MARKETINGJak stworzyć kampanię SMS dla sklepu na Wordpress?

Jak stworzyć kampanię SMS dla sklepu na WordPress?

Jak stworzyć kampanię SMS dla sklepu na WordPress?

Sklep internetowy to względnie prosty sposób na rozpoczęcie własnej działalności – zwłaszcza w dzisiejszym świecie. Ale samo posiadanie sklepu nie wystarczy. Trzeba wiedzieć, jak go dobrze wypromować. Pomaga w tym strategia oparta o marketing SMS. Jak się do niej przygotować?

SMS marketing – wybór platformy dla sklepu na WooCommerce

Przewagą kanału SMS jest jego bezpośredniość i błyskawiczny czas dotarcia do klientów. Dzięki temu krótkie wiadomości tekstowe zyskują przewagę nad kanałami w social media czy e-mail marketingu. Zanim jednak zdecydujesz się na rozpoczęcie swojej pierwszej kampanii SMS, zwróć uwagę na wybór platformy.

Określ, jakie elementy SMS-owego marketingu są dla Ciebie ważne. Mogą to być m.in.:

  • automatyzacja wiadomości, w tym wysyłki o określonych godzinach oraz automatyczne odpowiadanie na SMS od klientów,
  • dwukierunkowa komunikacja, przydatna w przypadku obsługi klienta,
  • personalizacja wiadomości, czyli dodanie imienia w treści,
  • integracje z zewnętrznymi systemami, w tym sklepem WordPress,
  • zarządzanie bazą odbiorców: dodawanie, usuwanie użytkowników i dzielenie ich na grupy,
  • dodawanie zdjęć, gifów i video do treści wiadomości,
  • dostępność raportów wysyłki i analiz skuteczności SMS.

Wszystkie te funkcjonalności daje użytkownikowi SMS Center. Ta platforma sprawdza się zarówno w przypadku małych, jak i większych sklepów opartych na Woo Commerce – niezależnie od profilu działalności.

Opracowanie strategii marketingu SMS dla sklepu internetowego

Posiadając już platformę do marketingu SMS dobrze zastanowić się, w jaki sposób będzie ona funkcjonować. Istotne będą cztery aspekty:

Baza odbiorców

Zgodnie z ideą permission marketingu SMS-y muszą być wysyłane tylko do tych osób, które wcześniej wyraziły zgodę na ich otrzymywanie. Kluczowe będzie więc dla Ciebie zebranie bazy odbiorców. Możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • w trakcie realizacji zamówienia, poproś klienta o podanie numeru, na który przesyłać będziesz SMS transakcyjne, a także informacje o ofertach i rabatach,
  • przez numer odbiorczy, np. w formie konkursu,
  • otwierając program lojalnościowy i umożliwiając rejestrację tylko przez SMS,
  • w formie newslettera SMS na stronie sklepu.

Ustal częstotliwość i tematykę w wysyłanych wiadomościach

Dostosuj częstotliwość i godziny wysyłki SMS do swojej grupy docelowej. Nie bądź przy tym zbyt nachalny – pamiętaj, że odbiorca ma również swoje życie. Na samym początku warto poinformować subskrybentów o tematyce newslettera SMS.

Krótkie wiadomości tekstowe mogą służyć do wysyłki rabatów, organizacji konkursów, zbierania opinii czy zachęcania do odwiedzania bloga sklepu.

Określ cel każdej wiadomości

Jeden cel = jedna wiadomość. SMS ma tylko 160 znaków, więc zanim stworzysz treść, dokładnie zastanów się, jaką reakcję u odbiorcy chcesz wywołać. Może to być przypomnienie o porzuconym koszyku, informacja o wysyłce produktu, zachęta do zakupu ze zniżką czy odwiedzenie strony sklepu poprzez link w SMS-ie.

Zadbaj o automatyzację procesów

Na koniec uprość sobie wykonywanie zadań – zautomatyzuj proces wysyłki SMS-ów. Możesz ustawić konkretną treść wiadomości, która trafi do klienta w sytuacji:

  • porzuconego koszyka,
  • opłaconego zamówienia i wysyłki produktu,
  • zapisu do newslettera (wiadomość powitalna),
  • urodzin klienta (lub firmy).

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...