piątek, 25 kwietnia, 2025

Kolejny transfer z Allegro do XTB. Polski fintech wzmacnia Dział Technologii

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

XTB wzmocnił Dział Technologii i Produktu. Do kierowanego przez Adama Dubiela zespołu dołączyła Kinga Ćwiklińska, która będzie odpowiedzialna za platformę danych i analitykę produktową. Wcześniej była związana z m.in. Allegro i Santander Bank Polska.

XTB stawia na rozwój autorskiej technologii – platformy inwestycyjnej online i aplikacji mobilnej. Dział Technologii i Produktu, w którym pracuje już blisko 500 osób, jest jednym z kluczowych w strukturze spółki.

– Naszym celem jest zbudowanie wiodącej platformy inwestycyjnej dostępnej dla każdego – mówi Adam Dubiel, Chief Product & Technology Officer XTB. – Jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się fintechów w regionie i stawiamy sobie ambitne cele produktowe, które chcemy realizować w oparciu o wysokiej jakości dane. Budujemy rozwiązania oparte na machine learning oraz AI, ale nie zapominamy o podstawach. Chcemy zaoferować naszym klientom, od Ameryki Południowej po Azję, komfort codziennego używania naszej aplikacji do zarządzania swoimi inwestycjami. Wierzę, że Kinga, jako wysokiej klasy specjalistka, pomoże nam to osiągnąć – dodaje Adam Dubiel.

W XTB Kinga Ćwiklińska zajmuje się obszarem analityki produktowej i rozwojem platformy danych w kierunku rozwiązań chmurowych. W obu przypadkach będzie wykorzystywać rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję przygotowane przez zespół AI zarządzany przez dr Tomasza Gawrona. Ma doświadczenie w pracy zarówno w sektorze finansowym, w Santander Bank Polska, jak i e-commerce. Ponad 10 lat pracowała w Allegro, w którym poza zarządzaniem zespołami analityków i inżynierów danych, koordynowała inicjatywy technologiczne wspierające wysoką jakość danych platformy e-commerce.

Doceniam, że mogłam dołączyć do fintechu z tak ogromnymi ambicjami. Jestem przekonana, że zdobyte doświadczenia będę mogła wykorzystać w ulepszaniu platformy inwestycyjnej XTB – mówi Kinga Ćwiklińska, Head of Data Platform & Product Analytics w XTB. – Obecnie skupiamy się na szerszym wykorzystaniu chmury w analizie danych. Dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań i technologii zyskamy możliwość przetwarzania i wykorzystania większej ilości danych. To pozwoli nam zoptymalizować szereg procesów wewnętrznych, decyzji biznesowych oraz wdrożeń produktów dopasowanych do potrzeb klientów – dodaje Ćwiklińska.

2024 to rok nowości produktowych w XTB. W tym czasie oferta polskiego fintechu powiększyła się o zautomatyzowane Plany Inwestycyjne, swobodną wymianę walut pomiędzy kontami oraz rachunki IKE umożliwiające oszczędzanie środków na emeryturę. Do końca roku planowane jest jeszcze wdrożenie wirtualnego portfela z kartą wielowalutową na kolejnych europejskich rynkach oraz rachunku ISA w Wielkiej Brytanii.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Columbus Energy wraca na ścieżkę wzrostu – Grupa podsumowuje rok pełen zmian i inwestycji

Grupa Columbus podsumowała rok 2024. Skonsolidowane przychody Grupy wyniosły...

Polski SMAPOL na drogach Indii. Grupa Recykl zdobywa strategiczny rynek

Indie są dziś jednym z najważniejszych odbiorców dodatku SMAPOL...

Transition Technologies PSC otwiera oddział w Wielkiej Brytanii

Transition Technologies PSC (TT PSC) uruchomił spółkę w Wielkiej...

Nowe złoże gazu w Wielkopolsce – ORLEN rozpoczyna wydobycie w Grodzewie

Na blisko ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego szacowane...

Rewolucja z igłą i nitką. INTU digitalizuje naprawy i upcykling w branży fashion

INTU Circularity, to pierwsza firma w Polsce, która...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Grupa Arche wypłaciła inwestorom 56 mln zł w 2024 roku

W samym 2024 r. inwestorzy otrzymali ponad 56 mln...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie