Dostęp do szybkiego i łatwego finansowania, karty płatnicze z firmowym logiem, ekspansja i lokalne metody płatności w każdym kraju – to przykład nowości, jakie zapowiada swoim użytkownikom merXu, europejska e-platforma B2B założona przez byłego szefa Allegro. Kontynuując dynamiczny rozwój, merXu podejmuje współpracę z Adyen, globalnym liderem w obszarze fintech, który przetworzy wszystkie płatności na platformie i zaoferuje jej innowacyjne usługi finansowania.
Stawiając na dalszy, w pełni digitalowy rozwój, firma podjęła współpracę z fintechem Adyen, opierając cały system na silniku umożliwiającym dokonywanie dowolnego rodzaju płatności, zarówno lokalnie, jak i transgranicznie. Kolejnym krokiem w rozwoju będzie dołączenie do oferty marketplace zintegrowanych produktów finansowych.
MerXu to europejski marketplace B2B, założony w 2019 roku przez byłego szefa Allegro, Przemysława Budkowskiego. Platforma gromadzi już ponad 60 tysięcy firm, sprzedających i kupujących produkty z kategorii takich jak Odnawialne Źródła Energii, Narzędzia Przemysłowe, HoReCa, Materiały Budowlane i Konstrukcyjne, BHP i wiele innych. Tych znaleźć można tam już prawie 800 tysięcy.
– Nasza współpraca z Adyen wzmacnia merXu, oferując szybkie, bezpieczne metody płatności oraz dostęp do szeregu usług finansowych, które zamierzamy oferować naszym merchantom, w tym m.in. dostęp do finansowania – komentuje Przemysław Budkowski, CEO merXu.
Jak wynika z badania The Embedded Finance Report, aż 74 proc. przedsiębiorców w Polsce zainteresowanych jest usługami finansowania zapewnionymi przez platformę marketplace. Idąc tym tropem, dzięki współpracy z Adyen, merXu zaoferuje teraz swoim użytkownikom m.in. opcje założenia firmowego konta bankowego z brandowanymi kartami płatniczymi (funkcja, która może znacznie przyspieszyć rozliczenie sprzedaży) oraz dostęp do szybkiego i łatwego finansowania inwestycji, którego udziela platforma. Dzięki zaawansowanej technologii udostępnione przez nią środki mogą być automatycznie spłacane na podstawie wyznaczonego procentu dziennej sprzedaży danego użytkownika. To rozwiązanie szczególnie atrakcyjne aż dla 64 proc. polskich handlowców, którzy na tradycyjną pożyczkę z banku muszą zazwyczaj czekać 1-2 tygodnie.
– Platformy, takie jak merXu są na świetnej pozycji, by kompleksowo obsługiwać swoich klientów jako finansowy ‘one-stop-shop’. Płatności są punktem wyjścia do rozwoju szeregu innych usług, które razem z merXu udostępnimy w nadchodzących miesiącach. Wygoda, szybkość i bezpieczeństwo to dla nas priorytet, jeśli chodzi o realizację finansowych potrzeb merchantów merXu – dodaje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.
Dzięki międzynarodowej licencji bankowej i wieloletniemu doświadczeniu Adyen, merXu będzie mogło tworzyć kolejne kanały kontaktu z klientem (także transgranicznie) i oferować lokalne metody płatności w poszczególnych krajach. Co więcej, świadczenie usług finansowania stanie się dla merXu dodatkowym źródłem przychodu, a przetwarzanie wszystkich płatności na jednej platformie Adyen znacznie uprości wewnętrzne procesy firmy, likwidując podział systemu tworzonego na bazie osobnych integracji, różnych dostawców technologii czy przestarzałych komponentów.
Poszerzenie oferty dla klientów to szansa na dalszy rozwój firmy, zainteresowanie kolejnych odbiorców i wzmocnienie przywiązania użytkowników do platformy, które skutkuje zmniejszonym wskaźnikiem rezygnacji klienta. Dzięki innowacjom w zakresie technologii finansowych platforma zyskuje optymalne warunki do osiągnięcia szybkiego wzrostu i stworzenia zwinnego modelu biznesowego. W efekcie merXu stanie się marketplacem rozumiejącym potrzeby oraz pozycję finansową swoich merchant’ów.