wtorek, 15 kwietnia, 2025

Deloitte rusza z programem mentoringowym dla studentek

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

„Woman that matters” to inicjatywa Deloitte, w ramach której liderki firmy doradczej dzielą się wiedzą i doświadczeniem z kobietami dopiero rozpoczynającymi swoją karierę zawodową. Dla studentek ostatnich lat studiów, które zostaną zakwalifikowane do programu to także okazja do zbudowania sieci kontaktów biznesowych. W tym roku w projekcie weźmie udział dwa razy więcej mentorek niż w ubiegłorocznej edycji. Na studentki czeka aż 68 miejsc. Rekrutacja potrwa do 12 lutego 2021 roku.

Projekt wpisuje się w globalną strategię Deloitte „all in”, której celem jest wzmocnienie pozycji kobiet na najwyższych stanowiskach.

Realizujemy tę strategię długofalowo i na wielu płaszczyznach. Z jednej strony, poprzez programy rozwojowe, konsekwentnie wspieramy nasze doświadczone menedżerki w zarządzaniu karierą, z drugiej zwracamy się ku młodym kobietom, które dopiero wchodzą na rynek pracy. Dzięki „Woman that matters” już na początku drogi zawodowej absolwentki programu mają okazję współpracować z naszymi liderkami, korzystać z ich wiedzy i doświadczenia, a to pomaga im w świadomym planowaniu kariery – mówi Joanna Świerzyńska, Partnerka w dziale Doradztwa Podatkowego, Talent Partnerka, Deloitte. Celem organizatorów jest nauczenie uczestniczek programu odważnie artykułować swoje potrzeby, ambicje i aspiracje. Mieć odwagę szukać okazji zawodowych i korzystać z tych, które się przed nimi pojawiają. – Chcemy, by nasze liderki, dzieląc się tym, co same otrzymały, rozwijając swoją karierę, aktywizowały młode pokolenia kobiet. Pierwsza edycja programu została przyjęta przez studentki bardzo entuzjastycznie. Mamy nadzieję, że edycja tegoroczna powtórzy ten sukces – dodaje Joanna Świerzyńska.

Wsparcie ma znaczenie

Projekt, który w tym roku odbywa się pod hasłem „Wsparcie ma znaczenie” jest skierowany do ambitnych studentek III, IV i V roku, w tym szczególnie tych uczących się na kierunkach finansowo-ekonomicznych oraz technologicznych. Pary mentoringowe zostaną dobrane na podstawie zaznaczonych w formularzach zgłoszeniowych obszarów zainteresowań. W czasie programu – w ciągu trzech miesięcy – odbędą trzy spotkania online. – Projekt realizuje ideę „pay forward”, czyli przekazania swojego doświadczenia i wiedzy dalej, tak aby studentki mogły z nich skorzystać, stawiając pierwsze kroki na rynku pracy i planując karierę. Rozmowy z liderkami, które przeszły już tę drogę, dają młodym kobietom inspirację i odwagę do działania, a także możliwość weryfikacji swoich planów, wątpliwości i wizji kariery zawodowej. Dla przyszłych liderek to też szansa na poznanie firmy, zdobycie informacji na temat tego, jak wygląda kariera w Deloitte na poszczególnych etapach, czy w różnych, specyficznych liniach serwisowych – mówi Malwina Faliszewska, Menedżerka, liderka obszaru Szkoleń i Rozwoju oraz budowania kultury włączającej, ICF i Gallup Strengths coach.

Według organizatorów Woman that matters, duża wartość programu leży także w możliwości zbudowania własnej, różnorodnej sieci kontaktów z kobietami aktywnymi zawodowo, które osiągnęły sukces, jak również z innymi studentkami, które stojąc u progu kariery, borykają się z podobnymi wątpliwościami.

Wszyscy wygrani

Program przynosi korzyści nie tylko młodym kobietom, które wchodzą na zawodową drogę. Poprzez budowanie kultury dzielenia się wiedzą, liderki z Deloitte zdobywają nowe umiejętności interpersonalne potrzebne w byciu mentorką. Udział w programie stwarza możliwość nawiązania nowych relacji z innymi, doświadczonymi menedżerkami w organizacji.

– „W piekle jest specjalne miejsce dla kobiet, które nie wspierają innych kobiet” – mawiała Madeleine Albright. Chcemy mieć pozytywny wpływ na kolejne pokolenia i kreować wizerunek Deloitte jako pracodawcy oferującego szerokie możliwości rozwoju zawodowego. Mamy nadzieję, że także nasze liderki, które na co dzień z zaangażowaniem realizują ambitne i ciekawe projekty mają poczucie, że udział w „Woman that matters” przynosi im korzyści. Wchodząc bowiem w role mentorek, mają szansę inspirować innych, ale także z dystansu spojrzeć i docenić swoje osiągnięcia, doświadczenie czy zdobytą na przestrzeni lat wiedzę – mówi Sylwia Dębińska, Dyrektorka HR, liderka Zarządzania Talentami w Deloitte Polska.

Deloitte czeka na zgłoszenia do programu „Woman that matters” do 12 lutego 2021 r.

Zgłoszenia odbywają się przez stronę kariera.deloitte.pl.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Pokolenie Z stawia na pieniądze. Wynagrodzenie ważniejsze niż work-life balance

Mówi się, że pieniądze to nie wszystko. Jednak w...

65% pracowników w Polsce twierdzi, że czują się w swojej pracy niedoceniani

Od najmłodszych lat oczekujemy uznania od rodziców, nauczycieli, przyjaciół....

Rośnie liczba Filipińczyków pracujących w Polsce. Już niemal 15 tys. pracuje legalnie

Migracja zarobkowa obywateli krajów azjatyckich do Polski systematycznie rośnie....

Polska otwiera się na pracowników z Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej – nowe trendy na rynku pracy

Polski rynek pracy w ostatnich latach doświadcza znaczących zmian...

Podobne tematy

ORLEN odkrył nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Niemal ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego wynoszą zasoby...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Budżet państwa to iluzja? Ponad 150 instytucji działa poza ustawą budżetową

Polska „funduszowa” ma się świetnie. Z każdym kolejnym rządem...

Stéphane Séjourné z wizytą w Grupie Przemysłowej Baltic – rozmowy o przyszłości europejskiego przemysłu offshore

6 lutego 2025 roku Stéphane Séjourné, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie