piątek, 25 kwietnia, 2025

Zbigniew Jagiełło o sukcesie Blika

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Blik jest bardzo popularny w Polsce – głównie dzięki temu, że jest nie tylko samodzielną płatnością, ale jest również mocno związany z e-commerce. Jego przewaga nazywana jest embedded finance – tzn. można płacić Blikiem kupując towar w marketplace, albo usługę abonamentową, czy zwrócić koszty znajomym w restauracji. Blik jest elementem zakupu – a w związku z tym, że jest łatwy, przyjemny i bezpieczny, to wybiera go większość Polaków. Blik obecnie ma już wartość jednorożca, czyli około 1 mld euro.

– Dziesięć lat temu, gdy razem z kilkoma innymi osobami, prezesami, prezeskami banków zakładaliśmy Blika, to nie wiedzieliśmy, że wyrośnie z niego takie dziesięcioletnie, dojrzałe dziecko – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Zbigniew Jagiełło, menedżer, strateg, innowator. – Blik nie jest już start-upem, doskonale się rozwija. Z pozycji członka Rady Nadzorczej staram się wspierać zarząd w ekspansji międzynarodowej, która jest trudniejsza. Początki są zawsze wyzwaniem – trzeba określić, co zrobić, żeby odnieść taki sam sukces, jak w Polsce. Musimy podejmować próby i popełniać błędy. Obecnie zaczęła się aktywizacja idei Blika na Słowacji i taka sama próba w Rumunii. Blik na rynkach zagranicznych będzie konkurował na podobnych zasadach, jak w Polsce – czyli łatwością użytkowania i dużym poziomem bezpieczeństwa dla klientów. I te dwie cechy powodują, że ludzie chcą używać Blika. Chcą łatwo i bezpiecznie korzystać z tej formy płatności. Naszym celem jest, żeby do końca tej dekady wartość Blika wyniosła 5 mld albo więcej – zapowiada Zbigniew Jagiełło.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Zysk 102 mln zł i technologiczna rewolucja. Nest Bank stawia na biznes i sztuczną inteligencję

Nest Bank zakończył 2024 rok z historycznym wynikiem –...

Podobne tematy

Nie daj się nabrać na blokadę BLIK – tak działają oszuści

Cyberprzestępcy nie śpią i coraz częściej sięgają po sprytne...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Po sukcesie w Polsce, czas na Wielką Brytanię – Grupa T2S rozwija skrzydła

Branża outsourcingu pracowniczego i procesowego w Polsce stale się...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie