wtorek, 15 kwietnia, 2025

Jak pandemia wpłynęła na rynek smart home?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Chociaż światowa gospodarka odczuwa wyraźne osłabienie spowodowane pandemią, wygląda na to, że branża smart home może odetchnąć z ulgą. Zgodnie z najnowszym raportem M&M[1] wartość rynku urządzeń inteligentnego domu do 2025 roku ma wzrosnąć z 78,3 miliardów USD do 135,3 miliardów, ze skumulowanym rocznym wskaźnikiem wzrostu na poziomie 11,6%. Co za tym stoi?

Smart home ma się dobrze

O tym, że rynek smart home w końcowym rozrachunku nie odczuje tak poważnych zawirowań, jak wiele innych segmentów świata nowych technologii, świadczyć mogą zachowania konsumentów w okresie kwarantanny.

Zauważyliśmy, że w ciągu pierwszych tygodni lockdownu liczba instalacji nowych urządzeń Netatmo faktycznie spadła, w szczególności w krajach południowej Europy, takich jak Hiszpania czy Włochy. Jednak już w połowie kwietnia statystyki wróciły do poziomu bliskiemu analogicznemu okresowi sprzed roku” – wyjaśnia Fred Potter, założyciel firmy Netatmo – producenta urządzeń inteligentnego domu.

Konsumenci stopniowo uczyli się jak radzić sobie w nowych okolicznościach, a dłuższy czas spędzony w domu pozwolił na dostrzeżenie obszarów, w których przydałby się większy komfort.

Nigdy wcześniej nie byliśmy zmuszeni do spędzania tak wiele czasu w domowym zaciszu, a pandemia sprawiła, że zaczęliśmy dostrzegać jak ważne jest przebywanie w komfortowym środowisku. Wiele osób pracujących z domu uzmysłowiło sobie, że rozwiązania smart home mogą zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność pracy oraz wygodę” – dodaje Potter.

Przykładowo, inteligentne wideodzwonki z wbudowaną kamerą i mikrofonem zapobiegną konieczności kontaktu twarzą w twarz z kurierem dostarczającym przesyłkę. Po otrzymaniu powiadomienia w aplikacji wystarczy nawiązać rozmowę i poprosić o pozostawienie paczki pod drzwiami.

Dlaczego smart home?

Aspekt ekonomiczny może odgrywać ważną rolę przy wyborze rozwiązań inteligentnego domu.

Wobec niepewności ekonomicznej, użytkownicy poszukują urządzeń, które w dłuższej perspektywie pozwolą na zaoszczędzenie pieniędzy. Najlepszym przykładem są technologie inteligentnego ogrzewania, które poza zmniejszeniem rachunków za media, poprawiają także komfort domowników”.

Jednym z takich rozwiązań jest inteligentny termostat. Urządzenie monitoruje otoczenie i na bieżąco dostosowuje do niego działanie kotła, tak aby użytkownicy nie musieli o tym pamiętać.

Dynamika rozwoju

Szacuje się, że średnia liczba inteligentnych urządzeń przypadających na jedną osobę do końca 2022 roku wzrośnie z 2,75 do 5. W samym sektorze usług ta wartość może się potroić (Badanie Rethink) w perspektywie kolejnych trzech lat . Rozwija się także rynek asystentów głosowych, który jest bezpośrednio powiązany z rynkiem urządzeń inteligentnego domu. Według danych firmy Tractica do 2021 aż 1,83 milarda osób będzie korzystać z asystentów głosowych” – podsumowuje Fred Potter.

[1] https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/smart-homes-and-assisted-living-advanced-technologie-and-global-market-121.html

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Polska ma potencjał, aby znaleźć się blisko czołówki państw najbardziej rozwiniętych technologicznie

Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego, który niestety nie...

Podobne tematy

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Inwestycje w luksusowe nieruchomości: Polska w czołówce europejskiego rynku premium

Nieruchomości premium nadal świetnie chronią kapitał i przynoszą wysoki...

Ataki na Owsiaka i WOŚP – raport IMM ujawnia skalę nagonki medialnej

W styczniu 2025 roku wizerunek założyciela Wielkiej Orkiestry Świątecznej...

2 lutego rusza program ochrony wyborów „Parasol Wyborczy” – rządowa tarcza przed dezinformacją

Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zaprezentował podczas konferencji prasowej program...

Zmiana struktury w Biurze Reklamy Polska Press Grupy

1 marca br. Witold Trzciński obejmie stanowisko dyrektora Centralnego...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie