piątek, 11 kwietnia, 2025

O 4,6% wzrosła odwiedzalność centrów handlowych w 2023 r.

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W 2023 r. odwiedzalność centrów handlowych była o 4,6% wyższa niż w 2022 r. Dane pokazują, że pomimo trudnej sytuacji gospodarczej Polacy chętniej niż rok wcześniej odwiedzali centra handlowe, a największy ruch obiekty odnotowały w grudniu. Od 2008 r. nad gromadzeniem, weryfikacją i analizą danych na temat odwiedzalności, na zlecenie Polskiej Rady Centrów Handlowych, czuwa firma PwC, wiodący międzynarodowy audytor. Indeks odwiedzalności (PRCH Footfall Density Index) przygotowywany jest na podstawie informacji z nowoczesnych systemów kamer w centrach handlowych. Pozwalają one na rzeczywiste, codzienne mierzenie ruchu klientów.

Wzrost odwiedzalności centrów handlowych przez klientów o 4,6% w 2023 r. to bardzo dobra wiadomość dla branży. Pomimo spowolnienia gospodarczego i wysokiej inflacji, w ubiegłym roku Polacy jeszcze chętniej niż w 2022 r. korzystali z ofert centrów handlowych. Co istotne, wyniki PRCH Footfall Density Index, największego w Polsce cyklicznego badania odwiedzalności centrów handlowych są bardzo miarodajne. Nad gromadzeniem, weryfikacją i analizą danych nieprzerwanie od 16 lat czuwa międzynarodowy audytor PwC. Indeks obejmuje informacje z obiektów o łącznej powierzchni powyżej 4,5 mln mkw., co stanowi ponad 33% rynku centrów handlowych w Polsce. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów kamer przepływy klientów w obiektach są analizowane z dokładnością aż do 98% – mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Średnia odwiedzalność galerii handlowych, mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, w 2023 r. wyniosła 10,8 osób miesięcznie. W 2022 r. wskaźnik ten był niższy i wynosił 10,3 osób na 1 mkw. powierzchni najmu miesięcznie. To przełożyło się na 4,6% wzrost średniej odwiedzalności centrów handlowych w 2023 r.

W każdym z miesięcy od stycznia do listopada 2023 r. z centrów handlowych korzystało więcej klientów, niż w analogicznych okresach 2022 r. Jedynie w grudniu odnotowany został niewielki, bo 0,5% spadek w stosunku do grudnia poprzedniego roku. Bezpośredni wpływ na ten wynik miała mniejsza liczba dni handlowych, których w grudniu 2023 r. było 26, o 2 mniej niż w grudniu 2022 r. Niezmiennie jednak, w skali roku grudzień był miesiącem, w którym Polacy najczęściej odwiedzali centra handlowe.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Podobne tematy

Polski rynek centrów handlowych kwitnie: przybyło 510 tys. mkw. w rok, najwięcej od dekady

Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych...

Styczeń 2025 r. z kolejnym wzrostem obrotów w centrach handlowych – +2,6% r/r

Obroty najemców w centrach handlowych były w styczniu...

Krakowski rynek nieruchomości handlowych bez nowych inwestycji, ale z rosnącymi czynszami

Polski rynek nieruchomości handlowych w 2024 roku wykazał się...

Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po podpis elektroniczny – oto dlaczego

W dobie cyfryzacji podpis elektroniczny staje się nieodłącznym elementem...

Rekordowa aktywność deweloperów w 2024: Ponad pół miliona mkw. nowej powierzchni handlowej w Polsce

Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie