KATEGORIA

E-COMMERCE

BaseLinker Index w maju: sprzedaż za granicę winduje polski e-commerce

Najnowszy odczyt BaseLinker Index na plusie – w maju br. wartość tego wskaźnika mierzącego kompleksowo kondycję polskiego e-handlu wyniosła 129 punktów (wartość wyjściowa...

Rewolucja w handlu: fenomen quick commerce i dark store

Wraz z rozwojem technologii i postępującą cyfryzacją społeczeństwa, handel elektroniczny stał się nieodłączną częścią naszego życia. Klienci poszukują wygody, szybkości i łatwości w zakupach...

Regulamin sklepu internetowego – co powinien zawierać i skąd wziąć optymalny dla swojej firmy?

Regulamin sklepu internetowego oraz inne dokumenty prawne odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym świecie e-commerce. Regulamin stanowi umowę między sklepem a klientem, określając zasady korzystania...

5 miesięcy Dyrektywy Omnibus: jak przedsiębiorcy radzą sobie z nowymi regulacjami?

Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach...

Handel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym. Napędza go inflacja, ale też nowinki technologiczne

Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą...

Rośnie rynek sprzedaży bez zapasów i magazynów. W 2027 r. ma być wart aż 724 mld dolarów

Kłopot z wynajęciem powierzchni magazynowej, coraz więcej towarów w ofercie, koszty zatrudnienia kolejnych pracowników. To problemy wielu sklepów internetowych, które właśnie przechodzą na dropshipping....

Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów

Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza Ci,...

Ponad kwartał z dyrektywą Omnibus. Co zmieniła w e-commerce?

Długo oczekiwana unijna dyrektywa była game changerem w polskim e-commerce. Jak się okazało nie tylko sprzedawcy, ale też ograny kontroli nie były w pełni...

M-commerce: jakie zmiany w najbliższym czasie?

Jednym z najgorętszych trendów w handlu detalicznym jest obecnie rozwój m-commerce. Obserwujemy w tym sektorze dynamiczny wzrost popularności aplikacji mobilnych, technologii, związanych z obsługą...

GUS: e-commerce o blisko 15 proc. w górę

Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie dane na temat sprzedaży detalicznej w marcu 2023. Porównując rok do roku spadła ona aż o 7,3 proc. (rok...

Salesforce Shopping Index: 2% konsumentów generuje aż 40% przychodów

Globalne dane wskazują na 6% wzrost ruchu cyfrowego, 2% spadek w digital commerce i 7% spadek wydatków konsumenckich. Globalna sprzedaż online spadła o...

Jak zagraniczni konsumenci kupowali w polskich e-sklepach?

Zainteresowanie handlem transgranicznym wśród polskich sprzedawców stale rośnie. W ubiegłym roku już ponad 45 proc. merchantów korzystających z usług IdoSell sprzedawało za granicę. Jak...

Bain/Google: Młodzi klienci nie rezygnują z zakupów w sklepach stacjonarnych

Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z...

Opodatkowanie platform e-commerce

Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...

Rozwiązania z metaverse zmieniają półki sklepowe

Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...

Jak sztuczna inteligencja zmieni e-zakupy w 2023 r.

Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...

Czy polski rynek „dark store” jest zagrożony?

Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...

ZPPHiU: Galerie handlowe to nie jest omnichannel

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku

Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które...

Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.

W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych...

Jak przygotować się na omniklientów? – zmiany zachowań konsumentów a sprzedaż detaliczna

Ostatnie lata bezdyskusyjnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Zmiany behawioralne podczas pandemii zaszły w wielu obszarach naszego życia. Inaczej pracujemy, komunikujemy się, uczymy. Teraz natomiast...

Dyrektywa Omnibus w praktyce

Wraz z początkiem roku weszły w życie nowe przepisy implementujące dyrektywę Omnibus. W sieci pojawiły się już pierwsze informacje o promocjach, w których cena...

Allegro nagradza sprzedawców z zarejestrowanym znakiem towarowym

Planujesz założyć konto biznesowe na Allegro? Chcesz zacząć z wysokiego C i szybko uzyskać tytuł Oficjalnego Sklepu? W takim razie zacznij od rejestracji znaku...

Mamy za sobą rok stabilnego rozwoju e-commerce. Czy 2023 będzie podobny?

Eksperci z branży e-commerce podsumowują miniony rok i mówią, jakie będą trendy w 2023 r. Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino...

Sprzątanie, a może naprawa pralki, Internetowy rynek domowych usług na żądanie wart miliardy

W ostatnich latach można zauważyć duże wzrosty zainteresowania tzw. drobnymi usługami dla domu. Coraz częściej zlecający szukają fachowców przez internet, co potwierdzają same platformy...

Rosną długi e-sklepów

Przeterminowane zaległości sklepów internetowych wobec dostawców czy finansujących je banków i instytucji leasingowych nie prezentują się najlepiej, nawet mimo boomu na zakupy online, jaki...

W metaverse wydajemy ogromne kwoty. W święta pobijemy rekordy

Zakupy w metaverse? Tak! Co najmniej 30% amerykańskich konsumentów zdecyduje się na taki krok w okresie świątecznym. Wirtualne światy mają pomóc kupującym w wyborze...

Transgraniczny e-handel odpowiada za 1/3 obrotów polskich sprzedawców [Raport PayPal]

W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów...

E-commerce w Praktyce – wskazówki dla wszystkich, którzy prowadzą sklep internetowy

Prowadzenie sklepu w internecie to wielkie wyzwanie. Dobrze wiedzą o tym osoby, które w branży działają już od wielu lat, a teraz swoją wiedzą...

E-commerce czyści magazyny. W tym roku mniejszy ruch w handlu internetowym, ale kierowcy i tak są intensywnie poszukiwani

Dla sektora TSL tegoroczne święta są czasem dość specyficznym. Nadal jest gigantyczne zapotrzebowanie na kierowców, a jednocześnie eksperci branży przyznają, że widoczne jest pewne...

Co czeka e-commerce w nowym roku? Trendy na 2023

Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą...

Rekordowe wyniki Cyber Week. W Polsce wydaliśmy jednak mniej, niż Niemcy czy Amerykanie

Globalna sprzedaż online w 2022 roku osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. Tylko w...

Dyrektywa cyfrowa i handlowa. Co zmienią w e-commerce

Nowe przepisy nazywane potocznie dyrektywą cyfrową i towarową mają wejść w życie wraz z początkiem nowego roku. - Te regulacje będą miały spore znaczenie...

Czarny Piątek nie taki czarny. Handel internetowy ciągle trzyma się mocno

Pomimo przewidywań analityków konsumenci tłumnie ruszyli na zakupy, korzystając z promocji z okazji Black Friday. Jak podało Adobe Analytics, sprzedaż internetowa na świecie w...

Zaskakujący wzrost sprzedaży w Polsce podczas Black Friday

Okazuje się, że szalejąca inflacja nie zniechęciła Polaków do wyprzedażowego szaleństwa. Jak wynika z danych opracowanych przez Admitad, dostawcę rozwiązań IT w zakresie performance...

Handel zrewolucjonizuje transport? Musi być bardziej “zielono”

Debatujący na Szczycie Klimatycznym w Egipcie nie mają wątpliwości. Transport musi się zmienić. Natychmiast. Już dziś odpowiada on za 17% emisji gazów cieplarnianych, a...

Największe wyzwania dla e-commerce i omnichannel w 2023 roku

Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku....

Rentowność czy płynność – Black Friday w trudnych dla sprzedawców czasach

Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku,...

Black Friday to okazja przede wszystkim dla hakerów

Od początku listopada co najmniej 4 proc. wszystkich nowych witryn zakupowych okazywała się wabikiem na dane internautów 17 proc. wszystkich złośliwych e-maili (phishingu)...

PayPal: 67% Polaków robi zakupy w sieci przynajmniej raz w tygodniu

Handel online w Europie rozwijał się nieprzerwanie w czasie pandemii dzięki ograniczeniom i obawom, a także poprzez silne zakotwiczenie w społeczeństwie i gospodarce. Jak...

Manipulacja sprzedawców czy sami zakładamy na siebie pułapkę?

Sprzedawcy szukają sposobów, żeby zwiększyć liczbę transakcji na swoich stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych. Co ciekawe, większość trików podpowiadamy im sami. Dla kupujących...

Polacy coraz częściej odraczają płatność za zakupy. Efekt pandemii i inflacji?

Polacy najczęściej w Europie korzystają z tzw. płatności odroczonych – możliwości zapłacenia za towar dopiero po kilku tygodniach. Odroczona płatność (BNPL) to jedna z...

Blisko ¾ Polaków stara się optymalizować wydatki, a ponad połowa obawia się inflacji

Rynek eCommerce zmaga się z problemami będącymi rezultatem światowego kryzysu gospodarczego oraz spowolnieniem wynikającym z powrotu części konsumentów do zakupów stacjonarnych. W tej sytuacji...

Google: marketplaces generują 48% całkowitej wartości zakupów online Polaków

Według nowego badania przeprowadzonego przez Euromonitor, 48% całkowitej wartości zakupów e-commerce to zakupy w ramach elektronicznych platform sprzedażowych (marketplaces). Polacy wybierają marketplaces głównie ze...

E-commerce napędza metaverse. Czy cyfrowy świat zrewolucjonizuje handel?

Według ostatniego raportu McKinsey metaverse ma potencjał, aby do 2030 r. osiągnąć wartość 5 bln dolarów. Co ciekawe, największą siłą gospodarki wirtualnego świata jest...

Tak marki biją się o klienta w czasach inflacji. Dobra promocja to jednak sztuka

Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów....

Mastercard Economics Institute: W obliczu niepewności ekonomicznej konsumenci wybierają dobra podstawowe i doświadczenia

Wydatki na artykuły spożywcze w internecie wzrosły o 70% w porównaniu do poziomu sprzed pandemii W ujęciu globalnym, rezerwacje lotów komercyjnych w trakcie...

GUS o e-handlu w sierpniu – eksperci komentują

Wg najnowszych danych GUS w sierpniu 2022 r. w porównaniu z lipcem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...

Amazon kontra Allegro. Będzie wojna o klientów?

Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów. Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach....

Jak zmieniają się tendencje zakupowe w Polsce? Co kupujemy w czasie inflacji?

Od 2020 roku tendencje zakupowe Polaków zmieniły się diametralnie. Co kupowali w czasie pandemii? Jak to się kształtowało w ciągu 2021 roku? Co cieszyło...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -