- 2,0-litrowy silnik turbo AMG rozwija moc 310 kW (422 KM) i cechuje się niespotykanie spontaniczną reakcją
- Napęd na tylne koła i korzystny rozkład masy sprzyjają dynamicznemu prowadzeniu
- Wygląd zewnętrzny z naciskiem na subtelność i elegancję
Mercedes-AMG poszerza portfolio nowego AMG GT Coupé o wariant AMG GT 43 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,3 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym: 235 g/km; WLTP). Połączenie stosunkowo lekkiego 4-cylindrowego silnika na przedniej osi i napędu na tylne koła sprzyja niezwykle dynamicznemu prowadzeniu, zapewniając dużą przyjemność z jazdy.
2,0-litrowy silnik turbo AMG rozwija moc 310 kW (422 KM) przy 6750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 500 Nm w przedziale 3250-5000 obr./min. Jego techniczną wizytówką jest turbosprężarka napędzana niewielkim silnikiem elektrycznym – rozwiązanie zaczerpnięte z Formuły 1. Taka forma doładowania gwarantuje szczególnie spontaniczne reakcje w całym zakresie obrotów.
Nowy AMG GT 43 łączy dynamiczne wrażenia z jazdy ze zwiększoną efektywnością. Turbosprężarka jest zasilana poprzez pokładową instalację elektryczną 48 V, z której korzysta również rozrusznikoalternator z napędem pasowym (ISG), na krótko zapewniający dodatkowe 10 kW (14 KM) mocy. Druga generacja ISG służy także jako układ łagodnej hybrydy, który oprócz tymczasowego zwiększenia osiągów umożliwia korzystanie z takich funkcji jak żeglowanie i rekuperacja w celu obniżenia zużycia paliwa. Na tym nie koniec: instalacja 48 V zwiększa też komfort, ponieważ działanie funkcji start-stop oraz żeglowania jest prawie niezauważalne.
Osiągi są proporcjonalne do statusu AMG GT 43: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h.
Dane techniczne:
Mercedes-AMG GT 43 Coupé
Silnik | |||
Układ i liczba cylindrów | R4 | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1991 | |
Moc maksymalna | kW/KM | 310/422 | |
przy | obr./min | 6750 | |
Dodatkowa moc (boost) | kW/KM | 10/14 | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 500 | |
przy | obr./min | 3250-5000 | |
Stopień kompresji | 10,0 | ||
Zasilanie | Połączenie wtrysku bezpośredniego i pośredniego, elektrycznie zasilana turbosprężarka | ||
Przeniesienie napędu | |||
Napęd | na tylne koła | ||
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatyczna, z mokrym sprzęgłem startowym) | ||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | ||
Wsteczny | 4,80 | ||
Zawieszenie | |||
Oś przednia | Stalowe sprężyny AMG, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, lekkie sprężyny i stabilizator | ||
Oś tylna | Stalowe sprężyny AMG, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, lekkie sprężyny i stabilizator | ||
Układ hamulcowy | Hydrauliczny, dwuobwodowy; przód: tarcze kompozytowe 390 mm, wentylowane i perforowane, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: tarcze kompozytowe 360 mm, wentylowane i perforowane, 1-tłoczkowe zaciski pływające z aluminium, elektryczny hamulec postojowy, ABS, wspomaganie hamowania, 3-stopniowe ESP® | ||
Układ kierowniczy | Elektromechanicznie wspomagany, parametryczny, zmienne przełożenie (12,8:1 w martwym punkcie) i zmienna siła wspomagania | ||
Obręcze | Przód: 9,5 J x 19; tył: 11 J x 19 | ||
Opony | Przód: 255/45 ZR 19; tył: 285/40 ZR 19 | ||
Wymiary i masy | |||
Rozstaw osi | mm | 2700 | |
Rozstaw kół przód/tył | mm | 1666/1644 | |
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4728/1354/1929 | |
Pojemność bagażnika | l | 321 (w opcji do 675) | |
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy (EC) | kg | 1775 | |
Ładowność | kg | 2-osobowy: 215, 2+2: 370 | |
Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa | l | 70/10 | |
Osiągi, zużycie, emisje | |||
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 4,6 | |
Prędkość maksymalna | km/h | 280 (ograniczona elektronicznie) | |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. | l/100 km | 10,3 | |
Emisje CO2 w cyklu miesz. | g/km | 235 |