Prawie 90 mln zł przychodów ze sprzedaży wypracował Bloober Team w 2023 r. To wzrost o 54% w porównaniu do wyniku 2022 roku. Zysk netto krakowskiej spółki był wyższy o prawie 30% i osiągnął poziom 4,3 mln zł. To wszystko przed najważniejszymi premierami!
Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 89,4 mln zł, Bloober Team zarobił w minionym roku 4,31 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 6,15 mln zł (wzrost o 97%). Na poziomie skonsolidowanym, grupa kapitałowa osiągnęła sprzedaż w wysokości 94 mln zł.
– To był rok przygotowań do najważniejszych premier i początku realizacji naszej średnioterminowej strategii. Przez ostatnie kilka lat pracowaliśmy nad zbudowaniem solidnych podstaw do dynamicznego rozwoju. W bieżącym roku będziemy mogli pochwalić się pierwszymi efektami naszej pracy. Mamy więc nie tylko świetne fundamenty, ale przede wszystkim szereg inwestycji, które w najbliższym czasie będą się materializować – komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team
Rok 2023 był dla spółki zakończeniem etapu rozwoju określanego jako “Bloober 2.0” i rozpoczęciem nowego etapu działalności naszej spółki, opisanego w strategii na lata 2023-2027.
– Cel średnioterminowy to osiągnięcie pozycji lidera wśród developerów gier specjalizujących się w gatunku horror, ale w dłuższym horyzoncie chcemy przede wszystkim zbudować stabilny, organicznie rozwijający się podmiot w branży entertainment. Podmiot, którego fundamenty, DNA i kodeks etyczny będą podwalinami na długie dziesięciolecia, a nie tylko na kolejne lata. Podmiot, który będzie inny niż większość obecnych na rynku – dodaje Piotr Babieno.
Rok 2023 spółka rozpoczęła zmianą siedziby spółki do nowego, nowoczesnego biura, a zakończyła przygotowaniami do przeprowadzki na duży parkiet GPW, która odbyła się w pierwszych dniach 2024 r. W ubiegłym roku większość sił produkcyjnych Bloober Team była skupiona na najgłośniejszym projekcie – SILENT HILL 2, który tworzony jest wraz z KONAMI. W produkcji jest także Projekt C, powstający we współpracy z Private Division (Take-Two Interactive), który jest kolejnym krokiem w realizacji długoterminowej strategii. Będzie to jednocześnie pierwszy autorski projekt w ramach nowej strategii.
Nowy rok, poza debiutem, spółka rozpoczęła utworzeniem nowej marki Broken Mirror Games, która odpowiada za działania second party. W jej ramach odbywają się pracę nad takimi grami jak: Projekt I (Meta, Played With Fire), Projekt M (Draw Distance) oraz Projekt R (Skybound). Bloober Team przejął także ponad połowę udziałów w spółce Played With Fire sp. z o.o. – jednej z najlepszych spółek na europejskim rynku specjalizującej się w projektach VR.
– Ten rok był bardzo wymagający dla branży gier i mocno zweryfikował wiele podmiotów, zwłaszcza tych obecnych na giełdzie. Dzięki skupieniu się na fundamentach i długoterminowej strategii jesteśmy obecnie jedną z najbardziej stabilnych finansowo i najszybciej rozwijających się firm branży gier na świecie. Osiągnęliśmy świetne wyniki finansowe EBITDA, a wartym podkreślenia jest także fakt, że jako jedna z niewielu firm w minionym roku zwiększyliśmy, a nie zmniejszyliśmy zatrudnienie. Liczne partnerstwa, a także prawdopodobnie jedne z najlepszych na rynku relacje biznesowe powodują, że jesteśmy stosunkowo niezależni od chwilowych zawirowań rynkowych – komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.