sobota, 12 kwietnia, 2025

Jaka jest recepta na prowadzenie biznesu w ciężkich czasach? Wywiad z Olgą Kozierowską, Prezeską Fundacji Sukces Pisany Szminką

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Jak w czasach pandemii Fundacja realizuje swoje cele statutowe?

Jeszcze przed pandemią używałyśmy narzędzi online, zatem dla nas transformacja i przeniesienie całej działalności do Internetu nie była taka trudna. Po prostu z dnia na dzień przerzuciłyśmy wszystkie swoje zasoby i energię do świata online, aby dalej móc wspierać kobiety w ich rozwoju. W ramach naszego programu aktywizacji zawodowej kobiet Sukces TO JA organizujemy regularnie webinary. Oprócz tego na platformie www.sukcestoja.pl są dostępne bezpłatne certyfikowane kursy online, e-booki i materiały edukacyjne. Prowadzimy także lokalne grupy rozwoju na Facebooku. W ramach programu Sukces TO JA przeszkoliłyśmy już ponad 680 000 kobiet. Ostatnio zauważyłyśmy szczególne zainteresowanie naszymi certyfikowanymi kursami online. To tylko pokazuje, że pomimo, iż pandemia odciska piętno na sytuacji zawodowej kobiet w Polsce, to nie zniknęła ich determinacja i chęć samodoskonalenia. Nasze zeszłoroczne badania pokazały, że co piąta Polka boi się, że straci pracę. Prawie 12% wówczas już ją straciło, a 10% nie wiedziało, czy nie nastąpi to w najbliższej przyszłości. Choć szanse na awans i rozwój kariery odeszły teraz na drugi plan, a na pierwszy wskoczyły obawy związane z utratą pracy i bezpieczeństwa finansowego – to kobiety traktują sytuację związaną z koronawirusem przejściowo i wykorzystują ten czas, aby się rozwijać. Dzisiaj nowe kompetencje i certyfikaty wzmacniają ich pozycję jako kandydata do pracy.

Choć kluczową działalnością naszej Fundacji nie jest obszar sztuki to staramy się ją wykorzystać w sposób psychologiczny. W maju zeszłego roku jako pierwsza organizacja w Polsce zrealizowaliśmy spektakl społeczny online LIVE. Było to nowatorskie podejście, bo ze względu na spore obostrzenia związane z Covid19 realizowane było w dwóch różnych lokalizacjach, w tym samym czasie, na żywo. Scenariusz i reżyseria zostały dostosowane do transmisji online, a grające w spektaklu aktorki przebywały w dwóch różnych miejscach nie mając ze sobą bezpośredniego kontaktu. Nagranie ze spektaklu można teraz obejrzeć na naszym kanale Youtube.

Nie ma co ukrywać. W związku z pandemią, gdybyśmy nie używały nowych technologii byłby trudno realizować niektóre z naszych projektów. W zeszłym roku wykorzystywałyśmy je do realizacji corocznej gali finałowej naszego konkursu Bizneswoman Roku, która zresztą odbyła się z sukcesem i od tego momentu stała się bechmarkiem dla innych firm realizujących wydarzenia takiego typu.

Jakie działania poza konkursem i programem aktywizacji zawodowej kobiet realizujecie w ramach Fundacji?

Dziś, dla mnie osobiście bardzo ważną kwestią jest edukowanie rynku i szerzenie świadomości istnienia ogromnych korzyści z zbudowania równości nie tylko w biznesie, ale także w domu. Uważam, że jeżeli nie będzie równości w domu i nie będziemy dzielić się obowiązkami to nadal będzie istniało ogromne wyzwanie w tym, żeby nastała prawdziwa równość w biznesie.

Jedna z naszych inicjatyw Klub Champions of Change zrzesza prezesów dużych firm działających w Polsce. Jego ideą jest wspólne działanie na rzecz wspierania różnorodności w biznesie, działań włączających, które wyrównują szanse kobiet i mężczyzn na rynku pracy oraz inspirowanie do zmian innych. Naszą jest edukacja, budowanie świadomości i dzielenie się praktykami, ale przede wszystkim stworzenie narzędzi, przynoszących konkretne rezultaty oraz dających się zastosować także w innych firmach zainteresowanych lepszym wykorzystaniem talentów kobiet i mężczyzn oraz czerpaniem z różnorodności. Działamy na rzecz zwiększana liczby kobiet na wysokich stanowiskach, dążenia do likwidacji luki płacowej, czy upowszechniania urlopów rodzicielskich wśród mężczyzn. Aby szansę się wyrównały musza zajść zmiany społeczne i nad tym należy pracować.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Podobne tematy

Chiny odpowiadają na cła Trumpa

Chińskie ministerstwo finansów ogłosiło wprowadzenie 15-procentowych ceł na import...

Nowe życie Królewskiej Papierni w Konstancinie – wielka inwestycja Arche

Kolejny unikatowy zabytek na mapie Polski odzyska swój blask,...

Active Ageing: przepis na dłuższe i lepsze życie

Czym jest aktywne starzenie? “Active Ageing” to według Światowej...

Uniwersytety, Bundeswehra i Ministerstwo Obrony Niemiec wycofują się z X

Niemieckie media i opinia publiczna coraz częściej dyskutują o...

Małe firmy, wielkie zmiany: trendy marketingowe 2025

Profesjonalizacja tworzenia treści, rosnące znaczenie handlu społecznościowego oraz intencjonalne...

Hakerzy bezwzględnie wykorzystują brak wiedzy finansowej Polaków

W pierwszym półroczu 2024 r. wykryto oszukańcze transakcje kartami...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie