ze zrównoważoną i multimodalną przyszłością, jaką wyobrażają sobie nasi klienci. W miarę jak zmienia się krajobraz mobilności, staramy się wyznaczać kierunek inteligentniejszych i bardziej zrównoważonych miast – mówi Thomas Zimmermann, CEO FREENOW.

Badani w ankiecie Kantar dla FREENOW zostali zapytani także o wizję mobilności miejskiej za 10 lat. 4 na 10 Europejczyków wierzy, że w 2023 roku liczba aut prywatnych zdecydowanie spadnie. Co piąty badany z Europy (21%) uważa, że w przestrzeni miejskiej pojawią się latające taksówki. W tej kwestii Polacy są nieco bardziej sceptyczni – 17% oczekuje, że skorzysta za 10 lat z latającej taksówki. Pytanie o różne inne nowoczesne środki transportu pojawiające się w miastach w przyszłości, ujawniło, że Polacy są bardziej optymistyczni dla pojawienia się aut autonomicznych (40%), czy elektrycznych riksz lub tuk-tuków (ok. 30% badanych).

O badaniu:

Ankieta została przeprowadzona na przełomie sierpnia i września 2023 roku, wśród ponad 4 tysięcy mieszkańców miast Europy z: Niemiec, Polski, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Grecji i Hiszpanii.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...