FIRMYSieć dyskontów Action kończy rok 2023 i notuje wzrost sprzedaży o 27,8%

Sieć dyskontów Action kończy rok 2023 i notuje wzrost sprzedaży o 27,8%

Sieć dyskontów Action kończy rok 2023 i notuje wzrost sprzedaży o 27,8%

  • Sprzedaż netto w 2023 r. wzrosła o 27,8% do 11,3 mld euro.
  • Sieć zanotowała zwiększenie sprzedaży like-for-like o 16,7%, głównie dzięki wzrostowi liczby klientów w dotychczas otwartych sklepach.
  • Action otworzyło 303 nowe obiekty; łącznie 2 566 sklepów w 11 krajach europejskich, obsługujących średnio 15,3 mln klientów tygodniowo.
  • Pierwszy sklep w Portugalii zostanie otwarty w lutym tego roku.

Action, holenderski dyskont niespożywczy, osiągnął sprzedaż netto w wysokości 11,3 mld euro w 2023 r., co stanowi wzrost o 27,8% w porównaniu z rokiem poprzednim. O potencjale sieci Action świadczy wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych, mierzonej wskaźnikiem like-for-like, o 16,7%. Taki wynik osiągnięto głównie dzięki większej liczbie klientów robiących zakupy w dotychczas działających sklepach. W ubiegłym roku sieć otworzyła 303 nowe obiekty, a każdego tygodnia Action odwiedza średnio 15,3 miliona klientów.

W 2023 roku sieć sklepów Action świętowała kilka kamieni milowych. Marka w minionym roku otworzyła swój 500. sklep w Niemczech, 300. sklep w Polsce oraz 100. sklep w Austrii. We Francji Action został uznany za ulubionego sprzedawcę detalicznego Francuzów[1] (fr. Enseigne Préférée des Français 2023), a na początku stycznia 2024 r. otworzył swój 800. sklep we Francji. Rozwój marki oznacza też tworzenie kolejnych miejsc pracy. Do końca 2023 r. firma zatrudniała 69 040 pracowników, co stanowi wzrost o 8 988 osób w porównaniu do roku poprzedniego.

Firma rozwija również swoją działalność online i koncentruje się na dostarczaniu klientom informacji o produktach oraz inspiracji do udanych zakupów w sklepach stacjonarnych. Należy dodać, że stale rośnie zaangażowanie sieci w relacje z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Co więcej, Action rozszerzył także swoją ofertę e-commerce, która została uruchomiona w Holandii w 2021 roku i objęła też Belgię.

Nasz tegoroczny wzrost sprzedaży potwierdza, jak istotna dla naszych klientów jest formuła Action. Dużym powodzeniem cieszą się oferowane przez nas artykuły, które ułatwiają i uprzyjemniają codzienne życie, a jednocześnie są dostępne w atrakcyjnej cenie. W ubiegłym roku udało nam się również obniżyć ceny ponad 2500 produktów, co spotkało się zadowoleniem odbiorców. Warto dodać, że w Action najbardziej nam zależy na uszczęśliwianiu naszych klientów. Dlatego chciałbym serdecznie podziękować wszystkim współpracownikom za ich ogromny wysiłek włożony w osiągnięcie tego celu – podkreśla Prezes Action, Hajir Hajji.

Action wkracza do Portugalii

W lutym tego roku Action otworzy swój pierwszy sklep w Porto. Portugalia będzie kolejnym, dwunastym już krajem, w którym funkcjonuje holenderski dyskont niespożywczy. Ze względu na planowane następne otwarcia sklepów, klienci w całej Portugalii będą mogli doświadczyć korzyści płynących z zakupów w Action, podobnie jak wielu innych europejskich konsumentów.

Program na rzecz zrównoważonego rozwoju Action

W 2023 r. Action kontynuował własny program zrównoważonego rozwoju. Firma wprowadziła swój pierwszy w pełni cyrkularny produkt: kosz do przechowywania wykonany z plastiku pochodzącego z recyklingu. Oprócz pilotażowego projektu e-pojazdów w Holandii i Niemczech, 150 własnych ciężarówek Action w Holandii jeździ teraz na paliwie typu HVO 100, co zmniejsza emisję nawet o 90% w porównaniu z paliwami kopalnymi. Marka pozostaje na dobrej drodze do osiągnięcia celu na 2030 r., jakim jest zmniejszenie emisji CO2 z własnej działalności (zakres 1-2) o 60% w 2030 r. w porównaniu z rokiem bazowym 2021, przy jednoczesnym uwzględnieniu rozwoju firmy.

Action przedstawi kompleksową aktualizację w marcu 2024 r.

[1] Według badania EY-Parthénon przeprowadzonego w styczniu 2023 r.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...