• BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Wyszukiwanie
Magazyn ManagerMagazyn MANAGER+Magazyn MANAGER+
sobota, 21 maja, 2022
  • Artykuły sponsorowane
  • Kontakt
  • Publikuj
Facebook
Linkedin
Twitter
Magazyn ManagerMagazyn ManagerMagazyn Manager
  • BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Na Topie

Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

Stres w miejscu pracy

Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

Komentarz do decyzji IOSCO – regulacja rynku kryptowalut – Przemysław Kral (Zonda)

INNOWACJEKowalski na trzech etatach. Jak automatyzacja może zaspokoić rosnące potrzeby pracowników zdalnych

Kowalski na trzech etatach. Jak automatyzacja może zaspokoić rosnące potrzeby pracowników zdalnych

Sebastian Wąsik baramundi
Sebastian Wąsik, Country Manager na Polskę w baramundi software AG
Autor: Redakcja

-

mar 31, 2021
0
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
    INNOWACJEPRACA I KARIERATECHNOLOGIA

    PODOBNE ARTYKUŁY

    BEZPIECZEŃSTWO

    Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

    TECHNOLOGIA

    Chmura i cyberochrona – eksperci o tym, dlaczego wprowadzanie nowych technologii w samorządach idzie opornie

    BEZPIECZEŃSTWO

    Czy sztuczna inteligencja to przyszłość branży ochrony?

    • Tagi
    • bezpieczeństwo
    • CBRE
    • Daniel Winkels
    • Gartner
    • Grafton Recruitment
    • IT
    • Sebastian Wąsik

    Kowalski na trzech etatach. Jak automatyzacja może zaspokoić rosnące potrzeby pracowników zdalnych

    W marcu minął rok od pierwszego potwierdzonego przypadku zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 w Polsce i wprowadzenia lockdownu gospodarczego i społecznego. Od tego czasu nasze życie zmieniło się nie do poznania. Od dwunastu miesięcy próbujemy łączyć pracę zdalną z obowiązkami domowymi oraz opieką nad dziećmi, gdy szkoły, przedszkola i przestrzenie biurowe są zamknięte. Ponadto, ze względu na brak bezpośredniego kontaktu i odpowiednich narzędzi, nasze zawodowe obowiązki zdecydowanie się zwiększyły. W rezultacie, Polacy każdego dnia łączą wiele różnych funkcji – pracownika biurowego, niani, nauczyciela czy administratora IT – powodując coraz większe przeciążenie obowiązkami i obniżenie efektywności w pracy. Kluczem do poradzenia sobie w trudnej sytuacji jest automatyzacja powtarzalnych czynności.

    Jak wskazuje przygotowany przez firmy Grafton Recruitment, Gi Group i CBRE raport „Rok z koronawirusem”, po 12 miesiącach od pierwszego lockdownu prawie 32 proc. ankietowych wciąż pracuje tylko z domu, 14 proc. w systemie hybrydowym, a do biur „na stałe” wróciło ok. 29 proc. pracowników. Niepokojące są jednak opinie na temat pracy zdalnej. Polacy wykonujący swoje obowiązki z domów narzekają na złe warunki i zbyt duże przeciążenie obowiązkami zawodowymi. Wydłużył się nasz czas pracy i ilość godzin spędzanych przed komputerem. Z badania wykonanego na zlecenie firmy Fellowes w styczniu 2021 r. wynika, że aż u 53 proc. Polaków warunki pracy w domu znacznie odbiegają od komfortu biurowego. W wielu przypadkach zwiększył się również zakres naszych obowiązków, wynikający z braku bezpośredniego kontaktu np. z księgowością lub działem IT.

    Pracownik biurowy, niania i… administrator IT

    Praca zdalna i brak szybkich spotkań w przestrzeni biurowej skutkuje tym, że wiele niecierpiących zwłoki czynności musimy wykonywać samodzielnie. Przykładem może być firmowy dział IT. W dużych organizacjach liczba punktów końcowych, takich jak komputery stacjonarne, laptopy, drukarki, tablety czy smartfony może być liczona w tysiącach. Sytuację jednak pogarsza praca zdalna – pracownicy logują się do firmowych systemów ze swoich prywatnych urządzeń, łączą się z siecią za pomocą domowego wifi i pobierają nieautoryzowane aplikacje, by ułatwić sobie pracę. Te z pozoru niewinne działania mogą być bardzo szkodliwe dla organizacji. Nie tylko dlatego, że otwierają kolejne furtki cyberprzestępcom i tworzą tak zwany Shadow IT, na który składają się potencjalnie niebezpieczne urządzenia i aplikacje firmowe. Drugą przyczyną jest gwałtowne zwiększanie infrastruktury informatycznej organizacji, która zarządzana jest zazwyczaj przez jedną osobę. W rezultacie przeciążeni pracą informatycy nadają pracownikom większe uprawnienia, aby sami mogli, np. aktualizować system czy pobierać pożądane aplikacje.

    Z problemem utrzymania kontroli nad uprawnieniami użytkowników zmagała się firma Hafner Haus – przedsiębiorstwo budowlane z wieloletnim doświadczeniem, które zajmuje się nie tylko klasyczną działalnością budowlaną i konstrukcyjną, ale także realizacją projektów „pod klucz” w zakresie nowego budownictwa, przebudowy i modernizacji. Firma korzysta z różnego rodzaju sprzętów – od potężnych procesorów przeznaczonych do projektowania złożonych konstrukcji, poprzez komputery z okularami VR używane podczas spotkań z klientami do prezentacji projektów, aż po urządzenia biurowe wykorzystywane do prowadzenia księgowości i laptopy kierowników projektów. Niektórzy pracownicy Hafner Haus musieli mieć utworzone konto administratora np. w celu instalacji aktualizacji.

    „Tak naprawdę nie mieliśmy kontroli nad tym, czy na komputerach zainstalowane jest niezbędne oprogramowanie oraz z jakiej jego wersji korzysta dany użytkownik. W przypadku niektórych programów musieliśmy w pełni polegać na wbudowanej funkcji przeprowadzania automatycznych aktualizacji. Było to jednak wadliwe rozwiązanie, które doprowadziło do wdrożenia w firmie różnych wersji tego samego oprogramowania” – wyjaśnia Daniel Winkels z Hafner Haus.

    Na ratunek – automatyzacja

    W sytuacji zwiększającego się zakresu obowiązków pracowników trzeba szukać rozwiązań, które szybko przyniosą rezultaty. Jedynym z nich jest automatyzacja prostych zadań. Według amerykańskiej firmy analitycznej Gartner, w 2021 roku biznes zainwestuje w oprogramowanie do automatyzacji blisko 2 mld dolarów. Firmy będą cyfryzować procesy kadrowe, finansowe, administracyjne, sprzedażowe czy logistyczne. Trend ten widoczny jest już dzisiaj. Według najnowszego badania Instytutu Humanites, obszarami działalności firm, które w największym stopniu polegają na technologii są księgowość, HR, IT i logistyka.

    W firmie Haufner Haus świetnie sprawdziło się rozwiązania do ujednoliconego zarządzania punktami końcowymi (Unified Endpoint Management – UEM) – baramundi Management Suite. Dzięki temu narzędziu, administratorzy IT mogą bezpośrednio instalować i aktualizować oprogramowanie w sposób zdalny i całkowicie automatyczny oraz nie muszą nadawać użytkownikom szerszych uprawnień. Ponadto narzędzie pozwoliło firmie mieć pełną przejrzystość infrastruktury informatycznej, co znacząco podniosło poziom bezpieczeństwa całego systemu informatycznego.

    „Systemy do ujednoliconego zarządzania urządzeniami końcowymi zdejmują z przeciążonych pracowników IT ciężar wielu rutynowych i powtarzających się czynności. Narzędzie bMS automatyzuje wiele zadań, takich jak inwentaryzacja infrastruktury informatycznej, dzięki której łatwiej jest utrzymywać kontrolę nad firmowymi zasobami. Zautomatyzować można również czynności takie jak aktualizacja czy instalacja nowego systemu operacyjnego na urządzeniach wszystkich lub wybranych pracowników. Kolejnym istotnym elementem, który może odbywać się praktycznie bez udziału administratora IT jest instalacja poprawek oprogramowania, które zapewniają bezpieczeństwo systemu” – powiedział Sebastian Wąsik, Country Manager na Polskę w baramundi software AG.

    Automatyzacja prostych i powtarzalnych czynności nie tylko zmniejszy obciążanie pracowników zdalnych, ale także zwiększy bezpieczeństwo cyfrowe firmy. O tym aspekcie trzeba szczególnie pamiętać podczas pracy zdalnej. Przeciążeni pracownicy są bardziej podatni na sytuacje, w których mogą o czymś zapomnieć lub coś przeoczyć. Warto wtedy wdrażać silne procedury kontrolne połączone z automatyzacją zadań. Połączenie tych dwóch podejść minimalizuje ryzyko pojawienia się sytuacji zagrażających bezpieczeństwu firmy.

    Poprzedni artykułPandemia przyspieszy inwestycje w inteligentne budynki
    Następny artykuł(nie)Tylko pieniądze – co warto mieć w swoim portfelu inwestycyjnym?
    • Tags
    • bezpieczeństwo
    • CBRE
    • Daniel Winkels
    • Gartner
    • Grafton Recruitment
    • IT
    • Sebastian Wąsik
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp

      NAJNOWSZE ARTYKUŁY

      ecommerce ebuy

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co...

      maj 20, 2022
      Kinga Nowacka

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia...

      maj 18, 2022
      Polacy zestresowani w pracy

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      - Advertisment -

      POLECAMY

      cyberatak cyberbezpieczeństwo haker

      Historia cyberprzestępczości

      Redakcja - kw. 11, 2022 0
      Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich...
      Więcej
      e-commerce

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      Redakcja - sty 24, 2022 0
      W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy...
      Więcej
      home office programista pracownik

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

      Redakcja - sty 18, 2022 0
      No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...
      Więcej

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      Stres to zjawisko, które jest coraz bardziej istotne. Ma coraz większy wpływ na dobrostan pracowników, na poczucie komfortu psychicznego, na efektywność, na zaangażowanie w...

      Chmura i cyberochrona – eksperci o tym, dlaczego wprowadzanie nowych technologii w samorządach idzie opornie

      kw. 27, 2022
      Zasoby finansowe i ludzkie, ale również kompetencje i umocowanie prawne – tego zdaniem ekspertów Cyfrowej Polski oraz samorządowców brakuje polskim miastom i gminom, by...

      Czy sztuczna inteligencja to przyszłość branży ochrony?

      kw. 26, 2022
      Obecność kamer w naszym codziennym życiu stała się powszechna i oczywista. „Oko wielkiego brata” towarzyszy nam na każdym kroku, dając nam poczucie kontroli, ale...

      REDAKCJA POLECA

      Historia cyberprzestępczości

      kw. 11, 2022

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      sty 24, 2022

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto – raport za 2021 rok

      sty 18, 2022

      NAJCZESCIEJ CZYTANE

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

      maj 18, 2022

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

      maj 20, 2022
      • ZAMÓW PUBLIKACJĘ
      • Kontakt
      magazyn menedzerówmagazyn menedzerów

      MAGAZYN MANAGER+

      MANAGER+ to internetowy magazyn adresowany do menedżerów, kadry zarządzającej, właścicieli i prezesów firm, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy. W wielkim skrócie MANAGER+ to Portal, który realizuje idee i pokazuje nowe horyzonty w życiu zawodowym i prywatnym.

      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      Facebook
      Linkedin
      Twitter

      © MANAGER+

      • AKTUALNOŚCI
        • ADMINISTRACJA
        • BIZNES
        • GOSPODARKA
        • PRZEMYSŁ
        • FINANSE
        • PRAWO
        • PODATKI
        • BEZPIECZEŃSTWO
        • TECHNOLOGIA
        • HANDEL
        • E-COMMERCE
        • MEDIA
        • MARKETING
        • EDUKACJA
        • PRACA I KARIERA
        • TURYSTYKA
        • EKOLOGIA
        • POLITYKA
        • UNIA EUROPEJSKA
      • RYNKI
        • WALUTY
        • KRYPTOWALUTY
        • GIEŁDA I INWESTYCJE
        • ENERGIA I SUROWCE
        • MOTORYZACJA
        • TRANSPORT I LOGISTYKA
        • NIERUCHOMOŚCI
        • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
        • MEDYCYNA I FARMACJA
        • UBEZPIECZENIA
      • RAPORTY I ANALIZY
      • FIRMY

      Analizy i komentarze nie są rekomendacją w rozumieniu Rozporządzenia MF z 19 października 2005 r. Zostały sporządzone w celach informacyjnych i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

      Posting....
      Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”).
      Zaakceptuj ciasteczka
      Czytaj Więcej
      Ustawienia Prywatności
      Wyświetl
      Wyświetl

      Ustawienia Prywatności

      Wybierz, które ciasteczka chce aktywować. Możesz zmienić te ustawienia w każdej chwili poprzez ikonę ustawień widoczną w rogu strony. Jednakże zmiana ustawień może powodować wyłączenie niektórych funkcji dostępnych na stronie. Aby dowiedzieć się jak usunąć ciasteczka w przeglądarce sprawdź zakładkę "Pomoc". Dowiedz się więcej na temat ciasteczek, których używamy.

      Za pomocą poniższego suwaka możesz włączyć lub wyłączyć różne typy ciasteczek:

      • Block all
      • Essential
      • Functionality
      • Analytics
      • Advertising

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych. Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań. Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach. Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      Zapisz i zamknij