Gorące tematy

Gospodarka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
piątek, 18 kwietnia, 2025

Mercedes-Benz Group sprzedał 2,49 mln samochodów w 2023 roku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W 2023 r. sprzedaż Mercedes-Benz Group wzrosła do 2 491 600 samochodów osobowych i dostawczych.

  • Sprzedaż samochodów Mercedes-Benz Group Cars i Vans (osobowych i użytkowych) w 2023 r. wzrosła o 1,5%, do 2 491 600 sztuk
  • Sprzedaż Mercedes-Benz Cars wyniosła 2 043 800 aut – to poziom ubiegłego roku
  • Sprzedaż elektrycznych modeli (BEV) dywizji samochodów osobowych – Mercedes-Benz Passenger Cars (MBPC) – zwiększyła się o 73%; pojazdy typu BEV i hybrydowe stanowią 19% całkowitej sprzedaży aut osobowych
  • Najlepsza w historii sprzedaż modeli z segmentu Top-End, w tym: Mercedes-Maybach (+19%), Klasa G (+11%) i Mercedes-AMG (+4%); w czwartym kwartale 2023 r. ich popularność względem trzeciego kwartału urosła o 17%
  • Sprzedaż Mercedes-Benz Vans zwiększyła się o 8%, do 447 800 sztuk; dostawy elektrycznych samochodów użytkowych (eVans) wzrosły o 51%, do 22 700 egzemplarzy
  • Mercedes-Benz Vans z najlepszym wynikiem sprzedażowym w historii

W 2023 r., pomimo ograniczeń w łańcuchach dostaw, koncern Mercedes-Benz Group sprzedał 2 491 600 samochodów (+1,5%) – dzięki koncentracji na pożądanych autach osobowych oraz pojazdach użytkowych, a także elektryfikacji swojej floty.

„Jak pokazuje nasza ubiegłoroczna sprzedaż, samochody z segmentu Top-End, w tym Mercedes-Maybach, Klasa G i Mercedes-AMG, osiągnęły najlepsze wyniki w historii. Sprzedaż aut elektrycznych stale rośnie, a nowa Klasa E została szczególnie dobrze przyjęta przez rynek. Również dywizja Mercedes-Benz Vans odnotowała największy jak dotąd sukces sprzedażowy. W tym roku utrzymamy dynamikę rozwoju naszych produktów,
w szczególności za sprawą elektrycznej Klasy G, Mercedesa-AMG GT Coupé i nowego eSprintera” – powiedział Ola Källenius, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Group AG.

Mercedes-Benz Cars

W 2023 r. dywizja Mercedes-Benz Cars sprzedała 2 043 800 aut. Popyt na produkty najwyższej jakości zaowocował wzrostami liczby dostaw modeli z grupy Top-End: Mercedes-Maybach o 19%, Klasy G o 11%, a sportowych maszyn Mercedes-AMG – o 4%. Łącznie pojazdy z tego segmentu znalazły 328 200 nabywców.

W 2023 r. sprzedano 60 000 dodatkowych egzemplarzy Klasy V i EQV.

W czwartym kwartale, pomimo ograniczonej dostępności produktów, dostawy samochodów Mercedes-Benz Cars osiągnęły poziom 514 000 sztuk; w ujęciu kwartał do kwartału sprzedaż modeli z segmentu Top-End wzrosła w tym czasie o 17%.

W ubiegłym roku Mercedes-Maybach dostarczył o 19% więcej samochodów niż w 2022, do czego przyczyniły się wysokie wyniki zarówno GLS-a, jak i Klasy S we wszystkich kluczowych regionach. W ostatnim kwartale marka wprowadziła na rynek USA w pełni elektryczny model EQS SUV[1], który w 2024 r. trafi do innych kluczowych regionów. Na wzrost sprzedaży Mercedes-AMG w 2023 r. (+4%) składał się 76-procentowy skok popularności elektrycznych modeli o wysokich osiągach.

Dostawy Klasy G utrzymały się na wysokim poziomie i w 2023 r. ponownie wzrosły – tym razem o 11%. W tym roku producent luksusowych aut ze Stuttgartu przedstawi w pełni elektryczną Klasę G.

Klasa S pozostaje niekwestionowanym liderem swojego segmentu, utrzymując około 50-procentowy udział we wszystkich kluczowych regionach.

Całoroczna sprzedaż modeli z grupy Core w 2023 r. osiągnęła wynik 1 096 800 sztuk (-2%), głównie ze względu na wąskie gardła w łańcuchach dostaw i zmianę generacyjną Klasy E; w Chinach nowa generacja tego modelu została wprowadzona w grudniu. Dostępność nowego GLC i Klasy E na wielu rynkach była ograniczona
ze względu na niedobór systemów 48 V. W całym 2023 r. sprzedaż Klasy C wzrosła o 10%.

Sprzedaż segmentu Entry w 2023 r. wyniosła 618 800 sztuk (+4%), do czego przyczynił się duży popyt na modele EQA (+57%) i EQB (+109%).

Dostawy w pełni elektrycznych samochodów osobowych Mercedes-Benz w ciągu roku wzrosły o 73%, do 222 600 sztuk, co stanowi 11% całkowitej sprzedaży (19% łącznie z hybrydami plug-in). Liczba nabywców modelu EQE Limuzyna w ujęciu globalnym skoczyła o 120%, a sprzedaż pojazdów BEV na rynku USA, między innymi
za sprawą nowego EQE SUV-a, wzrosła ponad dwukrotnie (+167%).

„Osiągnęliśmy nasz cel sprzedażowy na 2023 rok dzięki nieprzerwanemu zaufaniu klientów do naszych produktów i marki. W 2024 r. będziemy kontynuować silną pracę zespołową, aby dalej dostarczać to, co reprezentuje Mercedes-Benz: doskonałą zawartość i jakość produktu, zapewniając satysfakcję naszym klientom. Mogą oni z niecierpliwością czekać już na cyfrowe innowacje, takie jak Wirtualny Asystent MBUX prezentowany właśnie na targach CES, a także na kolejne rynkowe premiery nowej Klasy E i długo oczekiwanej elektrycznej Klasy G” – podsumowała Britta Seeger, Członkini Zarządu Mercedes-Benz Group AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars.

Przegląd wyników sprzedaży

  IV kw.
2023 r.
IV kw.
2022 r.
Zmiana
w %
Cały
2023 r.
Cały
2022 r.
Zmiana
w %
Mercedes-Benz Group 638 300 658 900 -3% 2 491 600 2 456 000 +1,5%
Mercedes-Benz Cars 514 000 536 200 -4% 2 043 800 2 040 700 0%
– w tym: BEV-y 66 200 53 500 +24% 240 600 149 200 +61%
– w tym: BEV-y osobowe Mercedes-Benz 62 300 47 100 +32% 222 600 128 700 +73%
– w tym: BEV-y smart fortwo/forfour 3900 6400 -39% 18 100 20 500 -12%
Sprzedaż Mercedes-Benz Cars
w poszczególnych segmentach*
Top-End 81 800 95 800 -15% 328 200 328 200 0%
Core 281 500 270 600 +4% 1 096 800 1 116 600 -2%
Entry 150 800 169 800 -11% 618 700 595 900 +4%
Sprzedaż Mercedes-Benz Cars
w poszczególnych regionach
Europa** 174 200 171 500 +2% 659 400 618 900 +7%
– w tym: Niemcy 61 400 69 600 -12% 234 300 215 600 +9%
Azja 227 500 254 000 -10% 963 800 988 200 -2%
– w tym: Chiny 166 700 180 500 -8% 737 200 753 900 -2%
Ameryka Północna*** 90 700 87 500 +4% 339 500 344 200 -1%
– w tym: USA 81 300 77 800 +4% 298 000 300 800 -1%
reszta świata 21 700 23 100 -6% 81 100 89 400 -9%
* Top-End: Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Klasa G, Klasa S, GLS, EQS, EQS SUV
* Core: wszystkie warianty Klas C i E oraz EQC, EQE i EQE SUV
* Entry: wszystkie warianty Klas A i B oraz EQA, EQB i smart
** Europa: UE, Wielka Brytania, Szwajcaria i Norwegia*** Ameryka Północna: USA, Kanada i MeksykWszystkie liczby zaokrąglono; dane wstępne – mogą ulec zmianie w oczekiwaniu na raporty końcowe.
Począwszy od pierwszego kwartału 2023 r. przekazywane dane sprzedażowe odpowiadają sprzedaży grupy zgodnej ze sprawozdawczością finansową i prognozami Mercedes-Benz Group.[1] dane tymczasowe: zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym WLTP: 22,5-24,4 kWh/100 km; emisje CO₂ w cyklu mieszanym WLTP: 0 g/km

Mercedes-Benz Vans

Światowa sprzedaż Mercedes-Benz Vans w 2023 r. wzrosła o 8%, do 447 800 sztuk, co stanowi najlepszy wynik w dotychczasowej historii. Na strategicznie ważnych rynkach Europy i Ameryki Północnej dostawy zwiększyły się, odpowiednio, o 8% (279 400 sztuk) oraz o 13% (86 400 sztuk). Tylko w USA sprzedaż urosła o 13%, osiągając rekordowy roczny poziom wynoszący 75 100 egzemplarzy, co czyni strategicznie ważne Stany Zjednoczone drugim co do wielkości rynkiem zbytu samochodów dostawczych na świecie.

Pomimo wymagającego otoczenia pojazdy Mercedes-Benz Vans cieszą się dużym popytem. Dywizja osiągnęła najlepszy jak dotąd roczny wynik w każdym segmencie: dostarczono 237 400 dużych, 178 900 średnich i 31 500 małych aut użytkowych. Sprzedaż elektrycznych pojazdów dostawczych w 2023 r. wzrosła o 51%, do około 22 700 sztuk. Szczególnie mocno rozwinął się popyt na samochody użytkowane komercyjnie (380 400 sprzedanych sztuk, +9%). W segmencie prywatnym dostarczono 67 400 egzemplarzy; wynik ten reprezentuje poziom podobny jak w 2022 r. (-1%), szczególnie ze względu na zbliżającą się w tym roku wymianę generacyjną modeli dostawczych średniej wielkości.

„W 2023 r. dywizja Mercedes-Benz Vans po raz kolejny skupiła się na osiągnięciu wysokiej jakości wzrostu sprzedaży i wzmocnieniu swojej pozycji w obszarze elektromobilności. Byliśmy w stanie zwiększyć sprzedaż i tym samym osiągnęliśmy najlepszy jak dotąd wynik za cały rok – 448 000 aut sprzedanych na całym świecie, a dostawy elektrycznych vanów wzrosły o ponad 50%. Ten skok był w szczególności napędzany przez segmenty komercyjne, na które przypada około 85% całkowitej sprzedaży. Jeśli chodzi o najbliższą przyszłość, celujemy w kolejny udany rok, zwłaszcza jeśli uwzględnić rynkowe debiuty naszych nowych samochodów dostawczych średniej wielkości i nowego eSprintera” – powiedział Klaus Rehkugler, szef Mercedes-Benz Vans ds. sprzedaży i marketingu.

Przegląd wyników sprzedaży

  IV kw.
2023 r.
IV kw.
2022 r.
Zmiana
w %
Cały
2023 r.
Cały
2022 r.
Zmiana
w %
Mercedes-Benz Vans* 124 300 122 700 +1% 447 800 415 300 +8%
– w tym: prywatne vany średniej wielkości 15 500 16 600 -7% 60 000 63 700 -6%
– w tym: prywatne małe vany 2300 1500 +49% 7400 4000 +84%
– w tym: komercyjne duże vany 66 200 67 200 -2% 237 400 217 400 +9%
– w tym: komercyjne vany średniej wielkości 33 900 30 800 +10% 118 900 111 800 +6%
– w tym: komercyjne małe vany 6500 6700 -3% 24 100 18 500 +31%
– w tym: vany elektryczne 7700 4700 +63% 22 700 15 000 +51%
Sprzedaż Mercedes-Benz Vans
w poszczególnych regionach
Europa** 81 700 83 200 -2% 279 400 259 400 +8%
– w tym: Niemcy 33 900 40 800 -17% 114 000 113 200 +1%
Azja 10 000 9200 +8% 42 400 42 500 0%
– w tym: Chiny 7700 6700 +15% 33 400 34 200 -2%
Ameryka Północna*** 22 100 19 500 +14% 86 400 76 700 +13%
– w tym: USA 19 100 16 700 +14% 75 100 66 400 +13%
reszta świata 10 500 10 800 -3% 39 600 36 900 +7%
* prywatne vany: samochody użytkowe średniej wielkości obejmują Klasę V i model EQV; małe vany: małe samochody użytkowe obejmują Klasę T i model EQT (zużycie energii elektrycznej w cyklu miesz. WLTP: 19,3-20,7 kWh/100 km; emisje CO2 w cyklu miesz. WLTP: 0 g/km; zużycie energii określone na bazie Rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1151/EU)
* komercyjne vany: duże samochody użytkowe obejmują (e)Sprintera, samochody użytkowe średniej wielkości obejmują (e)Vito, małe samochody użytkowe obejmują (e)Citana
** Europa: UE, Wielka Brytania, Szwajcaria i Norwegia*** Ameryka Północna: USA, Kanada i MeksykWszystkie liczby zaokrąglono; dane wstępne – mogą ulec zmianie w oczekiwaniu na raporty końcowe.
Począwszy od pierwszego kwartału 2023 r. przekazywane dane sprzedażowe odpowiadają sprzedaży grupy zgodnej ze sprawozdawczością finansową i prognozami Mercedes-Benz Group.
Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Diesel odchodzi do lamusa. Jakie napędy wybierają dziś Europejczycy?

Zainteresowanie modelami z silnikami wysokoprężnymi na rynku samochodów...

Podobne tematy

Euro kontratakuje, dolar pod presją. Czy kurs dolara spadnie poniżej 3,75?

Euro kontratakuje. Czy będzie nowy szczyt na notowaniach głównej...

Giełdy rosną, złoty mocniejszy. Cła (chwilowo) mniej straszne

Z cłami jest powoli tak, że niedługo będziemy się...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Cisza przed kolejną burzą? Rynki stabilizują się po nerwowym otwarciu tygodnia

Media biznesowe są zalane artykułami o cłach. Sytuacja wygląda,...

Rynki reagują na rozmowy Trump – Putin: ropa tanieje, dolar się umacnia

Świat liczył na pokój na Ukrainie, a dostał brak...

Chińskie grupy cyberszpiegowskie w natarciu. Na celowniku dyplomaci z Europy Środkowo-Wschodniej

Powiązana z Chinami grupa cyberprzestępców MirrorFace zaatakowała jeden...

Koszty obsługi długu w Europie szybko rosną, Kanada obniża stopy, RPP czeka

Polska utrzymuje stopy procentowe, co nikogo nie powinno zaskakiwać....

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie