środa, 23 kwietnia, 2025

Bio Planet zamyka październik z 39 % wzrostem sprzedaży

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Bio Planet S.A, jest liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce, a poprzez zdecydowane działania systematycznie umacnia swoją pozycję na rynku. Dobrą kondycję Spółki potwierdzają październikowe wyniki sprzedaży, które poprawiły się w stosunku do ubiegłego roku o rekordowe 39 %. Cały 2023 rok okazał się dla Spółki przełomowy. Obrany kierunek skutkuje dobrymi wynikami sprzedażowymi i pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość.

„Kończący się powoli rok był dla nas czasem przełomowym, pełnym odważnych, ale dobrych decyzji. Widzimy, że strategia, którą przyjęliśmy sprawdziła się, już przynosi wymierne korzyści i przekłada się na coraz lepsze wyniki sprzedażowe i finansowe. Październik zakończyliśmy kolejnym wzrostem przychodów – tym razem na rekordowym poziomie 39 %. W minionym miesiącu wypracowaliśmy sprzedaż na poziomie 23,2 mln złotych w stosunku do 16,8 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. Cieszy również fakt, że narastająco, po 10 miesiącach osiągnęliśmy wzrost na poziomie 27 %. Dobrą perspektywę na przyszłość zapowiadają nie tylko satysfakcjonujące wyniki, ale też sprzyjające nam trendy i obrany przez instytucje unijne proekologiczny kierunek zmian obszarze rolnictwa” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Spółka zamknęła pierwsze 10 miesięcy z przychodami na poziomie 210,5 mln złotych, co oznacza wzrost o 27% r/r (przychody po 10 miesiącach są już wyższe niż osiągnięte w całym 2022 roku). Bardzo istotnym i znaczącym wydarzeniem było przejęcie w końcówce 2022 roku części aktywów dwóch spółek NaturaVena oraz Smak Natury, dzięki którym oferta Bio Planet powiększyła się do około 8.000 produktów. Na początku 2023 roku Spółka uruchomiła również obsługę dropshippingową sklepów internetowych.  „Cały czas analizujemy rynek i staramy się dopasować naszą ofertę do potrzeb klientów. Wzrost sprzedaży i rozszerzenie listy oferowanych produktów to również duże wyzwanie organizacyjne. Wzmocniliśmy Departament Sprzedaży, co umożliwia zapewnienie lepszej obsługi rynku. Obecnie mamy 18 handlowców w terenie w stosunku do 13 handlowców w roku poprzednim. Doskonalimy również współpracę z sieciami handlu nowoczesnego realizowaną przez dwóch kierowników ds. kluczowych klientów, co również przekłada się na dobre wyniki ostatnich miesięcy” – mówi Prezes Bio Planet S.A.

Spółka nie spoczywa na laurach i ma kolejne ambitne plany związane między innymi z rozwojem eksportu, który w 2023 wzrósł do poziomu 4 % sprzedaży firmy. Analizowane są możliwości rozwoju tego obszaru i eksportu do krajów spoza Unii Europejskiej. Spółka zdobyła m.in. perspektywicznego odbiorcę w Katarze. Druga istotna kwestia z rozwoju Bio Planet to dokończenie budowy nowoczesnego zakładu konfekcjonowania. Jak zapewnia Sylwester Strużyna, Spółka bardzo racjonalne podchodzi do finansowania budowy i chce wcześniej zgromadzić odpowiednie środki. „W 2022 roku zakończyliśmy pierwszy etap budowy, osiągnięty został stan surowy zamknięty. Planujemy wznowić prace po zebraniu odpowiednich środków własnych lub po istotnej obniżce stóp procentowych. Zależy nam, aby dokończyć budowę, jednak nie chcemy narażać firmy na zbyt wysokie odsetki od kredytów. Szukamy też alternatywnych źródeł finansowania naszych działań marketingowych (w tym uczestnictwa w imprezach targowych), stąd decyzja dotycząca podpisania umowy o dotację z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa”.

Trendy sprzyjają rozwojowi

Eksperci wskazują, że w kolejnych latach rynek żywności ekologicznej nadal będzie dynamicznie się rozwijał. Duży udział w tej zmianie ma Unia Europejska, która zakłada, że do 2030 roku ¼ wszystkich upraw będzie miała charakter ekologiczny. Chociaż powierzchnia upraw eko systematycznie wzrasta, w 2021 roku było to 15,9 mln ha w porównaniu do 14,5 mln rok wcześniej, eksperci wskazują, że w najbliższych siedmiu latach nie uda się osiągnąć wyznaczanego w Europejskim Zielonym Ładzie poziomu. Realne wydaje się osiągnięcie poziomu kilkunastu procent (w miejsce obecnych niecałych 9 %).

„Rynek produktów ekologicznych w Polsce wraca do pozytywnych trendów. Świadomość ekologiczna społeczeństwa jest coraz większa i wszystko wskazuje na to, że ten trend pozostanie z nami na dłużej. Zmiany widzimy w wynikach sprzedaży, nie tylko w sklepach specjalistycznych, ale również supermarketach. To dla nas bardzo dobra wiadomość i szansa na kolejne lata rozwoju” – podsumowuje Sylwester Strużyna.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

InPost przejmuje Yodel i umacnia pozycję na rynku brytyjskim

Grupa InPost wykonuje zdecydowany krok w kierunku osiągnięcia dominacji...

Rewolucja z igłą i nitką. INTU digitalizuje naprawy i upcykling w branży fashion

INTU Circularity, to pierwsza firma w Polsce, która...

Selena podwaja zysk brutto mimo trudnej sytuacji w budownictwie

Selena, globalny lider i dystrybutor produktów chemii budowlanej oraz...

Nowe złoże gazu w Wielkopolsce – ORLEN rozpoczyna wydobycie w Grodzewie

Na blisko ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego szacowane...

Creotech Instruments wydziela segment kwantowy. Powstanie nowa spółka giełdowa

Creotech Instruments S.A., notowany na GPW największy polski producent...

Podobne tematy

Bio Planet kontynuuje wzrosty – sprzedaż w lutym wzrosła o 5% r/r

Po dobrym pierwszym miesiącu 2025 roku Bio planet kontynuuje...
00:02:32

Konkurencyjność Europy – między regulacjami a potrzebą rozwoju

Przepisy unijne z zakresu konkurencji mają zapewnić przedsiębiorstwom sprawiedliwe...

Bezgotówkowa Polska? Nie tak szybko – gotówka wciąż ma silną pozycję

Polska jest krajem, w którym mocno rozwinięte są płatności...

Bio Planet rośnie – 2025 rok zapowiada się obiecująco dla lidera żywności ekologicznej

Początek 2025 roku przyniósł Bio Planet kolejne dobre wyniki....

Tworzywa sztuczne w erze cyrkularności. Jak Europejski Zielony Ład zmienia przemysł?

Przemysł tworzyw sztucznych odgrywa kluczową rolę w globalnej gospodarce,...

Od AI do taryf – jak Trump zmienia Wall Street

Donald Trump przebywa w Białym Domu dopiero od dwóch...

41% cyberataków w UE to DoS, DDoS i RDoS – ENISA ujawnia skalę zagrożenia

Agencja Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA) opublikowała pierwszy raport...

USA vs reszta świata: Trump gra va banque w polityce handlowej

Działania Trumpa nabierają rozpędu. Pomimo miesięcznego okresu zawieszenia, nowe...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie