poniedziałek, 24 marca, 2025

IoT – kiedy biznes doceni Internet rzeczy?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

IoT to bardzo szerokie pojęcie, a co za tym idzie, wachlarz możliwych zastosowań jest równie duży. Od popularnych rozwiązań wearables takich jak zegarki, opaski, czujniki montowane w rowerach i obuwiu, aż po rozwiązania wykorzystywane w przemyśle i biznesie.

Część rynku skierowana do konsumenta rozwija się bardzo dynamicznie np. urządzenia home appliance – popularny Thermomix, urządzenia smart home, takie jak np. zamki sterowane Tedee, czy też inteligentne żarówki sterowane z telefonu komórkowego. Sprzedaż takich rozwiązań wciąż rośnie, a mało kto identyfikuje je jednak jako urządzenia IoT. Natomiast w segmencie przedsiębiorstw na dynamiczne wzrosty trzeba jeszcze trochę poczekać. Technologia stosowana w urządzeniach domowych jest niemal identyczna, jak ta wykorzystywana w biznesie. Rozwiązania IoT będą w niedalekiej przyszłości z powodzeniem wdrażane w przedsiębiorstwach, w tym także w segmencie produkcji i logistyce.

Planując wdrożenie technologii zawsze trzeba ocenić jej opłacalność i docelowy zwrot z inwestycji. Biznes jeszcze nie widzi jednoznacznej różnicy pomiędzy posiadaną technologią, a IoT. Jak tylko pojawią się przykłady i dobre wdrożenia w przemyśle, ta dynamika zacznie wzrastać.

Podobnie, jak z każdą technologią, integratorzy muszą przetrzeć szlaki i pokazać klientom pozytywne zastosowanie IoT w biznesie. Jeśli chodzi o proces implementacji nie różni się on znacznie od standardowego wdrożenia rozwiązań np. typu CRM. Warto nadmienić, że infrastruktura jest lekko odmienna od rozwiązań typowo biurowych. Najczęściej rozwiązania IoT są rozwiązaniami czasu rzeczywistego. Systemy bezpieczeństwa, analiza i raportowanie są podobne jak w przypadku klasycznych rozwiązań wdrażanych od lat w biznesie.

Dzisiaj nie można w kontekście technologii rozdzielać świata prywatnego i biznesowego. Klienci indywidualni już widzą korzyści z IoT. Za nimi pójdzie biznes. Potrzeba tylko czasu.

Komentarz Piotra Kaweckiego, Prezesa Zarządu ITBoom Sp. z o.o.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Inicjatywa SprawdzaMy – piąta tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

SprawdzaMy – Inicjatywa Przedsiębiorcy dla Polski zaprezentowała piątą turę...

Problemy producentów mebli i nowe regulacje dla branży drzewnej. Co czeka rynek?

Marzec to miesiąc, w którym warto przyjrzeć się drzewom....

Polska przyciąga irlandzki kapitał. Rekordowe wyniki handlu i ekspansja firm technologicznych

Wymiana handlowa pomiędzy Polską a Irlandią sukcesywnie rośnie, a...

Kurs dolara rośnie po decyzji Fed – złoty pod presją

Fed wczoraj nie obniżył stóp procentowych, jednak analitycy chcą...

Polska tuż za Indiami – rosnące znaczenie CEE w sektorze BPO

Europa Środkowa i Wschodnia (CEE) dynamicznie wzmacnia swoją pozycję...

Podobne tematy

Efektywność energetyczna i ESG w nieruchomościach: kluczowe trendy na 2025 rok

Zwiększanie efektywności energetycznej oraz liczenie i obniżanie śladu węglowego...

Europa musi przygotować się na rosnącą falę cyberataków. Polska na czele stawki

Europa staje w obliczu rosnącego zagrożenia cybernetycznego. W 2024...

Jak wesprzeć transformację cyfrową Twojego przedsiębiorstwa? Oto kilka wskazówek

Zastanawiasz się, jak przeprowadzić swoją firmę przez proces cyfryzacji?...

2025 w IT – prognozy

2025 rok minie na ewangelizacji biznesu i społeczeństwa w...

Ecnology: Plus wprowadza do sprzedaży Watt Optimizer Analytics

Ecnology Group, polska firma technologiczna z branży energetycznej, podpisała...

FunkSec rosnącym zagrożeniem na scenie ransomware

Na scenie ransomware pojawiła się nowa grupa cyberprzestępcza, która...

Sztuczna inteligencja w e-commerce. Eksperci Shoper wskazują kluczowe technologie

Sztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce i pomaga sprzedawcom...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie