Deloitte: Kryzys nie dotknął dóbr luksusowych – branża z ponad 15 proc. wzrostem przychodów w 2022 r.
Redakcja -
Pomimo niepewności gospodarczej firmy z sektora dóbr luksusowych mogą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem zamożnych klientów. Jak wynika z ósmej edycji raportu Global Fashion &...
Szkolna wyprawka winduje sprzedaż online na koniec wakacji. W sierpniu polski e-commerce nadal na plusie
Redakcja -
BaseLinker Index to comiesięczny wskaźnik kompleksowo mierzący kondycję polskiego e-commerce. Jego wartość w sierpniu br. wyniosła 125 punktów. To oznacza znaczący wzrost w...
Aż 70% Polaków sprawdza media społecznościowe restauracji przed zamówieniem
Redakcja -
Okres urlopowy to czas, w którym media społecznościowe pełne są zdjęć zabytków, krajobrazów i – oczywiście – pysznego jedzenia z różnych stron świata. Nic...
E.Leclerc: Polacy rezygnują z przyjemności i stawiają na oszczędność
Redakcja -
Polacy starają się żyć oszczędnie. Taki obraz społeczeństwa wyłania się z badania przeprowadzonego przez NielsenIQ.* Aż trzy czwarte konsumentów ocenia swoją sytuację finansową jako...
Sztuczna inteligencja w walce ze sklepowymi złodziejami
Redakcja -
Emerytowany policjant posadzony przed monitorami to już w sklepach za mało, żeby ustrzec się złodziei. Znacznie skuteczniejsza okazuje się sztuczna inteligencja. Co ciekawe narzędzia...
Czy technologia „zepsuła” klientów? Na pewno stali się bardziej wymagający
Redakcja -
Digitalizacja w handlu usprawniła łańcuchy dostaw, zautomatyzowała procesy czy umożliwiła korzystanie z kas samoobsługowych. Dzięki niej klienci dziś mają dostęp do szerokiego asortymentu produktów...
Morze możliwości – e-commerce nad Bałtykiem notuje rekordowy wzrost
Redakcja -
Rynek cyfrowych platform od lat jest kuźnią wzrostu, szczególnie widać to na przykładzie e-commerce. Obecnie świat globalnego handlu internetowego został opanowany przez największe firmy...
Sprzedaż cross-border – e-commerce czeka na rozstrzygnięcie Trybunału Sprawiedliwości UE
Redakcja -
Wiosną ubiegłego roku do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wpłynął wniosek, który ma rozstrzygnąć, czy produkty z jednego kraju, mogą być sprzedawane do innego –...
Żabka: 10 tys. sklepów do końca 2023 roku
Redakcja -
W segmencie handlu detalicznego to klient jest najważniejszym elementem strategii. Na tych fundamentach opiera się także największa sieć modern convenience w Polsce, czyli Żabka....
Trei pierwszym przedstawicielem deweloperów parków handlowych w zarządzie PRCH
Redakcja -
Dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland, Jacek Wesołowski, dołączył do zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), wiodącej organizacji branżowej, która tworzy i promuje standardy...
Black Friday 2023. Jak dyrektywa Omnibus wpłynie na święto zakupowe?
Redakcja -
Black Week i Black Friday w 2023 roku będą zupełnie inne niż w poprzednich latach. To ze względu na dyrektywę Omnibus, która ma zwalczać...
Wymagania w e-handlu coraz większe. Błyskawiczne dostawy i elastyczne płatności na czele oczekiwań
Redakcja -
Wzrost zakupów online to długofalowy trend. Obecnie aż 58% wydatków ponoszonych przez klientów aktywnych online w Polsce to efekt zakupów internetowych, a odsetek ten...
Konsumenci po pandemii żądni przeżyć. 58% planuje wydawać więcej pieniędzy na rzeczy, których do tej pory nie mogli robić
Redakcja -
58% konsumentów zamierza wydawać więcej pieniędzy na różnego rodzaju doświadczenia, ponad dwa razy więcej niż dwa lata temu. Ponad połowa ankietowanych (55 proc.) cieszy...
Centrum handlowe jako miejsce spotkań i integracji lokalnej społeczności
Redakcja -
Znaczenie społecznej odpowiedzialności centrów handlowych, a raczej ich wpływu na życie i funkcjonowanie lokalnych społeczności, rośnie tym bardziej, im mocniej wynajmujący i najemcy angażują...
Spadki sprzedaży i produkcji AGD w Polsce. Branża w kryzysie
W ubiegłym roku zarówno produkcja, jak i sprzedaż sprzętu AGD spadła w Polsce po raz pierwszy od kilku lat. To m.in. efekt rosnących cen i niestabilnego otoczenia...
Polski e-commerce ze znakomitymi prognozami. Podbijemy region?
Redakcja -
Wzrost o ok. 15% rok do roku, a w liczbach bezwzględnych nawet o blisko 30 miliardów w perspektywie 2027 roku. Tak optymistyczne prognozy dla...
Dlaczego e-sklep potrzebuje audytu? „W czasie recesji rozwój jest niezbędny”
Redakcja -
W coraz bardziej konkurencyjnym środowisku e-commerce samo posiadanie sklepu internetowego to tylko początek. Żeby odnieść sukces i być liderem w swojej branży lub co...
Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
Redakcja -
Choć dyrektywa Omnibus obowiązuje już od ponad pół roku, wciąż budzi wiele wątpliwości. Także w zakresie programów lojalnościowych. Na początku mówiło się, że nie...
Polacy chodzą na bazary i targowiska głównie po świeże i naturalne produkty. Ale cena też jest ważna
Redakcja -
Od lat w przestrzeni publicznej powtarzana jest narracja, że art. sprzedawane w małych sklepach, na bazarach lub straganach są droższe niż w sieciach handlowych....
Prywatni inwestorzy coraz aktywniej działają na rynku handlowym
Redakcja -
W pierwszym półroczu tego roku na rynku inwestycyjnym w Polsce w obszarze obiektów handlowych odnotowany został najniższy wynik od ponad dwóch dekad. Jednymi z...
GUS o handlu i e-handlu w lipcu 2023 – eksperci komentują
Redakcja -
Wewg najnowszych danych GUS w lipcu 2023 r. w porównaniu z czerwcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,0%). Udział...
Nowy raport Shopping Index: Przy wysokiej inflacji to rabaty i obniżki warunkują decyzje zakupowe konsumentów
Redakcja -
Główne wnioski płynące z Shopping Index Q2 2023:
Globalny wynik: 3% wzrost ruchu cyfrowego, 0% wzrost handlu cyfrowego i -3% spadek wydatków na zakupy.
...
Sklepy DIY idą z trendem. Przybywa art. ekologicznych
Redakcja -
Sklepy oferujące artykuły remontowe, budowlane, a także dekoracyjne i dla majsterkowiczów – potocznie określane DIY – zwiększają udział towarów ekologicznych i powstałych z surowców...
E-commerce coraz wnikliwiej bada swoich klientów
Redakcja -
Nawet trzykrotnie może na koniec 2023 r. wzrosnąć liczba zapytań o rzetelność finansową klientów wystosowana przez branżę e-commerce. ERIF BIG podkreśla, że tylko...
Handel detaliczny w Polsce wraca do zdrowia po pandemii
Redakcja -
Obroty w handlu detalicznym i liczba wizyt klientów wróciły do najwyższych poziomów, jeszcze tych sprzed pandemii.
- Rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie liczba parków handlowych,...
Rynek produktów premium dla zwierząt w Polsce rośnie, ale inflacja może go zahamować
Redakcja -
Segment produktów premium dla zwierząt w Polsce cały czas się rozwija – ze względu na rosnącą świadomość tego, jakie są potrzeby naszych pupili. Ale...
Policja notuje coraz więcej kradzieży w sklepach. Wzrost liczby przestępstw r/r wynosi blisko 40 proc.
Redakcja -
Kolejny raz policyjne dane przynoszą złe informacje. Wciąż rośnie liczba kradzieży sklepowych. Z danych KGP wynika, że w I połowie br. odnotowano blisko 24...
Wyprawka szkolna 2023 [wyniki badania SW Research dla Empiku]
Redakcja -
Połowa rodziców wyda na tegoroczną wyprawkę szkolną do 500 złotych – wynika z najnowszej edycji badania SW Research na zlecenie Empiku*. Listy zakupów są...
Sporo nowych parków handlowych i miejsce na kolejne
Redakcja -
Parki handlowe zwiększają potencjał w sektorze i umacniają swoją pozycję na rynku. Rośnie grupa inwestorów realizujących projekty w tym formacie.
– Największą aktywność inwestorów w...
Ceny samochodów używanych w Europie Środkowej. Czy warto na zakupy jechać do Czech lub na Słowację?
Redakcja -
Czy ceny samochodów na rynku wtórnym w Europie Środkowej różnią się w sposób na tyle istotny, że warto na zakupy wybrać się z Polski...
Jak generatywna sztuczna inteligencja zmieni doświadczenia klientów
Redakcja -
Generatywna sztuczna inteligencja (SI) jest jedną z najbardziej ekscytujących technologii od dziesięcioleci co sprawia, że kluczowe znaczenie dla CIO i liderów IT jest przygotowanie...
System sprzedaży dla gastronomii – jakie daje korzyści?
Redakcja -
System sprzedaży dla gastronomii odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu lokalu. Może zwiększyć obroty restauracji i poprawić jej funkcjonowanie. Pozwala również podnieść jakość obsługi gości,...
Skuteczne narzędzia w e-commerce – konwersacyjna AI, współczynnik konwersji i personalizacja
Redakcja -
Aż 90% menedżerów e-sklepów jest przekonanych, że współczynniki konwersji i związana z nimi personalizacja, a także handel konwersacyjny wspierany przez sztuczną inteligencję są jednymi...
Barometr Retail: niemal co druga firma z branży retail posiada strategię zarządzania innowacjami
Redakcja -
Jak wynika z najnowszej edycji badania Barometr Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, już 45 proc. ankietowanych ekspertów deklaruje, że ich organizacja posiada strategię do...
Rynek żywności eko rośnie, ale do wyznaczonych celów daleka droga
Redakcja -
Ekologiczne trendy już na dobre zagościły zarówno na naszych stołach jak i na polach uprawnych. Od kilku lat mamy do czynienia z systematycznym wzrostem...
Express checkout w e-commerce. To prawdziwy gamechanger na rynku
Redakcja -
Pośpiech, zakupy przez telefon, większa impulsywność – tak coraz częściej konsumenci kupują w sieci. - Sklepy internetowe muszą ewoluować i przystosować się do tych...
Handel transgraniczny w e-commerce wzrośnie o 107% w ciągu najbliższych 5 lat
Redakcja -
107 procent – o tyle, według najnowszych analiz, ma w ciągu kilku najbliższych 5 lat wzrosnąć wartość transgranicznego handlu internetowego. Będzie rósł szybciej niż...
GUS o handlu i e-handlu w czerwcu 2023
Redakcja -
Według najnowszych danych GUS w czerwcu 2023 r. w porównaniu z majem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących...
Inflacja wprosiła się na grilla
Redakcja -
Jesteśmy w pełni sezonu grillowego. Każdego dnia setki tysięcy Polaków zbierają się by grillować swoje ulubione mięsa, ryby czy warzywa. Wśród zaproszonej rodziny i...
Rynek e-commerce w Polsce rośnie w siłę
Redakcja -
Rynek e-commerce, po pierwszym kwartale tego roku, w którym nabierał rozpędu, od kwietnia „wrzucił wyższy bieg” zwiększając jeszcze dynamikę sprzedaży. Branża e-handlu najlepsze wyniki...
W Polsce rośnie rynek zegarków
Redakcja -
Polski rynek zegarków jest dość bogaty pod kątem różnorodności marek i w tym aspekcie nie odbiega znacząco od standardów światowych. Głównym problemem, z jakim...
E-konsumenci kupują więcej, ale za mniej – podsumowanie pierwszej połowy roku w e-commerce
Redakcja -
Pierwsza połowa tego roku przyniosła rdr. wzrost sprzedaży (+ 15 proc.) oraz liczby transakcji (+ 33 proc.) w sklepach internetowych. Jednocześnie okres ten...
Kiedy system kaucyjny w Polsce?
Redakcja -
System kaucyjny na rynku polskim jest wciąż w fazie projektu legislacyjnego – jest to rozwiązanie, które popiera ponad 90% Polaków. Zatem konsumenci są gotowi...
Sklepy autonomiczne zmienią sprzedaż detaliczną w Polsce?
Redakcja -
Sklep autonomiczny jest nowym formatem, który zmienia doświadczenia klientów i wprowadza nowatorskie standardy w handlu. Jego głównym celem jest ograniczenie ciągle rosnących kosztów pracy....
Kradzieże sklepowe w Polsce w pierwszym półroczu 2023 – nowe trendy i zachowania
Redakcja -
Sklepowych kradzieży przybywa niestety z roku na rok. Wzrost pomiędzy rokiem 2021 a 2022 sięgnął niebagatelnych 31% i nic nie wskazuje na to, aby...
Polski e-commerce w dobrej kondycji, ale w czerwcu zalicza spadek
Redakcja -
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. Jego czerwcowy odczyt wyniósł 118 punktów, notując tym samym wzrost w ujęciu rocznym...
Sprzedaż detaliczna w strefie euro wychodzi z zakrętu. W Polsce nadal jest kiepsko
Redakcja -
Europejski sektor sprzedaży detalicznej został mocno zaburzony przez pandemię. Jednak widzimy pierwsze światełko w tunelu by sądzić, że sytuacja na Starym Kontynencie się stabilizuje....
Amazon nie chce rozwijać sklepów stacjonarnych. Kurs na internet jest oczywisty
Redakcja -
Mimo hucznych zapowiedzi Amazon przestaje inwestować w sklepy stacjonarne. Amazon Fresh miał zalać nie tylko USA, ale też pozostałe rynki, na których działa firma...
Jakie są koszty założenia sklepu internetowego
Redakcja -
Założenie własnego sklepu internetowego to marzenie wielu przedsiębiorców, które w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej realne. Jednak zanim zdecydujesz się na otwarcie e-sklepu,...
Wszystko.pl debiutuje na rynku marketplace – czy zdoła odnieść sukces?
Redakcja -
Dziś startuje rozwijany przez polską firmę Comarch marketplace wszystko.pl. Każde pojawienie się nowego gracza w tej kategorii inspiruje do prognozowania, jak odnajdzie się on...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -