poniedziałek, 12 maja, 2025

Restauracje Sfinksa zwiększyły sprzedaż w grudniu i całym 2023 r.

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Należące do Sfinks Polska sieci restauracji SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers wypracowały w grudniu 2023 r. obroty w wysokości 18,21 mln zł, co oznacza wzrost o ponad jedną piątą (21,2%) rok do roku. Tym samym łączne przychody gastronomiczne sieci Sfinksa za 2023 r. wyniosły 190,9 mln zł, czyli o 13,7% więcej niż w 2022 r., choć pracowało na nie mniej restauracji – 76 wobec 78 rok wcześniej.

Przychody porównywalnej sieci restauracji (L4L) lokali SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers, działających i na koniec grudnia 2023, i na koniec grudnia 2022, wyniosły w ostatnim miesiącu 17,33 mln zł, czyli były wyższe o 20,9% r/r. Narastająco zaś, czyli w całym 2023 r., porównywalna sieć miała obroty w wysokości 185,96 mln zł, co oznacza wzrost o 18% wobec 2022 r.

– Ostatni miesiąc 2023 roku z dwoma handlowymi niedzielami i zazwyczaj przypadającym na grudzień większym zainteresowaniem gości przyniósł dobre wyniki sprzedażowe. W ten sposób dołożyliśmy ostatnią cegiełkę pod roczny wynik sprzedażowy, który pokazał zdolność naszej sieci do wypracowania coraz lepszych efektów. Jednocześnie nasza sieć, choć cały czas mniejsza niż przed rokiem, stopniowo odbudowuje swoje rozmiary. W samym grudniu dołączyły do niej dwie restauracje SPHINX – w Poznaniu i Opolu. Co dla nas szczególnie ważne, obie są prowadzone przez przedsiębiorców, którzy działali wcześniej jako niezrzeszeni restauratorzy, ale docenili program franczyzowy Sfinksa i dołączyli do naszej sieci. Pracujemy na to, żeby takich nowych partnerów było u nas coraz więcej, a kolejne otwarcia ogłosimy już niedługo. Ostatni rok był dla nas bardzo ważny i pod wieloma względami przełomowy. Przygotował podwaliny pod nowy etap rozwoju, który chcemy realizować w ramach nowej strategii na lata 2024-29, by długofalowo budować wartość firmy dla naszych akcjonariuszy. Wierzę, że z narzędziami, jakie dziś mamy, a przede wszystkim z zespołem, który obdarzył nas zaufaniem, dobrze wykorzystamy swoje szanse w nowym roku – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Do Zarządu VEHIS dołącza Marek Dwornik, były prezes Santander Consumer Multirent

Z początkiem maja 2025 r. do Zarządu spółki VEHIS...

ROBYG przydzielił obligacje serii PG o wartości 150 mln zł

ROBYG zakończył subskrypcję i przydzielił obligacje serii PG o...

MedTech Solutions i Klaster ICT tworzą AI do zarządzania krwią

MedTech Solutions S.A. i Klaster Wschodni ICT, reprezentowany przez...

Przemek Szuder nowym Prezesem Honeywell na Europę i region TICA

Firma Honeywell (NASDAQ: HON) powierzyła Przemkowi Szuderowi rolę Prezesa...

Medinice SA przyspiesza w kierunku komercjalizacji – CE MDR dla PacePress i finalizacja dokumentacji CoolCryo

Medinice SA, notowana na GPW spółka specjalizująca się w...

Podobne tematy

Sfinks Polska w 2024: więcej franczyz, niższe przychody skonsolidowane, wyższa rentowność

Przychody gastronomiczne restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska, w tym...

Sfinks Polska zwiększył sprzedaż gastronomiczną o 6% w I kwartale 2025 r.

Restauracje sieci Sfinks Polska osiągnęły w I kwartale 2025...

Sfinks podał wstępne wyniki jednostkowe za 2024 rok

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami SPHINX, The Burgers czy...

ORLEN odkrył nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Niemal ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego wynoszą zasoby...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Budżet państwa to iluzja? Ponad 150 instytucji działa poza ustawą budżetową

Polska „funduszowa” ma się świetnie. Z każdym kolejnym rządem...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie