sobota, 21 czerwca, 2025

Kolejny transfer z Allegro do XTB. Polski fintech wzmacnia Dział Technologii

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

XTB wzmocnił Dział Technologii i Produktu. Do kierowanego przez Adama Dubiela zespołu dołączyła Kinga Ćwiklińska, która będzie odpowiedzialna za platformę danych i analitykę produktową. Wcześniej była związana z m.in. Allegro i Santander Bank Polska.

XTB stawia na rozwój autorskiej technologii – platformy inwestycyjnej online i aplikacji mobilnej. Dział Technologii i Produktu, w którym pracuje już blisko 500 osób, jest jednym z kluczowych w strukturze spółki.

– Naszym celem jest zbudowanie wiodącej platformy inwestycyjnej dostępnej dla każdego – mówi Adam Dubiel, Chief Product & Technology Officer XTB. – Jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się fintechów w regionie i stawiamy sobie ambitne cele produktowe, które chcemy realizować w oparciu o wysokiej jakości dane. Budujemy rozwiązania oparte na machine learning oraz AI, ale nie zapominamy o podstawach. Chcemy zaoferować naszym klientom, od Ameryki Południowej po Azję, komfort codziennego używania naszej aplikacji do zarządzania swoimi inwestycjami. Wierzę, że Kinga, jako wysokiej klasy specjalistka, pomoże nam to osiągnąć – dodaje Adam Dubiel.

W XTB Kinga Ćwiklińska zajmuje się obszarem analityki produktowej i rozwojem platformy danych w kierunku rozwiązań chmurowych. W obu przypadkach będzie wykorzystywać rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję przygotowane przez zespół AI zarządzany przez dr Tomasza Gawrona. Ma doświadczenie w pracy zarówno w sektorze finansowym, w Santander Bank Polska, jak i e-commerce. Ponad 10 lat pracowała w Allegro, w którym poza zarządzaniem zespołami analityków i inżynierów danych, koordynowała inicjatywy technologiczne wspierające wysoką jakość danych platformy e-commerce.

Doceniam, że mogłam dołączyć do fintechu z tak ogromnymi ambicjami. Jestem przekonana, że zdobyte doświadczenia będę mogła wykorzystać w ulepszaniu platformy inwestycyjnej XTB – mówi Kinga Ćwiklińska, Head of Data Platform & Product Analytics w XTB. – Obecnie skupiamy się na szerszym wykorzystaniu chmury w analizie danych. Dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań i technologii zyskamy możliwość przetwarzania i wykorzystania większej ilości danych. To pozwoli nam zoptymalizować szereg procesów wewnętrznych, decyzji biznesowych oraz wdrożeń produktów dopasowanych do potrzeb klientów – dodaje Ćwiklińska.

2024 to rok nowości produktowych w XTB. W tym czasie oferta polskiego fintechu powiększyła się o zautomatyzowane Plany Inwestycyjne, swobodną wymianę walut pomiędzy kontami oraz rachunki IKE umożliwiające oszczędzanie środków na emeryturę. Do końca roku planowane jest jeszcze wdrożenie wirtualnego portfela z kartą wielowalutową na kolejnych europejskich rynkach oraz rachunku ISA w Wielkiej Brytanii.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Prof. Henryk Skarżyński laureatem Nagrody Jerzmanowskich 2025

Przyznano Nagrodę Polskiej Akademii Umiejętności im. Erazma i Anny...

ORLEN z rekordowym wsparciem na inwestycje w wodór – 1,7 mld zł z KPO na programy Green H2 i Hydrogen Eagle

Grupa ORLEN otrzymała 1,7 mld zł bezzwrotnego dofinansowania z...

Formative rusza po startupy

Fundusz Formative, który wystartował na początku kwietnia br., poinformował...

Zakończono montaż próbny nowego budynku Polskiej Stacji Antarktycznej

W maju zakończono montaż próbny nowego budynku głównego Polskiej...

White Stone: wzrost w sektorze mieszkaniowym i co-livingowym. Zysk przekroczył 26 mln zł

Grupa White Stone Development stabilnie rośnie w segmencie mieszkaniowym...

Podobne tematy

Nowy model e-commerce stawia użytkownika w centrum

Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Grupa Arche wypłaciła inwestorom 56 mln zł w 2024 roku

W samym 2024 r. inwestorzy otrzymali ponad 56 mln...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie