FIRMYRebranding Panda Group na Fabrity Commerce – finalny etap integracji w strukturze...

Rebranding Panda Group na Fabrity Commerce – finalny etap integracji w strukturze Grupy Fabrity Holding

Rebranding Panda Group na Fabrity Commerce to finalny etap integracji przejętej spółki w strukturze Grupy Fabrity Holding. Wypracowany model transakcji M&A i rozszerzania grupy kapitałowej ma być powielany, przynosząc korzyści klientom, Grupie Fabrity, przejętym zespołom oraz dotychczasowym właścicielom przejmowanych firm, którzy z założenia pozostają aktywnymi liderami swoich organizacji.

Po ośmiu miesiącach od zakupu Fabrity Commerce (wówczas Panda Group) przez spółkę Fabrity widać już efekty synergii i budowanie wartości z korzyścią dla obu stron transakcji, a przede wszystkim dla klientów – nie tylko Fabrity Commerce, ale również całej Grupy Fabrity.

Kluczowe są dla nas wspólne procesy, które usprawniają funkcjonowanie i przyczyniają się do zwiększenia rentowności projektów. Uwolnienie mojego czasu i koncentracja na działaniach sprzedażowych już przynoszą konkretne efekty. Jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom technologie obecne w Fabrity, a klientom Fabrity zaawansowane technologie e-commerce. Właśnie o taką synergię nam chodzizauważa Szymon Niedziela, Prezes Zarządu Fabrity Commerce i współzałożyciel spółki.

Uporządkowaliśmy procesy biznesowe wewnątrz nowej spółki w Grupie, rozwinęliśmy również zaplecze technologiczne dzięki współpracy zespołów wewnętrznych. Przełożyło się to zresztą na pozyskanie nowych klientów, w tym z USA. Zacieśniamy również współpracę z klientami z Europy, realizując m.in. bardzo interesujące projekty zwiększające poziom doświadczeń użytkowników (UX) i efektywność e-commerce. Rozwijamy także współpracę z partnerami technologicznymi. Poszerzyliśmy kompetencje sprzedażowe i ten obszar w kolejnych miesiącach będziemy jeszcze umacniać mówi Maja Rutkowska, Wiceprezes Zarządu Fabrity Commerce. 

Fabrity Commerce pokazuje, w jaki sposób strategicznie myślimy o akwizycjach. Z jednej strony skokowo powiększamy kompetencje i przychody w obszarze, który nie był dotychczas naszą specjalizacją. Z drugiej zaś koncentrujemy się na tym, jak dzięki synergiom w Grupie Fabrity możemy wspólnie szybciej rozwijać się i zwiększać przychody. Dla naszych akcjonariuszy oznacza to przyspieszenie wzrostu i budowy wartości Grupy — podkreśla Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A.

Spółka Fabrity Commerce to firma znana z jakości usług, która specjalizuje się w rozwiązaniach e-commerce, w szczególności wykorzystując Magento i Hyvä. Podczas obecności w Grupie Fabrity zakres usług poszerzył się o kolejne usługi, w tym związane z rozwojem e-commerce B2B, audytem UX/UI, optymalizacją wskaźnika konwersji, wdrażaniem platform do zarządzania informacjami o produktach (PIM) czy automatyzacją testów.

Spółka Fabrity nabyła w lutym 2024 roku 51% udziałów w spółce Panda Group (obecnie Fabrity Commerce) od dwóch jej założycieli i menedżerów. Dotychczasowi wspólnicy zachowali łącznie 49% udziałów i są aktywnie zaangażowani w pracę nad rozwojem spółki, a jeden z nich pozostał na stanowisku Prezesa Zarządu. Oprócz uzgodnionej ceny nabycia pakietu większościowego założyciele Panda Group mogą otrzymać również wypłatę dodatkowej kwoty pod warunkiem spełnienia określonych celów biznesowych w okresie dwóch lub trzech lat (earn-out).

Inwestycja w Panda Group to pierwsza tego typu transakcja Grupy Fabrity, która posiada już jednak znaczne doświadczenie transakcyjne z ostatnich lat, ale w roli sprzedającego. W czerwcu 2022 r. zbyła udziały w spółce Oktawave (kupującym była Netia z Grupy Polsat Plus), a we wrześniu 2023 r. w spółkach segmentu marketingowego, K2 Create i K2 Precise (kupującym była Grupa Altavia/Kamikaze). W efekcie tych transakcji Fabrity Holding jest obecnie grupą działającą wyłącznie w segmencie technologicznym — usług i rozwiązań IT.

Fabrity kontynuuje działania związane z poszukiwaniem szans rozwoju poprzez akwizycje. W obszarze zainteresowań Grupy są podmioty z segmentu usług i rozwiązań IT, które mogą pozytywnie wpłynąć na poszerzenie kompetencji biznesowych i technologicznych lub na poszerzenie bazy klientów na wybranych rynkach. Założenia te są spójne z realizowaną strategią na lata 2024–2026.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

warszawa

PwC: bez reform Polska Strefa Inwestycji straci na atrakcyjności dla inwestorów

0
Odpowiednie zmiany legislacyjne mogą umożliwić 25% wzrost inwestycji w ciągu najbliższych 5 lat, jednak ich brak może spowodować ich spadek o 40%, wynika z analizy PwC. Polska Strefa Inwestycji przyczyniła się do wsparcia inwestycji...
Exit mobile version