czwartek, 10 kwietnia, 2025

Święta tuż-tuż. Jakie prezenty kupujemy najczęściej?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Prezenty to stały element świąt Bożego Narodzenia. I to nie prawda, że obdarowujemy tylko dzieci. Porównywarka Ceneo przeanalizowała zwyczaje zakupowe Polaków w poprzednich latach i wie, co zazwyczaj ląduje pod choinką w ten magiczny wieczór.

Co na pierwszym miejscu?

Smartfony, smartfony i jeszcze raz smartfony. W grudniu 2019 na ten zakup zdecydowało się aż 536.298 użytkowników Ceneo w wieku 24-35 lat. Smartfony były z resztą produktem kupowanym najczęściej przez wszystkie grupy wiekowe.

Również prawdopodobieństwo, że pod choinką znajdziemy ulubiony zapach, jest bardzo duże. Ogromną popularnością cieszą się bowiem damskie perfumy – to drugi najczęściej kupowany produkt przez grupy wiekowe 45-54 i 55-64, i trzeci wśród użytkowników 24-35, 35-44 oraz 66+.

Podium dopełniają klocki (zakupiło je 373.700 użytkowników w wieku 24-35, 212.602 w wieku 35-44 i 85.665 w wieku 18-24) oraz telewizory (kupują je starci konsumenci – 65+, 55-64, 45-54).

Jedynie grupa najmłodsza (18-24) wyłamuje się nieco z powyższych trendów i często kupuje także słuchawki (stanowiły one drugi najczęściej kupowany na Ceneo produkt w grudniu 2019 w grupie wiekowej 18-24, zakupu dokonało 98.660 użytkowników).

Na pozostałych miejscach w pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych produktów przez wszystkie grupy wiekowe znajdziemy zegarki oraz smartwatche i smartbandy.

Gier planszowych lub dziecięcych nie znajdziemy jedynie w TOP 10 użytkowników 65+, ta grupa wiekowa jako jedyna kupuje natomiast minerały i witaminy, kotły oraz firany. Z kolei perfum męskich nie znajdziemy jedynie w TOP 10 użytkowników 35-44, ta grupa wiekowa jako jedyna kupuje natomiast figurki i makiety.

Ile wydajemy?

Średnia wartość grudniowych zakupów na Ceneo na przestrzeni ostatnich lat kształtowała się następująco: 2019 – 343,02 zł, 2018 – 287,15 zł, 2017 – 305,71 zł, 2016 – 309,93 zł, 201 – 269,11 zł. Prawdopodobnie 2020, ze względu na pandemię COVID-19, okaże się rokiem rekordowym.

Kiedy kupujemy?

Przede wszystkim w pierwszych dniach grudnia – 02.12.2019 Ceneo odwiedziło 3.236.000 użytkowników, 01.12.2019 – 3.167.000 użytkowników. Druga fala piku zakupowego przypada dokładnie na połowę miesiąca (15.12.2019 Ceneo odwiedziło 3.079.000). W 2020 wielu konsumentów na zakupy zdecydowało się wcześniej, prawdopodobnie w obawie o ciągłość łańcuchów dostaw i wydolność firm kurierskich.

święta 2020
Dane na podstawie Google Analytics. Google nie udostępnia danych o użytkownikach niepełnoletnich.
Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

E-commerce napędza logistykę. Polska staje się hubem dostaw dla całej Europy

Według prognoz amerykańskiej Administracji Handlu Międzynarodowego wartość europejskiego rynku...

Globalna wojna celna uderza w logistykę i polski eksport. Ekspert ostrzega przed falą zakłóceń

Wraz z powrotem Donalda Trumpa na urząd prezydenta USA...

Polska hubem e-commerce? Nowe cła USA i koniec T86 zmieniają reguły gry

Kilkudziesięcioprocentowe cła nałożone przez administrację Donalda Trumpa na towary...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Podobne tematy

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Linki, treści, ludzie – co naprawdę decyduje o sukcesie w SEO?

Po trzech latach wytężonej pracy badawczej i zainwestowaniu ponad...

Rewolucja w wyszukiwarkach: jak AI zmienia Google i strategie SEO?

Ostatnie pięć lat przyniosło prawdziwą rewolucję, zmieniającą zasady gry...

Chiny odpowiadają na cła Trumpa

Chińskie ministerstwo finansów ogłosiło wprowadzenie 15-procentowych ceł na import...

Google wspiera startupy medyczne – rusza nabór do Growth Academy: AI for Health

Google for Startups ogłasza nabór do kolejnej edycji programu...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie