sobota, 26 listopada, 2022
SZKOLENIA I KONFERENCJEIT, czyli sektor, który zadecyduje o kształcie przyszłości

IT, czyli sektor, który zadecyduje o kształcie przyszłości

-

tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

IT, czyli sektor, który zadecyduje o kształcie przyszłości

IT to sektor rynku, który w przyszłości będzie miał kluczowe znaczenie w rozwoju każdej gałęzi gospodarki, nauki, miast i życia każdego z nas. Jakie trendy się z nim wiążą i jak utrzymać wysoką pozycję w tej liczącej się w świecie branży? Porozmawiamy o tym podczas szóstej edycji Made in Wroclaw, która w tym roku odbywa się 18 października we Wrocławskim Centrum Kongresowym.

W Polsce IT rozwija się głównie w dużych ośrodkach miejskich takich jak np. Wrocław, który jest hubem nowoczesnych technologii informatycznych. – Przyszłość IT będzie tematem panelu dyskusyjnego Digital Future, który odbędzie się na Made in Wroclaw 2022. Porozmawiamy o tym, jak wykorzystać w przyszłości potencjał zarówno akademicki, jak
i dojrzałość oraz profil firm operujących na naszym terenie
– mówi Mateusz Jarzombek, dyrektor Centrum Wspierania Biznesu w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Perspektywy rozwoju hubu IT

Siła wrocławskiego sektora IT jest znana i ceniona zarówno w Polsce, jak i za granicą. Analiza jego potencjału i sytuacji to sposób na pokazanie trendów rządzących całym sektorem IT.

Wrocław jest już teraz silnym ośrodkiem akademickim i gospodarczym w branży ICT. Duży sektor usług biznesowych, firmy programistyczne, centra badawczo-rozwojowe to wizytówka naszego miasta. Aby to zachować i zwiększać udział sektora ICT w rynku pracy, należy utrzymywać i zacieśniać współpracę pomiędzy sektorem akademickim, dużymi firmami branży ICT oraz środowiskiem startupów. Kluczem dla rozwoju sektora jest kształcenie wysokiej klasy fachowców i umożliwianie im dobrego startu na lokalnym rynku pracy oraz innowacyjność sektora – ocenia Zbigniew Traczyk, Dyrektor Generalny Kyndryl Customer Innovation Center.

Podobnego zdania są inni eksperci, którzy wskazują, że rynek IT, mimo licznych globalnych kryzysów, konsekwentnie rośnie w siłę i oferuje nowe perspektywy rozwoju. – Wrocław to bez wątpienia miasto napędzane innowacjami, którego przewagą są doskonałe uczelnie, wykwalifikowani specjaliści, nowoczesne centra naukowo-badawcze oraz otwartość
i międzynarodowy charakter. To właśnie te cechy przyciągają inwestorów oraz specjalistów z całego świata. Kluczem do dalszego rozwoju hubu innowacji jest jak najmocniejsza integracja nauki z biznesem, która pozwoli kreować więcej innowacyjnych projektów i jeszcze lepiej wykorzystać potencjał wrocławskich firm
– komentuje dr Rafał Gołąb – Partner, Radca Prawny, JP Weber.

Co przed nami?

Jaka przyszłość czeka sektor IT? Co stanowi jego przewagę konkurencyjną i jakie specjalizacje mają największy potencjał w przyszłości? Między innymi na te pytania będzie odpowiadał panel dyskusyjny Digital Future, w którym wystąpią eksperci: JP Weber, Coventry University, SoftServe Poland, CShark, Kyndryl Customer Innovation Center. Można wziąć w nim udział rejestrując się na konferencję Made in Wroclaw 2022 na www.made-in-wroclaw.pl. Eksperci zdefiniują szanse i zagrożenia wynikające z przyszłości branży IT.
Przed nami trudny czas – kryzys klimatyczny, postpandemiczna rzeczywistość, trwająca wojna, zmiany społeczne wynikające z różnic pokoleniowych. Przyszłość jest niepewna. Jednak pewnym niemalże wydaje się fakt, że branża ICT będzie w stanie pomóc w wielu problemach, które nam przyniesie – budując cyfrową alternatywę. Praca, życie społeczne, edukacja, medycyna już uległy znacznej cyfryzacji, a z dnia na dzień będzie ona rosła. Nadchodząca era Web 3.0 spowoduje to, że everyman będzie mógł stać się już nie tylko współtwórcą cyfrowej rzeczywistości, a także jej posiadaczem – komentuje Martyna Mrozek, Head of Design, CSHARK.

Panel dyskusyjny będzie pełen przykładów rozwiązań, dobrych praktyk oraz wielu inspiracji. Podobnie jak cała konferencja przedstawi różne perspektywy spojrzenia w przyszłość.

Weź udział w Made in Wroclaw 2022!

Made in Wroclaw to święto innowacji, które co roku ściąga do Wrocławskiego Centrum Kongresowego setki przedsiębiorców oraz ekspertów ze świata nauki. W tym roku odbywa się pod hasłem Future Mindset. W trakcie wydarzenia odbędą się trzy panele dyskusyjne
i prelekcje pełne nie tylko futurystycznego podejścia, ale też praktyki. Jak zawsze nie zabraknie przykładów działań i sukcesów firm z lokalnego rynku, ale też inspiracji, którymi podzieli się m.in. keynote speaker Natalia Hatalska! Dyskusje będą dotyczyć m.in. przyszłości branży ICT, zmieniającego się rynku pracy i coraz silniejszej na Dolnym Śląsku branży kosmicznej.

Made in Wroclaw 2022 startuje 18 października. Aby wziąć udział w konferencji, należy wejść na stronę www.made-in-wroclaw.pl, gdzie można dokonać zakupu biletu na konferencję lub dokonać bezpłatnej rejestracji na EXPO oraz wydarzenie networkingowe dla startupów.

Made in Wroclaw 2022 organizowane jest przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Miasto Wrocław. Patronat honorowy nad konferencją objęły: Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Ekonomiczny, AHK Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, AmCham Amerykańska Izba Handlowa oraz Scandinavian – Polish Chamber of Commerce.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Rentowność czy płynność – Black Friday w trudnych dla sprzedawców czasach

0
Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku, głównie dzięki wysokim cenom. W tym samym okresie sprzedawcy detaliczni...

W 2023 czekają nas dwucyfrowe spadki cen nieruchomości

0
Czy ceny nieruchomości spadną w najbliższej perspektywie? Czy spready, tj. różnice pomiędzy stopami kapitalizacji dla nieruchomości a rentownościami dziesięcioletnich obligacji skarbowych, powrócą do poziomów zbliżonych do historycznych średnich? Na te i inne pytania w...

Jak ocenić wartość dzieła sztuki? Poradnik inwestora

0
Skuteczna inwestycja w sztukę nie musi być dziełem przypadku, a wbrew pozorom może – a nawet powinien – być to zakup podyktowany logiką.  Co liczy się zatem zamiast tzw. dobrego smaku? Co – oprócz...