piątek, 11 kwietnia, 2025

Prezes i główny akcjonariusz SUNEX przeprowadzi ABB na finansowanie potencjalnych akwizycji

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online
  • Romuald Kalyciok, prezes i akcjonariusz SUNEX, zaoferuje w procesie ABB (przyśpieszona budowa księgi popytu) do 2 mln akcji, stanowiących do 9,86 proc. kapitału SUNEX.
  • Intencją głównego akcjonariusza jest, by pozyskane ze sprzedaży środki przeznaczyć na akwizycje na rynku niemieckim oraz rozwój infrastruktury produkcyjnej w Raciborzu wspierające długoterminowy rozwój i budowę wartości dla akcjonariuszy SUNEX. Szybko pozyskane środki dadzą elastyczność w procesach nabycia aktywów oraz wzmocnią pozycję negocjacyjną.
  • Aby móc optymalnie i w pełni wykorzystać pozyskany kapitał przedmiotem transakcji będą istniejące i dopuszczone do obrotu akcje SUNEX pożyczone przez Romualda Kalycioka od kontrolowanej przez niego spółki Polska Ekologia.
  • Zarząd zakłada, że po przeprowadzeniu ABB SUNEX w ramach możliwego kapitału docelowego przeprowadzi emisję skierowaną do Romualda Kalycioka. Celem takiej operacji jest, by po przeprowadzeniu podwyższenia prezes posiadał, pośrednio i bezpośrednio, taką samą liczbę akcji SUNEX jak przed ABB. W ramach podwyższenia planowane jest wyemitowanie takiej samej liczby akcji, po takiej samej cenie jak ustalona w ABB. Finalnie, nowo wyemitowane akcje SUNEX objęte przez Romualda Kalycioka zostaną zwrócone do kontrolowanej przez niego spółki Polska Ekologia tytułem spłaty pożyczki.

„Naszym celem jest przyspieszenie wzrostu sprzedaży na strategicznym dla nas rynku niemieckim. Od kilku miesięcy przyglądamy się potencjalnym podmiotom do przejęcia na tym rynku. Interesują nas spółki instalacyjne z dostępem do rynku i siecią serwisową, które mogłyby zwiększyć sprzedaż naszych produktów w Niemczech. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z – naszym zdaniem – atrakcyjnymi podmiotami. Pozyskując środki od inwestorów chcemy zabezpieczyć kwestie finansowania ewentualnej transakcji i rozwoju infrastruktury produkcyjnej w naszym zakładzie w Raciborzu.”mówi Romuald Kalyciok, prezes SUNEX.

ABB będzie prowadzone w formie subskrypcji prywatnej w ramach oferty publicznej skierowanej do maksymalnie 149 inwestorów lub do inwestorów kwalifikowanych lub do inwestorów mogących nabyć akcje za minimum 100 tys. euro. Pośredniczącym w transakcji jest Dom Maklerski Q Securities.

„Przeprowadzana transakcja to pierwsza możliwość nabycia większego pakietu akcji SUNEX przez inwestorów. Praktyka ostatnich lat pokazuje, że inwestorzy preferują zakup akcji już dopuszczonych do obrotu. Staraliśmy się opracować taką konstrukcję transakcji by maksymalnie skrócić czas do pełnego dysponowania akcjami przez nowych inwestorów, a jednocześnie dać głównemu akcjonariuszowi możliwość elastycznego i najbardziej optymalnego sposobu wsparcia rozwoju SUNEX” mówi Jerzy Kasprzak, Wiceprezes Zarządu Domu Maklerskiego Q Securities.

Po przeprowadzeniu ABB Romuald Kalyciok i Polska Ekologia zadeklarowali podpisanie z Domem Maklerskim Q Securities umowy lock-up zakładającej 12-miesięczny okres ograniczenia możliwości sprzedaży pozostałych posiadanych akcji (w tym także akcji wyemitowanych w ramach podwyższenia).

Jednocześnie prezes SUNEX informuje, że dotychczas żadna decyzja związana z wyborem jakiejkolwiek opcji w zakresie akwizycji nie została podjęta i nie ma pewności, czy i kiedy taka decyzja zostanie podjęta w przyszłości.

Na początku 2023 r. SUNEX sfinalizował akwizycję austriackiej spółki Krobath, działającą w branży instalacji grzewczych i sanitarnych w zakresie montażu i serwisu pomp ciepła oraz instalacji solarnych i fotowoltaicznych. Spółka, która obecnie posiada sześć lokalizacji, ma bardzo długą historię i ugruntowaną pozycję na rynku, gdzie jest też postrzegana jako austriacka firma, co ma pozytywne przełożenie na sprzedaż. Od początku roku ruszyły też zamówienia na urządzenia w Austrii objęte nowym, atrakcyjnym systemem dofinansowań na wymianę systemów grzewczych, co czyni ten rynek bardzo perspektywicznym.

W pierwszych trzech kwartałach minionego roku Grupa miała 270 mln zł przychodów i 21,7 mln zł zysku netto. Wyniki za cały 2023 r. będą opublikowane 25 kwietnia 2024 r.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Grupa eSky i Ryanair kontynuują partnerstwo. Oferta obejmuje ponad 230 kierunków

Ryanair, największa linia lotnicza w Europie, oraz Grupa eSky...

Columbus Energy realizuje kolejną transzę sprzedaży farm fotowoltaicznych do GoldenPeaks Capital

Grupa Columbus Energy, zgodnie z umową, zrealizowała drugą transzę...

GK Murapol po I kwartale 2025 r.

GGrupa Murapol utrzymała stabilny poziom sprzedaży i przekazań lokali...

Medicalgorithmics przyspiesza ekspansję. Teraz czas na Słowenię

Medicalgorithmics konsekwentnie realizuje nową strategię rozwoju, przyjętą półtora roku...

DHL zainwestuje 2 miliardy euro do 2030 roku w rozwój logistyki farmaceutycznej i medycznej

Grupa DHL zainwestuje 2 miliardy euro do 2030 roku...

Podobne tematy

ORLEN odkrył nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Niemal ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego wynoszą zasoby...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Budżet państwa to iluzja? Ponad 150 instytucji działa poza ustawą budżetową

Polska „funduszowa” ma się świetnie. Z każdym kolejnym rządem...

Stéphane Séjourné z wizytą w Grupie Przemysłowej Baltic – rozmowy o przyszłości europejskiego przemysłu offshore

6 lutego 2025 roku Stéphane Séjourné, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie