Prowadzisz małą firmę albo planujesz takową założyć? Chcesz wiedzieć, w jaki sposób dojść do wprawy w idealnym zarządzaniu finansami? W dzisiejszym artykule podpowiemy Ci, o jakich 3 krokach musisz pamiętać, by mieć wszystko pod kontrolą. A z pomocą w tym zadaniu przyjdzie nam program Taxomatic – rewolucyjne narzędzie dla małych i średnich przedsiębiorców.
W dzisiejszym świecie powinno być nam łatwiej zarządzać firmą. Mamy dostęp do niezliczonych poradników, ekspertów, doradców, którzy chętnie pomogą nam wdrożyć się w nową rolę. Coś jednak zawsze stoi nam na przeszkodzie, coś blokuje nasze umiejętności zarządzania finansami. Okazuje się, że to nasze myślenie, pozbawione pozytywnej rutyny, która powinna wejść nam w krew.
Dlatego właśnie w dzisiejszym artykule skupimy się na 3 istotnych kwestiach, o których musisz pamiętać, by bezbłędnie funkcjonować jako dobry zarządzający finansami firmowymi. Wszystkie z tych 3 kroków wykonamy za pomocą programu do prowadzenia księgowości online Taxomatic.
Na skróty:
KROK 1: nie uciekaj od dokumentów
Wielu przedsiębiorców bardzo często ucieka od wszelkich spraw „papierkowych”, zlecając je księgowym czy też innym podmiotom – takim jak np. biura rachunkowe. To spory błąd, który może kosztować nas pełen ogląd na naszą sytuację. Niektórzy również unikają wystawiania faktur czy innych paragonów – czy to z lenistwa, czy po prostu z chęci uniknięcia płacenia podatków. I o ile w tym konkretnym przypadku może się to na chwilę obecną opłacić, to na dłuższa metę takie rozwiązanie jest niewłaściwe. Po pierwsze – jest to działanie nielegalne, przez które możemy zapłacić potężne kary. A po drugie – nigdy nie nauczymy się poprawnie zarządzać finansami w tak dużym chaosie.
Rozwiązanie: aby ułatwić sobie prowadzenie pełnej dokumentacji firmy (a więc wystawianie faktur, generowanie dokumentów czy druków skarbowych), zainwestuj w dobry program do księgowania online. Jednym z nich jest właśnie Taxomatic, który wszystkie te funkcje posiada.
KROK 2: zapisuj i przechowuj dokumenty we właściwy sposób
Aby osiągnąć ład i harmonię w prowadzeniu firmy, powinniśmy wszystkie faktury, dokumenty kupna czy sprzedaży, zestawienia zysków i strat czy wydatków, odpowiednio archiwizować. I w dzisiejszych czasach nie mamy już na myśli wyłącznie papierowych segregatorów, w których składuje się tony kartek, których szybkie i sprawne odnalezienie, na przykład po miesiącu, będzie graniczyło z cudem. Dziś powinniśmy pamiętać o tym, że technologia umożliwia nam archiwizowanie wszelkich dokumentów w chmurze internetowej – bezpiecznym miejscu, gdzie wszelkie faktury będą uporządkowane i… zawsze dla nas dostępne.
Rozwiązanie: Zadbaj o to, by Twój program do księgowania posiadał możliwość archiwizowania dokumentów i faktur. Idealną opcja będzie tu również lupa pozwalająca na wyszukanie potrzebnych pozycji. Takie funkcje również odnajdziesz w narzędziu Taxomatic.
KROK 3: badaj raporty i analizy
Pamiętaj, że jednak samo posiadanie dokumentów czy możliwość ich wyszukiwania nie uczyni z Ciebie mistrza zarządzania finansami. Liczy się również umiejętność wnikliwej obserwacji i analizy wyników. I o ile trudno jest samodzielnie zestawiać ze sobą wszystkie faktury i dokumenty kupna z całego miesiąca, kwartału czy roku, o tyle technologia może nam w tym pomóc.
Rozwiązanie: Sprawdź, czy Twój program do prowadzenia księgowości online gwarantuje Ci możliwość generowania raportów oraz analiz przychodów i wydatków firmy. Dzięki takiej możliwości będziesz zawsze mieć oko na wszelkie zmiany w finansach. Ułatwi Ci to również planowanie budżetu na kolejne okresy. Taką funkcję również znajdziesz w narzędziu Taxomatic.