Autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH” prognozują, że podstawowe zakupy zdrożeją przed świętami średnio o ok. 3% rdr. I będzie to mniej...
W ubiegłym roku sieci handlowe wydały o 3% więcej gazetek z promocjami niż rok wcześniej. Największy, bo blisko 18% rok do roku, przyrost zanotowały...
W latach 2023–2025 powierzchnia handlowa ma urosnąć o ponad 1,2 mln metrów kwadratowych - wynika z szacunków Polskiej Rady Centrów Handlowych. – Rośnie zainteresowanie...
Prognozy na 2024 r. i kilka kolejnych lat mówią o rosnącej wartości rynku usług logistycznych realizowanych na rzecz e‑handlu. Obecnie trwa walka o światowe...
Co trzeci Polak spośród regularnie kupujących online dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Tak wynika z najnowszego badania. Nieco ponad 10% ankietowanych robi to nieustannie,...
Ministerstwo Finansów poinformowało wczoraj o zakończeniu obowiązywania obniżonej stawki VAT na żywność. Decyzja już była wcześniej zapowiadana przez premiera Donalda Tuska, teraz doczekaliśmy się...
Analiza blisko 60 tys. cen detalicznych wykazała, że w lutym br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio o 3,9% rdr. Tym samym spadek jednocyfrowej...
Nowoczesny park handlowy Rock Park Przeworsk, którego uroczyste otwarcie nastąpiło z początkiem lutego br., po miesiącu funkcjonowania pozyskał nowego właściciela. Transakcja odbyła się pomiędzy...
Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że już pod koniec lutego ma wystartować słowacka wersja Allegro. Największy polski marketplace chce tym samym zdobyć kolejny zagraniczny –...
Jak pokazuje cykliczny raport „At a Glance – rynek nowoczesnego handlu w Polsce, IV kwartał 2023 roku” przygotowany przez BNP Paribas Real Estate Poland,...
Według najnowszych danych GUS w styczniu 2024 r. w porównaniu z grudniem 2023 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 19,5%. Jednocześnie (ujęcie rok do...
Choć już od ponad roku funkcjonuje dyrektywa Omnibus, zjawisko oszukiwania klientów na promocjach nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Głównie dotyczy to małych i...
Polacy są coraz bardziej podzieleni w sprawie zakazu handlu w niedziele. Choć jeszcze niedawno prawie 60% społeczeństwa było przeciwko temu rozwiązaniu, to obecnie wynik...
Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Marketplanet „Technologiczna Transformacja Zakupów B2B. Strategie i wnioski dla polskiego rynku”, ponad 34 proc. managerów ds. zakupów...
Karty podarunkowe zyskują na popularności. Z jednej strony są doskonałym prezentem dla bliskich, z drugiej natomiast – dobrym sposobem na promocję marki oraz przyciąganie...
Choć Polacy dbają o swój wygląd i chętnie odwiedzają usługodawców z branży beauty, to sytuacja finansowa salonów kosmetycznych i fryzjerskich wcale nie wygląda różowo....
Schemat zakupowy Polaków z 2023 roku ograniczał się do produktów pierwszej potrzeby – czyli lekarstw, odzieży, obuwia i żywności. Obecnie ten schemat przesuwa się...
Według raportu Market Hub, sektor zabawek ma się bardzo dobrze, a dynamiczny wzrost będzie kontynuowany jeszcze przez około 4 lata. Potwierdza to marka MGA...
Statystyki pokazują, że słodkości, a w szczególności wyroby czekoladowe, są jednym z najpopularniejszych prezentów na Walentynki. Wygląda jednak na to, iż niedługo będziemy musieli...
Według najnowszego sondażu UCE RESEARCH i Grupy Offerista, społeczeństwo jest mocno podzielone w sprawie przywrócenia handlu we wszystkie niedziele. Obecnie opowiada się za tym...
Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi...
Gdy spojrzymy dziś na kolejki ciągnące się do najpopularniejszych cukierni, trudno będzie uwierzyć, że firmy produkujące i sprzedające pieczywo oraz wyroby cukiernicze, m.in. pączki,...
Analitycy z Bain & Company i Altagamma przewidują, że rok 2024 będzie okresem stabilnego wzrostu dla sektora premium, a sprzedaż detaliczna ma ponownie...
Inteligentne wyszukiwarki, silniki rekomendacji, optymalizacja cen, wirtualni asystenci – to tylko kilka funkcjonalności, które dzięki wykorzystaniu AI będą jeszcze skuteczniej wspierać e-commerce w 2024...
W 2023 r. odwiedzalność centrów handlowych była o 4,6% wyższa niż w 2022 r. Dane pokazują, że pomimo trudnej sytuacji gospodarczej Polacy chętniej niż...
2023 rok przyniósł niewielki spadek ruchu oraz mniejszą liczbę kupujących w sklepach spożywczo-przemysłowych. W zasadzie wszystkie formaty straciły klientów, ale największy odpływ zanotowały hipermarkety....
W świetle grudniowego raportu Mediapanelu, który rzucił nowe światło na dynamikę rynku e-commerce w Polsce, na uwagę zasługuje sukces platformy Temu. Mimo że Allegro...
Analiza zachowań konsumentów w ponad 37 tys. sklepów spożywczo-przemysłowych wykazała, że w 2023 roku nastąpił prawie niezauważalny spadek ruchu rdr. A w jeszcze mniejszym...
Sukces na rynku można odnieść wyłącznie dzięki uczynieniu marki rozpoznawalną oraz zwiększenie wolumenu sprzedaży. Jeśli nasza oferta skierowana jest do podmiotów gospodarczych, będziemy musieli...
Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w 2023 r. w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało...
IKEA inwestuje pół miliarda złotych w obniżkę cen pięciu tysięcy produktów. To największa taka inwestycja w historii IKEA Retail w Polsce. Firma na stałe planuje...
CESOP, dyrektywa DAC7 czy też SUP – to jedne z najważniejszych zmian prawnych, do których będą musieli się dostosować e-sprzedawcy. Jakie przepisy dotyczące handlu...
Z najnowszego badania wynika, że 69,8% konsumentów sprawdza, jaka faktycznie była najniższa cena danego towaru w konkretnym e-sklepie w ostatnich 30 dniach. Natomiast 22,4%...
Z jednej strony e-commerce rośnie w Polsce najszybciej w Europie, do naszego kraju wchodzą kolejni wielcy gracze, a w zeszłym roku zrobiliśmy zakupy za...
Wdług najnowszych danych GUS w grudniu 2023 r. w porównaniu z listopadem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
W minionym roku e-commerce stał się nie tylko sposobem dokonywania zakupów, ale również platformą innowacji, adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniający się świat. W...
Intermarché i Bricomarché ogłaszają wyniki pierwszej edycji ogólnopolskiego badania w zakresie gotowości Polaków do zakładania własnej działalności gospodarczej. Opracowanie zrealizowane we współpracy z SW Research nazwano Indeksem...
Od pierwszego stycznia 2024 r. po raz kolejny wzrosła kwota podatku akcyzowego nałożonego na alkohol. Wpłynie to oczywiście na cenę trunków na sklepowych półkach....
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych. 2023 rok stanął pod znakiem wzmożonej aktywności deweloperów, którzy oddali do użytku...
Rok temu niewiele osób przewidywało, że znaczenie sztucznej inteligencji wzrośnie aż tak gwałtownie, a przecież znajdujemy się dopiero na początku tej drogi. W 2024...
W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem...
Czym żyła branża alkoholi w 2023 roku? Producenci musieli odnaleźć się w pełnych wyzwań i problemów uwarunkowaniach gospodarczych. Z kolei konsumenci stawiali na coraz...