FIRMYAvallon MBO sprzedaje udziały w Hortimex do koncernu Azelis – czwarty exit...

Avallon MBO sprzedaje udziały w Hortimex do koncernu Azelis – czwarty exit funduszu w 2024 roku

Avallon MBO sprzedaje udziały w Hortimex do koncernu Azelis – czwarty exit funduszu w 2024 roku

  • Kolejny exit funduszu Avallon MBO – łódzki fundusz private equity sprzedał swój pakiet udziałów w spółce Hortimex specjalizującej się we wdrażaniu specjalistycznych surowców dla branży spożywczej.
  • Kupującym jest inwestor branżowy – koncern Azelis z siedzibą w Antwerpii. To globalny dostawca innowacyjnych usług w branży specjalistycznych surowców chemicznych i dodatków do żywności.
  • To czwarty exit Avallonu w 2024 r. W tym roku fundusz sprzedał już udziały w Wosanie, Marketplanet oraz w EDC Expert.

Fundusz private equity Avallon MBO sprzedał większościowy pakiet udziałów w spółce Hortimex. Ta działająca od 1988 r. firma rodzinna pełni rolę sił sprzedażowych w Polsce dla światowych producentów zaawansowanych surowców spożywczych, dzięki której spotykają się oni z potencjalnymi klientami – producentami żywności w Polsce. 100 proc. udziałów w Hortimeksie przejął międzynarodowy koncern Azelis, zwiększając tym samym swoje zaangażowanie w Polsce.

Avallon zainwestował w Hortimex w kwietniu 2022 r. W roku poprzedzającym transakcję spółka wygenerowała ok. 86 mln zł przychodów. Teraz, przy aktywnym wsparciu Avallonu, Hortimex jest dziś znacznie większą i jeszcze bardziej rentowną organizacją.

W ramach przyjętej strategii w spółce postawiliśmy na doświadczony i zgrany zespół pod wodzą Mateusza Kowalewskiego, udziałowca i sukcesora w firmie. Jego znajomość rynku oraz gotowość do współpracy połączona z naszym kapitałem i know-how zaowocowała rosnącymi wynikami finansowymi – podkreśla Izabela Ciąćka, investment manager w Avallon MBO. – Dowieźliśmy nasze wspólne cele finansowe z wyraźną nadwyżką, utrzymując zespół w pełnym składzie, a jednocześnie skutecznie optymalizując procesy i zdobywając kolejne przyczółki na rynku.

Progres Hortimexu w ostatnich kwartałach widać w liczbach: w 2023 r. spółka zanotowała ponad 130 mln zł przychodów, przy znacznie wyższej marży niż jeszcze kilka lat temu. Spółka poszerzyła ofertę o szereg nowych produktów i mocno zaznaczyła swoją obecność w kolejnych kategoriach np. w kolagenie. Na dziś spółka ma ponad 800 aktywnych klientów.

W tym roku Hortimex nie zwalnia swojej ofensywy i tempa wzrostu – jego wycena to odzwierciedla. Wobec zwiększonego zainteresowania spółką przez inwestorów uznaliśmy, że to dla nas doskonały moment, by zrealizować wysoką stopę zwrotu w krótkim – jak na private equity – czasie. Jednocześnie to następny exit spółki z grona Avallon i dowód na to, że nasze inwestycje przyciągają uwagę największych, globalnych koncernów. Ostatnio taki scenariusz zrealizował się np. z Wosaną (japoński DyDo) czy Marketplanet (Byggfakta) – zaznacza Marcin Konarski, partner w Avallon MBO.

Mateusz Kowalewski, prezes zarządu Hortimex podkreśla, że wsparcie funduszu znacząco przyczyniło się do obecnego sukcesu spółki.Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii poszerzania portofolio produktów oraz pozyskiwaniu kolejnych partnerów Hortimex znacząco zwiększył sprzedaż oraz rentowność. Wsparcie Avallonu w obszarze raportowania i monitorowania kluczowych wskaźników operacyjnych i finansowych, pomogło wynieść spółkę na wyższy poziom. Cieszymy się, że wysiłek całego zespołu został dostrzeżony przez renomowanego, międzynarodowego inwestora. Liczymy, że pod skrzydłami Azelisa Hortimex będzie się dalej rozwijać – mówi Mateusz Kowalewski.

Po sprzedaży Hortimexu i wcześniejszych, tegorocznych exitach m.in. z Wosany oraz Marketplanet, w portfelach funduszu Avallon będzie znajdować się jeszcze 7 innych spółek: Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, Norlys – producent lamp i oświetlenia zewnętrznego klasy premium, Letniskowo – producent domów mobilnych, MPPK Group – dostawca i właściciel marek karmy dla psów i kotów, TES – producent maszyn i komponentów elektrycznych stosowanych m.in. w energetyce konwencjonalnej i odnawialnej, spółka SAT będąca właścicielem marki S’portofino, lidera sprzedaży ubrań i akcesoriów marek premium w Polsce oraz Globema czyli dostawca oprogramowania geoprzestrzennego, produktów i usług IT . Równolegle Avallon aktywnie poszukuje kolejnych inwestycji. W ramach funduszu Avallon MBO III zgromadził łącznie 137 mln EUR na ten cel.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

warszawa

PwC: bez reform Polska Strefa Inwestycji straci na atrakcyjności dla inwestorów

0
Odpowiednie zmiany legislacyjne mogą umożliwić 25% wzrost inwestycji w ciągu najbliższych 5 lat, jednak ich brak może spowodować ich spadek o 40%, wynika z analizy PwC. Polska Strefa Inwestycji przyczyniła się do wsparcia inwestycji...