wtorek, 15 kwietnia, 2025

Sztuczna inteligencja i biznes – dlaczego mają ze sobą tak dużo wspólnego?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

fot. Made in Wroclaw 2021 (2)

Rozwój i coraz powszechniejsze zastosowanie sztucznej inteligencji sprawiają, że jest ona tematem coraz większej ilości eksperckich dyskusji. O rosnącym wpływie AI na otaczający nas świat porozmawiamy również w trakcie tegorocznej konferencji biznesowej Made in Wroclaw, która w hybrydowej formule, pod hasłem Driven by intelligence odbędzie się 20 października 2021 r.

Sztuczna inteligencja – szansa i wyzwanie?

Przed firmami, które wdrażają w swoich procesach technologie AI, otwiera się dziś wiele szans pozwalających na zwiększenie wydajności ich działań.

Sztuczna inteligencja pozwala na efektywne wykorzystanie pojawiających się informacji w otoczeniu firmy, klientów, branż, jak i w samej firmie, także wygenerować wartości na wielu obszarach z pozyskanych informacji. Pozwala zastąpić ludzi w wielu procesach, zwłaszcza w rutynowych i czasochłonnych zadaniach i wykorzystać zasoby ludzkie w bardziej kreatywnych obszarach. AI jest panaceum na braki kadrowe, a także uatrakcyjnia codzienną pracę, wykonywane czynności, obowiązki zawodowe – wyjaśnia Małgorzata Strzelbicka, Prezes Zarządu, MST Automation Sp. z o.o.

AI to dla biznesu również wyzwania. Konieczne jest wdrożenie kroków zapewniających odpowiednie wykorzystanie informacji, efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi, a także wdrażanie procedur pozwalających na wyeliminowanie na wczesnym etapie błędów czy awarii.

Kto tworzy rozwiązania AI?

Ze sztucznej inteligencji, w różny sposób i na różną skalę, mogą korzystać firmy z wielu branż. Na rynku działa coraz więcej firm, które zajmują się tworzeniem produktów i usług wykorzystujących AI. Na poznanie specyfiki ich działalności pozwala m.in. raport Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej pt. „Sektor AI w aglomeracji wrocławskiej 2021”. Pokazuje on, że większość firm tworzących oparte o AI rozwiązania, dostarcza je w formie produktów, zalicza się do sektora MŚP, a wśród swoich klientów ma głównie duże przedsiębiorstwa.

Zdecydowaliśmy się przyjrzeć bliżej lokalnemu sektorowi AI, ponieważ widzimy, że ma on ogromny potencjał. Ogromnie cieszy nas, że badania przeprowadzone na potrzeby naszego raportu pokazały, że dla większości przedsiębiorców sektora AI, Wrocław był oczywistym wyborem przy decyzji o założeniu działalności. Ma na to wpływ m.in. wysokiej jakości infrastruktura biznesowa oraz liczne wrocławskie uczelnie – komentuje Ewa Sondej, Kierownik zespołu ds. projektów rozwojowych w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Polska ma potencjał, aby znaleźć się blisko czołówki państw najbardziej rozwiniętych technologicznie

Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego, który niestety nie...

MSP czekają na przelew średnio 13,5 dnia. Transport i gastronomia z najdłuższymi terminami

W I kw. tego roku przedsiębiorcy z kategorii...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Podobne tematy

Cyfrowa luka w administracji. AI ma być lekarstwem na brak efektywności

Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego...

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

AI na usługach hakerów: rosnące zagrożenie dla firm i konsumentów

Według danych Proxyrack, globalne straty wynikające z cyberprzestępczości mogą...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie