wtorek, 11 lutego, 2025

Sławomir Majchrowski z Grupy Selena o strategiach dla branży budowlanej w 2025 roku

Drobne symptomy stabilizacji są odczuwalne, ale branża pozostaje w niepewności. W 2025 roku powinna stawiać na dywersyfikację i aktywną promocję polskich produktów budowlanych – komentuje Sławomir Majchrowski, prezes Grupy Selena.

Po wymagającym 2024 roku, który upłynął pod znakiem nieustannego mierzenia się z niekorzystnymi czynnikami makroekonomicznymi jak wysoka inflacja, nadal wysokie stopy procentowe, a co za tym idzie kosztowne kredyty, branża budowlana – w tym sektor chemii budowlanej – wkracza w 2025 rok z wciąż dużą niepewnością i swego rodzaju zawieszeniem.

Ten stan rzeczy umacniały przez ostatnie tygodnie grudnia, pojawiające się komunikaty rządzących w zakresie polityki mieszkaniowej i planowanych programów wsparcia. Mowa tu głównie o rezygnacji z programu kredytu 0 %, przy jednoczesnej dość enigmatycznej i nie zawierającej konkretów zapowiedzi poszukiwania alternatywnych form wsparcia dla kredytobiorców. Wspomnieć należy również o ogłoszonym przez resort rozwoju i technologii projekcie tzw. ustawy podażowej, która miałaby zawierać rozwiązania służące zwiększeniu dostępności gruntów pod budownictwo mieszkaniowe. Trudno jednak przewidzieć jaki będzie jej ostateczny kształt, co także wpływa na klimat oczekiwania w branży deweloperskiej. W szerszym horyzoncie, istotne dla rozwoju „budowlanki” będzie też finalne tempo wypłat funduszy dla Polski z KPO, które z końcem minionego roku było szeroko dyskutowane i które nadal pozostaje niewiadomą.

Wszystko to powoduje, że firmy z sektora budowlanego, strategię na początek 2025 roku, powinny oprzeć na działaniach wyprzedzających, budujących ich potencjał konkurencyjności, który może przynieść wymierne korzyści w momencie, gdy polepszenie koniunktury stanie się faktem, a nie prognozą. Rynek zaczyna bardzo powoli odczuwać jej symptomy. Według ostatnich danych GUS, liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto oraz mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia wzrosła r/r odpowiednio o 30,7% i 26,5%. Te wszystkie inwestycje zaraz będą potrzebowały produktów z obszaru chemii budowlanej. Już teraz warto więc pracować nad wzrostem świadomości i rozpoznawalności swoich marek na polskim rynku.

W tym kontekście kluczowe będzie rozważne planowanie działań marketingowych, w tym selektywne podejście do udziału firm w branżowych wydarzeniach i skupienie się na tych o wysokim prestiżu. Wśród zagranicznych eventów branżowych do takich z pewnością zaliczymy styczniowe, Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU w Monachium, zaś w kalendarzu krajowych wydarzeń branżowych – Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA, które odbędą się między 11 a 14 lutego w Poznaniu. Podczas targów w stolicy Wielkopolski, Grupa Selena zaprezentuje wyróżniki pian montażowych, pianoklejów, hybrydowych klejów i uszczelniaczy swojej flagowej marki Tytan Professional®, a także wysokiej jakości membrany hydroizolacyjne marki Matizol®, które od ponad 30 lat odpowiadają na realne potrzeby budownictwa, w ponad 100 krajach na całym świecie.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Tworzywa sztuczne w erze cyrkularności. Jak Europejski Zielony Ład zmienia przemysł?

Przemysł tworzyw sztucznych odgrywa kluczową rolę w globalnej gospodarce,...

Podobne tematy

Jak miłość wpływa na portfel? Ekonomiczne korzyści życia we dwoje

Walentynki to nie tylko okazja do celebrowania miłości, ale...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Pilotaż zakończony sukcesem – Poczta Polska rusza z modernizacją kolejnych placówek

W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska rozpoczyna proces...

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Michał Wrzesiński ponownie prezesem WeNet Group S.A.

Z dniem 3 lutego br. Michał Wrzesiński ponownie objął...

Automatyzacja w medycynie – jak nowoczesne systemy IT rewolucjonizują placówki zdrowotne?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie