FIRMYFulfilio z Grupy OEX przejmuje SellerSwitch

Fulfilio z Grupy OEX przejmuje SellerSwitch

Fulfilio z Grupy OEX przejmuje SellerSwitch

  • Fulfilio, spółka zależna grupy OEX, kupiło większościowy pakiet udziałów spółki SellerSwitch
  • SellerSwitch to agencja omnichannel, która zajmuje się kompleksowym wsparciem firm w rozpoczęciu oraz rozwoju sprzedaży na największych platformach marketplace w Europie i USA
  • Dzięki przejęciu, Fulfilio oprócz usług logistycznych zaoferuje klientom wsparcie sprzedaży w kanale e-commerce
  • Fulfilio widzi również szanse na dalszy wzrost w trendzie przenoszenia procesów logistycznych do Polski i rosnącej atrakcyjności Polski jako hub-u logistycznego dla firm azjatyckich.

Fulfilio z Grupy OEX stawia na poszerzanie kompleksowej oferty obsługi klientów. Przejmuje większościowy pakiet udziałów w spółce SellerSwitch i dodaje do palety usług kolejny komponent w ramach obsługi sprzedaży w modelu end-to-end.

– Dzięki przejęciu poszerzamy swoje kompetencje w zakresie kompleksowej obsługi klientów i tworzenia oferty one-stop-shop. Obecnie przejmujemy odpowiedzialność za wszystkie procesy logistyczne klienta. Możemy śmiało powiedzieć, że proponujemy usługi na światowym poziomie łącznie z integracjami na platformach e-commerce i marketplace’ach oraz wspieraniem sprzedaży w tych kanałach – komentuje Arkadiusz Filipowski, prezes zarządu Fulfilio.

Już od jakiegoś czasu ofertujemy klientów razem z SellerSwitch i widzimy, jak duże jest zapotrzebowanie rynku na tak kompleksowe podejście. Bardziej zintegrowana usługa daje klientom ogromne korzyści operacyjne. Podpięcie wszystkich funkcji logistyki bezpośrednio z marketplace’m pozwala na precyzyjne zarządzanie sprzedażą i logistyką, co skutkuje przede wszystkim optymalizacją całego procesu i oszczędnościami – dodał Arkadiusz Filipowski.

– Kluczem do skutecznego rozwoju sprzedaży zagranicznej przez platformy takie jak Amazon, Kaufland, cDiscount, Ebay czy Walmart jest przemyślana 3-etapowa strategia skalowania i sprawdzone rozwiązania logistyczne. Od 8 lat pomagamy przedsiębiorcom rozwijać sprzedaż produktów przez Amazon i inne marketplace na rynkach zagranicznych. Od kilkuosobowych firm po duże marki takie jak Krosno Glass, Orion Group, Empik czy Dafi. Wierzę, że połączenie kompetencji strategicznych SellerSwitch w obszarze platform marketplace z możliwościami logistycznymi Fulfilio pozwoli klientom jeszcze szybciej skalować biznes e-commerce na rynkach zagranicznych – komentuje Łukasz Szczęsny, prezes zarządu SellerSwitch.

Należące do Grupy OEX Fulfilio oferuje swoim klientom pełen pakiet usług fulfilmentowych. Spółka wysyła rocznie ok. 2 mln paczek do 40 krajów świata, zarządzając łączną powierzchnią magazynową 65 tys. mkw.  Do grona klientów spółki należą takie firmy jak Bosch, 3M, Unilever czy Nestle. Fulfilio ma też kilku znaczących klientów zagranicznych, w tym z rynku azjatyckiego.

SellerSwitch to agencja omnichannel, która zajmuje się kompleksowym wsparciem firm w rozpoczęciu oraz rozwoju sprzedaży na największych platformach marketplace w Europie, a także USA. Oferuje obsługę kont sprzedażowych klientów na platformach Amazon, Kaufland, cDiscount, eMAG, eBay, Walmart, Allegro czy Empik. Ponad 8-letnie doświadczenie współpracy z setkami klientów pozwoliło obsłużyć sprzedaż o wartości 800 mln zł.

Kompleksowe wsparcie w kraju i za granicą

– Z punktu widzenia klienta, wspieramy go już na etapie sprzedaży, poprzez logistykę, a w ramach Grupy OEX, poprzez spółkę VCC oferujemy również usługi infolinii i obsługi klienta w ponad 10 językach. Z kolei spółka OEX Cursor specjalizuje się we wspieraniu sprzedaży w sklepach tradycyjnych i sieciach. Takie podejście, z dbałością o customer experience na każdym etapie procesu, pozwala zaoferować klientom usługę one-stop-shop od sprzedaży przez logistykę do obsługi klienta i wsparcia sprzedaży w retailu – dodaje Arkadiusz Filipowski.

Wsparcie Fulfilio wykracza poza granice Polski.

– Widzimy ogromny potencjał związany z rozwojem biznesu i ekspansją polskich firm na rynki zagraniczne oraz podmiotów zagranicznych na rynek polski i chcemy uczestniczyć w tym wzroście. Mamy w tym obszarze duże doświadczenie i dlatego gwarantujemy klientom stosunkowo łatwy debiut na rynku zagranicznym. Logistyka jako ważny element procesu zakupowego w dużej mierze decyduje o postrzeganiu marki przez konsumentów. Jednocześnie w wielu krajach istnieją lokalne i nawet specjalistyczne marketplace’y, które zyskały popularność i po prostu trzeba na nich być. Do tego potrzebna jest specjalistyczna wiedza i doświadczenie, które oferuje SellerSwitch, zwłaszcza jeśli chodzi o rynek niemiecki i USA – ocenia Arkadiusz Filipowski.

Polska przyczółkiem dla firm z Azji

Polska ma unikalną pozycję geograficzną, posiada również inne ważne atuty jak dostęp do wykwalifikowanej kadry, w tym IT, oraz nowoczesnych powierzchni magazynowych.

– Dostrzegamy bardzo silny trend przenoszenia procesów logistycznych do Polski i stale rosnącą atrakcyjność Polski dla takiej działalności. Nasz kraj ma wszelkie podstawy, by stać się hub-em logistycznym dla firm z Azji, które z Polski będą realizować sprzedaż w Europie. Fulfilio chce być aktywnym uczestnikiem tych procesów – podsumowuje Arkadiusz Filipowski.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...