sobota, 15 lutego, 2025

Elektryk tańszy niż myślisz? Prawdziwe koszty ładowania kontra oficjalne statystyki

Tankowanie elektryka z gniazdka czy z Wolboxa we własnym garażu oznacza, że można korzystać z taryfy G11. Wówczas koszt przejechania 100 km wyniesie około 12 zł. To jest kwota zupełnie inna niż w zestawieniu przygotowanym przez Ministerstwo Przemysłu. Ministerstwo Przemysłu pokazuje średnią cenę rynkową na szybkiej stacji DC – nie uwzględnia opłat abonamentowych w wysokości kilkudziesięciu złotych na miesiąc, które potrafią obniżyć cenę za kWh o kilkadziesiąt procent. Nie uwzględnia również, że właściciele elektryków często dostają karty producenckie, obsługujące większość sieci ładowania – nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

– W przypadku technologii bateryjnej mamy kompletnie inne podejście właściciela do kwestii uzupełniania tak zwanego paliwa – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Jacek Mizak, ekspert Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych. – O ile w przypadku pojazdów spalinowych, wodorowych, pojazdów na LPG czy na gaz ziemny na CNG nadal jesteśmy w 100% uzależnieni od dystrybutorów paliw na rynku i musimy pojechać na stację, która uzupełni paliwo w zbiorniku. W przypadku pojazdów elektrycznych sytuacja jest o tyle skomplikowana, ale i lepsza dla klientów, że ci, którzy dysponują możliwością doładowania baterii na swoim miejscu parkingowym, w swoim prywatnym garażu – mogą to paliwo kupić o wiele taniej. Jest wiele opcji, aby tankować za dużo niższe ceny – a zatem cena przejechania stu kilometrów przez samochód elektryczny jest nieco bardziej skomplikowana niż wyliczenie średniej ceny paliw płynnych gazu ziemnego czy LPG na rynku. Jest wiele możliwości pozyskiwania energii elektrycznej – tłumaczy Jacek Mizak.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Przeciętny używany elektryk w Polsce ma 3 lata i 56 tys. kilometrów przebiegu. Co piąty to Tesla

W związku z wejściem w życie nowego programu dopłat...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Wyzwania 2025 dla polskiego producenta sektora motoryzacji oraz sugestie kierunków działań

Polscy producenci podzespołów motoryzacyjnych w 2025 roku staną przed...

Podobne tematy

Nowe przedstawicielstwo CEE Digital Coalition w Brukseli. Cel? Większy wpływ na unijne regulacje

Stałe przedstawicielstwo w Brukseli otworzyła koalicja organizacji cyfrowych z...

Rynek faktoringu w Polsce rośnie o 4,7% – 471 mld zł obrotów w 2024 roku

Rynek faktoringu w Polsce w 2024 roku ponownie pokazał...

Podsumowanie 2024 roku w sektorze deweloperskim – dane GUS

Rok 2024 r. był drugim rekordowym rokiem pod względem...

Rekordowa podaż mieszkań – co dalej z cenami i sprzedażą?

Styczniowa informacja GUS prezentująca wyniki budownictwa mieszkaniowego, tradycyjnie dotyczy...

Żabka wchodzi w retail media. Uruchamia Żabka Ads

Żabka Ads - Shopper-Driven Media to nowe narzędzie pozwalające...

Ostre hamowanie sprzedaży deweloperów giełdowych w 2024 r.

Tradycyjnie z początkiem nowego roku notowane na GPW spółki...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie