środa, 15 stycznia, 2025

Sławomir Majchrowski z Grupy Selena o strategiach dla branży budowlanej w 2025 roku

Drobne symptomy stabilizacji są odczuwalne, ale branża pozostaje w niepewności. W 2025 roku powinna stawiać na dywersyfikację i aktywną promocję polskich produktów budowlanych – komentuje Sławomir Majchrowski, prezes Grupy Selena.

Po wymagającym 2024 roku, który upłynął pod znakiem nieustannego mierzenia się z niekorzystnymi czynnikami makroekonomicznymi jak wysoka inflacja, nadal wysokie stopy procentowe, a co za tym idzie kosztowne kredyty, branża budowlana – w tym sektor chemii budowlanej – wkracza w 2025 rok z wciąż dużą niepewnością i swego rodzaju zawieszeniem.

Ten stan rzeczy umacniały przez ostatnie tygodnie grudnia, pojawiające się komunikaty rządzących w zakresie polityki mieszkaniowej i planowanych programów wsparcia. Mowa tu głównie o rezygnacji z programu kredytu 0 %, przy jednoczesnej dość enigmatycznej i nie zawierającej konkretów zapowiedzi poszukiwania alternatywnych form wsparcia dla kredytobiorców. Wspomnieć należy również o ogłoszonym przez resort rozwoju i technologii projekcie tzw. ustawy podażowej, która miałaby zawierać rozwiązania służące zwiększeniu dostępności gruntów pod budownictwo mieszkaniowe. Trudno jednak przewidzieć jaki będzie jej ostateczny kształt, co także wpływa na klimat oczekiwania w branży deweloperskiej. W szerszym horyzoncie, istotne dla rozwoju „budowlanki” będzie też finalne tempo wypłat funduszy dla Polski z KPO, które z końcem minionego roku było szeroko dyskutowane i które nadal pozostaje niewiadomą.

Wszystko to powoduje, że firmy z sektora budowlanego, strategię na początek 2025 roku, powinny oprzeć na działaniach wyprzedzających, budujących ich potencjał konkurencyjności, który może przynieść wymierne korzyści w momencie, gdy polepszenie koniunktury stanie się faktem, a nie prognozą. Rynek zaczyna bardzo powoli odczuwać jej symptomy. Według ostatnich danych GUS, liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto oraz mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia wzrosła r/r odpowiednio o 30,7% i 26,5%. Te wszystkie inwestycje zaraz będą potrzebowały produktów z obszaru chemii budowlanej. Już teraz warto więc pracować nad wzrostem świadomości i rozpoznawalności swoich marek na polskim rynku.

W tym kontekście kluczowe będzie rozważne planowanie działań marketingowych, w tym selektywne podejście do udziału firm w branżowych wydarzeniach i skupienie się na tych o wysokim prestiżu. Wśród zagranicznych eventów branżowych do takich z pewnością zaliczymy styczniowe, Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU w Monachium, zaś w kalendarzu krajowych wydarzeń branżowych – Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA, które odbędą się między 11 a 14 lutego w Poznaniu. Podczas targów w stolicy Wielkopolski, Grupa Selena zaprezentuje wyróżniki pian montażowych, pianoklejów, hybrydowych klejów i uszczelniaczy swojej flagowej marki Tytan Professional®, a także wysokiej jakości membrany hydroizolacyjne marki Matizol®, które od ponad 30 lat odpowiadają na realne potrzeby budownictwa, w ponad 100 krajach na całym świecie.

Autor

Popularne w tym tygodniu

Stan nadzwyczajny w USA?

Tytułowe pytanie wcale nie dotyczy śnieżyc, które sparaliżowały środkowy-wschód...

Skarb państwa ważnym graczem na rynku biur

W najbliższych latach instytucje administracyjne i spółki państwowe będą...

Raportowanie ESG od 2025 roku: Wytyczne dla firm i rola skutecznej komunikacji z zespołem

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązek raportowania pozafinansowego został...
00:07:06

Ropa Brent drożeje czwarty tydzień z rzędu – wzrost o ponad 7% od początku roku

Cena ropy brent w połowie stycznia wzrosła ponad poziom...

Rok Byka i Wodnika: Co gwiazdy mówią o wynikach giełd w 2024 roku?

Przyjrzeliśmy się temu, które znaki zodiaku najbardziej sprzyjały w...

Podobne tematy

Połowa stycznia z inflacją

Jesteśmy na półmetku pierwszego miesiąca nowego roku. Podczas dzisiejszej...

Waloryzacja czynszów w 2025 r. – co czeka najemców?

Do umów najmu zawieranych na dłużej niż rok właściciele...

Zawody przyszłości – jak technologia i ekologia kreują nowe profesje

Rosnące tempo automatyzacji, cyfryzacji oraz przejście na zieloną gospodarkę...

Dzień z inflacją

Po wczorajszym odczycie producenckiej inflacji w USA, dziś wszyscy...

Na niższe stopy procentowe poczekamy

Przed nami pierwsza w tym roku decyzja Rady Polityki...

ORLEN Paczka z rekordowym wzrostem

Rekordowy, ponad 80-proc. wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek zanotowała w...

Zamieszanie w lokalnym koszyku walutowym

Polska waluta bardzo często u inwestorów międzynarodowych łączona jest...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie