środa, 15 stycznia, 2025

ORLEN Paczka z rekordowym wzrostem

Rekordowy, ponad 80-proc. wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek zanotowała w ostatnim kwartale minionego roku ORLEN Paczka. O blisko 155 proc. wzrosła także liczba dostaw do automatów paczkowych. Osiągnięte wyniki to efekt m.in. dynamicznego rozwoju partnerstw z największymi platformami handlowymi i e-sklepami oraz rozwoju sieci logistycznej. Przeniesienie od stycznia br. usługi do nowo wydzielonej spółki ORLEN Paczka umożliwi pozyskanie branżowych inwestorów, co przyspieszy jej rozwój  i wzmocni pozycję na rynku e-commerce. W dalszej perspektywie spółka zyska również, dzięki pozyskaniu partnera zewnętrznego. 

– Dostrzegamy duże możliwości rozwoju na dynamicznie rosnącym rynku e-commerce. Chcemy je w pełni wykorzystać, wzmacniając naszą pozycję w tym perspektywicznym biznesie. Miniony rekordowy kwartał jest tego zapowiedzią. Wydzielenie usługi do nowo powstałej spółki ORLEN Paczka pozwoli nam mocniej skoncentrować się na oczekiwaniach klientów i zaproponować jeszcze atrakcyjniejszą, idealnie dopasowaną do ich potrzeb ofertę – mówi Piotr Krężel, Prezes Zarządu ORLEN Paczka sp. z o.o.

W 2024 roku ORLEN Paczka nawiązała strategiczną współpracę z największą w Polsce platformą zakupową w ramach programu Allegro Delivery. W efekcie, od czerwca klienci korzystający z bezpłatnej dostawy SMART! mogą wybrać ORLEN Paczkę i za jej pośrednictwem nie tylko otrzymać przesyłkę, ale także zwrócić ją bez etykiety.

ORLEN Paczka rozwija także współpracę z platformą zakupową Vinted, obsługując jako partner logistyczny rynek polski, a także rynki zagraniczne: litewski, rumuński, węgierski, czeski, słowacki, szwedzki oraz kontynentalną część Finlandii.

W minionym roku pod marką ORLEN Paczka wystartowała pierwsza w Polsce i największa w Europie współdzielona sieć automatów paczkowych. Wprowadzenie tego nowoczesnego rozwiązania było skuteczną odpowiedzią na potrzeby klientów i rynku, a także pozwoliło jeszcze lepiej wykorzystać potencjał sieci, w ramach której w całej Polsce działa już ponad 12 tys. punktów odbioru i nadania paczek, w tym ponad 6 tys. automatów paczkowych. Ich atutem jest dogodna lokalizacja – średnio 7 minut od miejsca zamieszkania klientów. Mają oni aż trzy dni na odbiór przesyłki, z możliwością przedłużenia o jeden dzień, czym usługa wyróżnia się na tle konkurencji.

Wzrost popularności ORLEN Paczki napędza inwestycje w rozwój sieci logistycznej. W 2024 roku uruchomiono 3 centra logistyczne w strategicznych lokalizacjach, co zwiększyło możliwości operacyjne ORLEN Paczki. Otwierane są także kolejne punkty przeładunkowe i oddziały wspierające, a także trasy kurierskie, w efekcie czego liczba kurierów podwoiła się w ciągu roku. ORLEN Paczka zapewnia odbiory przesyłek z magazynów w całej Polsce. Wprowadzono również udogodnienia dla konsumentów – od kwietnia realizowane są sobotnie dostawy do całej sieci, w ramach standardowej usługi, dostępnej dla każdego bez dodatkowych opłat.

Klienci doceniają dynamiczny rozwój i atrakcyjną ofertę ORLEN Paczki, czego potwierdzeniem jest zdobyty w zeszłym roku tytuł Best Logistic Tool w konkursie E-commerce Polska Awards 2024. Jakość usługi mierzona jest wskaźnikiem satysfakcji klienta NPS (NET Promoter Score), który osiągnął wynik 86 punktów. W raporcie „Logistyka i dostawy. Klucz do sukcesu” Izby Gospodarki Elektronicznej ORLEN Paczka znajduje się na podium najlepiej ocenianych metod dostawy. Wysoką jakość potwierdzają też wyniki badań zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2024” Gemius. Sieć automatów ORLEN Paczka jest drugą najbardziej rozpoznawalną i jedną z najlepiej ocenianych sieci w Polsce.

Dla Grupy ORLEN działalność detaliczna jest najbardziej rozpoznawalnym biznesem, który zgodnie ze strategią będzie intensywnie rozwijać. ORLEN Paczka uzupełnia ofertę stacji paliw i z sukcesem realizuje założony biznesplan.

Autor

Popularne w tym tygodniu

Czwartkowy przegląd rynków: Presja na funta, chińska deflacja i mieszane dane z Niemiec

Czwartkowa sesja na licznych aktywach nie należy do najbardziej...

Polska Press Grupa kończy drugi etap modernizacji serwisów regionalnych

15 stycznia zrealizowany został drugi etap transformacji stron głównych...

Rozporządzenie DORA: Co zmieni się w sektorze finansowym od 17 stycznia 2025?

Rozporządzenie DORA ma podnieść poziom odporności cyfrowej w...

Satelita stworzony przez studentów AGH leci na orbitę

14 stycznia na orbitę poleci najmniejszy polski satelita HYPE,...

Podobne tematy

Diagnostyka S.A. ogłasza plan przeprowadzenia IPO oraz notowania akcji na GPW

Diagnostyka S.A. („Diagnostyka”, „Spółka”, a wraz ze spółkami zależnymi...

Nowa strategia ORLENu: „Energia jutra zaczyna się dziś”

Bezpieczeństwo energetyczne, modernizacja, cele środowiskowe i rozwój oferty to...

Jak 2024 rok zmienił rynek e-commerce?

Rok 2024 był przełomowy dla e-commerce, zarówno w Polsce,...

Grupa Atlas przedłuża sponsoring tytularny Atlas Areny na kolejne 5 lat

Grupa Atlas przedłużyła o kolejne 5 lat umowę na...

Grupa InPost dostarczyła w 2024 roku ponad miliard przesyłek

Grupa InPost w 2024 roku po raz pierwszy w...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie