Gorące tematy

Gospodarka

Rynki w zawieszeniu: oczekiwanie na wybory w Kanadzie i nowe impulsy

Na rynkach ostatnio widać silne wyczekiwanie. Wiele instrumentów znajduje...

Zamówienia w USA zaskakują, indeks IFO rośnie, a w Polsce WIBOR spada

Światowe rynki złapały ostatnio trochę stabilizacji. Ani dane z...
00:04:00

Presja na RPP rośnie. Rynek obstawia nawet trzy cięcia stóp w 2025 r.

Realna dynamika funduszu płac w sektorze przedsiębiorstw obniżyła się...

Złoty pod presją po danych o sprzedaży, PMI z Europy i USA dominują nastroje

Środa upłynęła na rynkach pod dyktando indeksów koniunktury. Zarówno...

Marketing

PR w erze AI: technologia rośnie w siłę, ale autentyczność nie wychodzi z mody

Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Polityka

00:02:02

Władysław Frasyniuk: Cynizm nie obroni Polski, wartości – tak

Żyjemy w czasach niebywałego kryzysu i nieprzewidywalności. Wiele osób...

Rynki w zawieszeniu: oczekiwanie na wybory w Kanadzie i nowe impulsy

Na rynkach ostatnio widać silne wyczekiwanie. Wiele instrumentów znajduje...

Trzaskowski najczęściej wspominany w mediach, Biejat wyprzedza Mentzena w social mediach

Najbardziej medialnym kandydatem na prezydenta kolejny tydzień z rzędu...
00:02:06

Prawo

Przedsiębiorcy odzyskują miliardy. Fiskus przegrywa spory o nierzetelne faktury VAT

Tylko w latach 2020-2023 organy odwoławcze i sądy administracyjne...

Jak zapoznać się z aktami w sprawie karnej?

Wiele osób, przeciwko którym prowadzone jest postępowanie karne, chciałoby...

Europejskie prawo jazdy w wersji 2.0 – co się zmieni dla kierowców i firm transportowych?

Unia Europejska finalizuje prace nad pakietem reform, które na...

Nowelizacja ustawy wiatrakowej a rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce

Jest coraz bliżej do uchwalenia przez sejm nowelizacji tzw....

Dywidenda dla komplementariusza nie podlega VAT – korzystna interpretacja podatkowa

Wypłata udziału w zysku komplementariuszowi nie stanowi dla...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Rynki w zawieszeniu: oczekiwanie na wybory w Kanadzie i nowe impulsy

Na rynkach ostatnio widać silne wyczekiwanie. Wiele instrumentów znajduje...

Zamówienia w USA zaskakują, indeks IFO rośnie, a w Polsce WIBOR spada

Światowe rynki złapały ostatnio trochę stabilizacji. Ani dane z...
00:04:00

Presja na RPP rośnie. Rynek obstawia nawet trzy cięcia stóp w 2025 r.

Realna dynamika funduszu płac w sektorze przedsiębiorstw obniżyła się...

Złoty pod presją po danych o sprzedaży, PMI z Europy i USA dominują nastroje

Środa upłynęła na rynkach pod dyktando indeksów koniunktury. Zarówno...

Marketing

PR w erze AI: technologia rośnie w siłę, ale autentyczność nie wychodzi z mody

Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Polityka

00:02:02

Władysław Frasyniuk: Cynizm nie obroni Polski, wartości – tak

Żyjemy w czasach niebywałego kryzysu i nieprzewidywalności. Wiele osób...

Rynki w zawieszeniu: oczekiwanie na wybory w Kanadzie i nowe impulsy

Na rynkach ostatnio widać silne wyczekiwanie. Wiele instrumentów znajduje...

Trzaskowski najczęściej wspominany w mediach, Biejat wyprzedza Mentzena w social mediach

Najbardziej medialnym kandydatem na prezydenta kolejny tydzień z rzędu...
00:02:06

Prawo

Przedsiębiorcy odzyskują miliardy. Fiskus przegrywa spory o nierzetelne faktury VAT

Tylko w latach 2020-2023 organy odwoławcze i sądy administracyjne...

Jak zapoznać się z aktami w sprawie karnej?

Wiele osób, przeciwko którym prowadzone jest postępowanie karne, chciałoby...

Europejskie prawo jazdy w wersji 2.0 – co się zmieni dla kierowców i firm transportowych?

Unia Europejska finalizuje prace nad pakietem reform, które na...

Nowelizacja ustawy wiatrakowej a rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce

Jest coraz bliżej do uchwalenia przez sejm nowelizacji tzw....

Dywidenda dla komplementariusza nie podlega VAT – korzystna interpretacja podatkowa

Wypłata udziału w zysku komplementariuszowi nie stanowi dla...
Autor/źródło
Autor/źródło
wtorek, 29 kwietnia, 2025

Fundacja Polska Bezgotówkowa rozszerzy swoje działania o e-commerce – nowa strategia na lata 2025-2028

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Fundacja Polska Bezgotówkowa rozpoczyna kolejny rozdział i ogłasza dalszy rozwój działalności oraz nową strategię. Od 1 stycznia 2025 r. Program Fundacji, w którym wzięło już udział ponad pół miliona firm i instytucji będzie działać na nowych zasadach. Jedną z nich będzie wsparcie mikroprzedsiębiorców z branży e-commerce.

Pół miliona przedsiębiorców w Programie i podwojenie sieci akceptacji

W okresie 7 lat działania Fundacji do Programu Polska Bezgotówkowa przystąpiło ponad pół miliona przedsiębiorców oraz instytucji. Ten wynik spowodował podwojenie sieci akceptacji płatności bezgotówkowych na polskim rynku, która na koniec II kw. 2024 wg NPB wynosiła 1,34 mln terminali. Zmiana daje Polsce awans na 6. pozycję w Europie pod względem liczby terminali na 1000 mieszkańców i sprawia, że dziś mamy powszechny i wygodny dostęp do płatności w sklepach, samorządach czy punktach usługowych. Program przynosi wielostronne korzyści dla uczestników rynku: interesariuszy Programu, przedsiębiorców, konsumentów i strony rządowej, stąd w październiku podjęta została strategiczna decyzja o kontynuacji finansowania na lata 2025-2028.

Nowe wyzwania wymagają nowej strategii

Interesariusze Fundacji Polska Bezgotówkowa postawili przed organizacją nowe, ambitne zadania, wśród których na pierwszy plan wysuwają się 4 główne obszary:

Cyfryzacja MŚP – wsparcie przedsiębiorców z obszarów tzw. „białych plam” branżowych i geograficznych oraz nowych rozwiązań płatniczych (np. terminal w telefonie).

Cyfrowy Urząd – wsparcie płatności online w samorządach i administracji centralnej (mObywatel, eUrząd) oraz inicjatyw w obszarze Smart City czy transport miejski.

Płatności online – pilotaż skierowany do przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć swój pierwszy sklep online w 2025 r. oraz poprawa UX i bezpieczeństwa płatności, dzięki nowym usługom takim jak: Click to Pay czy eFakturowanie.

Projekty infrastrukturalne – wsparcie dla nowych rodzajów urządzeń (np. ładowarki EV, opłatomaty, recyklomaty, urządzenia samoobsługowe), odpowiedź na nowe regulacje płatnicze (np. Ustawa o dostępności), czy dalszy rozwój usług płatniczych takich jak cashback.

Jednym z kluczowych celów jest przedefiniowanie i zaadresowanie „białych plam” w zakresie sieci akceptacji płatności bezgotówkowych na polskim rynku. Ich zasięg geograficzny, branżowy, technologiczny i formalny został zweryfikowany na poziomie tworzenia nowej strategii. Fundacja będzie również kontynuować swoje działania związane z edukacją przedsiębiorców oraz konsumentów, także w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego.

Wsparcie dla przedsiębiorców otwierających się na e-commerce

Od 1 stycznia 2025 r. Program Fundacji Polska Bezgotówkowa rozszerzy po raz pierwszy swoje działania o e-commerce komercyjny. Z dofinansowania w ramach Programu Polska Bezgotówkowa będą mogli skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają lub prowadzą działalność w internecie (oferują sprzedaż usług lub towarów) i nie mają jeszcze (oraz nie mieli w ciągu ostatnich 12 miesięcy) umowy z agentem rozliczeniowym na przyjmowanie płatności bezgotówkowych, w tym płatności instrumentami płatniczymi opartymi na kartach Visa i Mastercard. Z oferowanego wsparcia mogą skorzystać również akceptanci korzystający z terminali płatniczych (również w ramach Programu Polska Bezgotówkowa) oraz podmioty, które wcześniej przyjmowały płatności bezgotówkowe poprzez dowolną platformę zakupową (marketplace). Warunkiem jest założenie własnego e-sklepu.

Przedsiębiorcy działający w internecie i zakwalifikowani do Programu otrzymają dofinansowanie na pokrycie kosztów płatności bezgotówkowych w swoich sklepach internetowych i finansowanie obsługi transakcji dokonanych kartami Visa i Mastercard przez okres do 12 miesięcy lub do momentu osiągnięcia sumy transakcji w wysokości 50 tys. PLN brutto.

– Fundacja Polska Bezgotówkowa to przykład unikatowej współpracy międzysektorowej, w którą zaangażowane są podmioty komercyjne i sektor publiczny. Wszystkim przyświeca wspólny cel – rozwój bezpiecznych i efektywnych płatności bezgotówkowych w Polsce. Wyniki badania[1] pokazały, że już ponad 65% wszystkich transakcji w Polsce realizowanych jest bezgotówkowo. Dla porównania, w 2016 r., czyli jeszcze przed powstaniem Fundacji Polska Bezgotówkowa, ich udział sięgał 32%. To oznacza ponad dwukrotny wzrost udziału transakcji cyfrowych w ciągu 7 lat działalności. Realnie zmieniamy krajobraz polskiego rynku płatności – rozszerzamy dostęp do narzędzi cyfrowych, edukujemy przedsiębiorców i konsumentów, przeciwdziałamy wykluczeniu cyfrowemu i zwiększamy konkurencyjność polskich, małych biznesów. To dobry moment, aby pomóc również tym, którzy próbują swoich sił w internecie. Wierzymy, że i w tym obszarze możemy wiele osiągnąć, odkrywając przed polskimi firmami potencjał płynący z cyfryzacji i możliwości rozwoju transgranicznego – podsumowuje Joanna Erdman, Prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa.

[1] POLASIK Research, Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2023, raport badawczy, marzec 2024. Badanie przeprowadzone dla Fundacji Polska Bezgotówkowa

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

00:01:40

Kobiety solidniejsze od mężczyzn w spłacie zobowiązań

Kobiety są znacznie bardziej solidne w spłacaniu swoich zobowiązań...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...
00:01:05

Cyberbezpieczeństwo i regulacje – wyzwania cyfrowej transformacji

Projekt Strategii Cyfryzacji Polski to pierwszy tak kompleksowy dokument...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Automatyzacja w medycynie – jak nowoczesne systemy IT rewolucjonizują placówki zdrowotne?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie