czwartek, 10 kwietnia, 2025

One2tribe pracuje nad technologią rozpoznawania obrazu m.in dla branży FMCG

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Spółka technologiczna One2tribe pracuje nad rozszerzeniem platformy Tribeware, wykorzystywanej przez duże organizacje takie, jak LIDL, IKEA, Vision Express, o funkcjonalność rozpoznawania obrazu i wideo przy pomocy modeli AI. Rozwiązanie ma na celu wspieranie użytkowników podczas pracy, dzięki sztucznej inteligencji, która „patrzy ich oczami”. W czwartym kwartale 2024 r. One2tribe planuje udostępnienie pierwszej komercyjnej wersji projektu, który obecnie jest testowany z wybranymi klientami.

Zespół One2tribe pracuje nad własną architekturą AI, w zakresie automatycznej analizy zdjęć i obrazów, będącą częścią platformy Tribeware. Oznacza to, że dzięki technologii One2tribe pracownicy liniowi będą mogli otrzymywać porady i szkolenia dostosowane do miejsca, w którym się znajdują i sytuacji, w której uczestniczą (na przykład – podczas porządkowania miejsca pracy). Z kolei menadżerowie i pracownicy sklepów przy pomocy telefonu, na bieżąco, będą mogli sprawdzać dostępność oraz udział produktów na półkach, zarządzać komunikacją marketingową i sprawdzać jakość ekspozycji.

Unikatowe podejście opiera się na wykorzystaniu kilku modeli AI współpracujących ze sobą. Na przykład model segmentacyjny pozwoli ustalić położenie obiektów względem siebie oraz określić ich liczbę. Model językowy, multimodalny czy oparty o analizę obrazu umożliwi z kolei zadawanie pytań dotyczących aktualnie obserwowanej sytuacji. W ten sposób pracownik może w czasie rzeczywistym otrzymywać instrukcje, zadania czy wskazówki dotyczące ich wykonania. Zgodnie z modelem platformy Tribeware, pracownik za poprawne wykonanie zadania dostanie punkty, które następnie wymieni na nagrody.

– Kiedy zapowiadaliśmy podobny projekt w naszej strategii, nie spodziewaliśmy się, że technologia przekroczy nasze oczekiwania. Projektowane rozwiązanie jest aktualnie na końcowym etapie rozwoju. Prowadzimy pierwsze testy u wybranych klientów i już teraz widzimy, że wyniki są niezwykle obiecujące. Wprowadzamy na bieżąco wszelkie korekty i aktualizacje. Liczymy, że już w czwartym kwartale tego roku rozpoczniemy działania związane z komercjalizacją projektu – mówi Wojciech Ozimek, wiceprezes One2tribe S.A.

One2tribe codziennie wspiera rozwój ludzi, zespołów i firm za pomocą swojej platformy Tribeware, będącej unikatowym rozwiązaniem łączącym psychologię (human science) z technologią (deep tech). Platforma pozwala rosnąć firmom, dzięki wzrostowi ich pracowników oraz partnerów biznesowych. Jest to jedyne na rynku rozwiązanie łączące zarządzanie zadaniami, nagradzanie, transfer wiedzy między ludźmi oraz komunikację. Z rozwiązania korzystają firmy takie jak Lidl, IKEA, Vision Express, Bayer czy Sanofi.

One2tribe prowadzi prace w obszarze deep tech (AI) i human sciences. Firma była między innymi wyróżniona w międzynarodowych konkursach, takich, jak: IBM Watson AI XPRIZE oraz Vivatech Challenge. W tym roku One2tribe zakwalifikowało się także do programu „Scaling Responsible AI Solutions”, organizowanego przez GPAI (Global Partnership on Artificial Intelligence). GPAI jest organizacją zajmującą się rozwojem przy OECD.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

GK Murapol po I kwartale 2025 r.

GGrupa Murapol utrzymała stabilny poziom sprzedaży i przekazań lokali...

ORLEN analizuje rynek niskoemisyjnego i odnawialnego amoniaku

ORLEN rozpoczyna badanie rynku i dialog z potencjalnymi dostawcami...

Astronika zbuduje rampę i wysięgnik dla misji ExoMars – polska technologia poleci na Marsa

Misja ExoMars coraz bliżej, a Airbus przekazał mediom informację...

Mex Polska SA z 12% wzrostem przychodów w 2024 roku. Spółka stawia na ekspansję i optymalizację

Mex Polska zgodnie z prognozami, zamyka 2024 rok z...

Sfinks Polska zwiększył sprzedaż gastronomiczną o 6% w I kwartale 2025 r.

Restauracje sieci Sfinks Polska osiągnęły w I kwartale 2025...

Podobne tematy

Podwyżki cen ładowania aut elektrycznych – gdzie jest najtaniej, a gdzie drożej?

Operatorzy po raz kolejny dokonują korekt swoich cenników. W...

IBM i Palo Alto Networks: Fragmentacja rozwiązań cyberbezpieczeństwa osłabia organizacje

Nowe globalne badania przeprowadzone przez IBM Institute for Business...

AI na biznesowym sprawdzianie – firmy oczekują zysków, a nie eksperymentów

Wysokie koszty wdrożeń i ryzyko regulacyjne są jednymi z...

Żabka wchodzi w retail media. Uruchamia Żabka Ads

Żabka Ads - Shopper-Driven Media to nowe narzędzie pozwalające...

PKB Inwest Budowa sprzedaje dwa parki handlowe

Dwa nowo wybudowane i oddane do użytku w listopadzie...

IBM i L’Oréal tworzą pierwszy model AI, wspierający produkcję zrównoważonych kosmetyków

IBM i L’Oréal ogłosiły współpracę, której celem jest wykorzystanie...

2024 na plusie, ale 2025 stawia wyzwania dla branży badawczej

Dwa ostatnie lata były stabilne w branży badawczej. Przychody...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie