MOTORYZACJASubtelna elegancja i imponujące osiągi: oto nowy Mercedes-AMG GT 43

Subtelna elegancja i imponujące osiągi: oto nowy Mercedes-AMG GT 43

Subtelna elegancja i imponujące osiągi: oto nowy Mercedes-AMG GT 43

  • 2,0-litrowy silnik turbo AMG rozwija moc 310 kW (422 KM) i cechuje się niespotykanie spontaniczną reakcją
  • Napęd na tylne koła i korzystny rozkład masy sprzyjają dynamicznemu prowadzeniu
  • Wygląd zewnętrzny z naciskiem na subtelność i elegancję

Mercedes-AMG poszerza portfolio nowego AMG GT Coupé o wariant AMG GT 43 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,3 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym: 235 g/km; WLTP). Połączenie stosunkowo lekkiego 4-cylindrowego silnika na przedniej osi i napędu na tylne koła sprzyja niezwykle dynamicznemu prowadzeniu, zapewniając dużą przyjemność z jazdy.

2,0-litrowy silnik turbo AMG rozwija moc 310 kW (422 KM) przy 6750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 500 Nm w przedziale 3250-5000 obr./min. Jego techniczną wizytówką jest turbosprężarka napędzana niewielkim silnikiem elektrycznym – rozwiązanie zaczerpnięte z Formuły 1. Taka forma doładowania gwarantuje szczególnie spontaniczne reakcje w całym zakresie obrotów.

Nowy AMG GT 43 łączy dynamiczne wrażenia z jazdy ze zwiększoną efektywnością. Turbosprężarka jest zasilana poprzez pokładową instalację elektryczną 48 V, z której korzysta również rozrusznikoalternator z napędem pasowym (ISG), na krótko zapewniający dodatkowe 10 kW (14 KM) mocy. Druga generacja ISG służy także jako układ łagodnej hybrydy, który oprócz tymczasowego zwiększenia osiągów umożliwia korzystanie z takich funkcji jak żeglowanie i rekuperacja w celu obniżenia zużycia paliwa. Na tym nie koniec: instalacja 48 V zwiększa też komfort, ponieważ działanie funkcji start-stop oraz żeglowania jest prawie niezauważalne.

Osiągi są proporcjonalne do statusu AMG GT 43: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h.

Dane techniczne:

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Silnik
Układ i liczba cylindrów   R4
Pojemność skokowa ccm 1991
Moc maksymalna kW/KM 310/422
przy obr./min 6750
Dodatkowa moc (boost) kW/KM 10/14
Maksymalny moment obrotowy Nm 500
przy obr./min 3250-5000
Stopień kompresji   10,0
Zasilanie   Połączenie wtrysku bezpośredniego i pośredniego, elektrycznie zasilana turbosprężarka
Przeniesienie napędu
Napęd   na tylne koła
Przekładnia   AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatyczna, z mokrym sprzęgłem startowym)
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg   5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60
Wsteczny   4,80
Zawieszenie
Oś przednia Stalowe sprężyny AMG, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, lekkie sprężyny i stabilizator
Oś tylna Stalowe sprężyny AMG, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, lekkie sprężyny i stabilizator
Układ hamulcowy Hydrauliczny, dwuobwodowy; przód: tarcze kompozytowe 390 mm, wentylowane i perforowane, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: tarcze kompozytowe 360 mm, wentylowane i perforowane, 1-tłoczkowe zaciski pływające z aluminium, elektryczny hamulec postojowy, ABS, wspomaganie hamowania, 3-stopniowe ESP®
Układ kierowniczy Elektromechanicznie wspomagany, parametryczny, zmienne przełożenie (12,8:1 w martwym punkcie) i zmienna siła wspomagania
Obręcze Przód: 9,5 J x 19; tył: 11 J x 19
Opony Przód: 255/45 ZR 19; tył: 285/40 ZR 19
Wymiary i masy
Rozstaw osi mm 2700
Rozstaw kół przód/tył mm 1666/1644
Długość/szerokość/wysokość mm 4728/1354/1929
Pojemność bagażnika l 321 (w opcji do 675)
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy (EC) kg 1775
Ładowność kg 2-osobowy: 215, 2+2: 370
Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa l 70/10
Osiągi, zużycie, emisje
Przyspieszenie 0-100 km/h s 4,6
Prędkość maksymalna km/h 280 (ograniczona elektronicznie)
Zużycie paliwa w cyklu miesz. l/100 km 10,3
Emisje CO2 w cyklu miesz. g/km 235

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...