poniedziałek, 14 kwietnia, 2025

MCI inwestuje w żywieniowe Nice To Fit You

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Fundusz private equity MCI.EuroVentures 1.0 zawarł umowę kupna 55% udziałów w spółce NTFY, lidera wysokiej jakości diet pudełkowych w Polsce.

Spółka działa pod marką Nice To Fit You na szybko rosnącym rynku cateringu dietetycznego. Celem MCI jest wsparcie rozwoju NTFY jako jednej z najsilniejszych marek cyfrowych polskiego sektora food e-commerce z możliwością ekspansji międzynarodowej.

Rynek diet pudełkowych rozwija się dynamicznie i wzrósł ponad trzykrotnie w okresie ostatnich 5 lat. Dźwignią rozwoju branży jest rosnąca popularność wśród Polaków usługi zamawiania gotowych posiłków oraz zdrowego odżywiania. Nice To Fit You oferuje wysokiej jakości diety w Polsce, Czechach i Niemczech.

– NTFY to historycznie największa inwestycja MCI o wartości zaangażowanego kapitału ok. 186 mln zł wspierana finansowaniem dłużnym w strukturze wykupu lewarowanego tzw. LBO. To już 4 transakcja w ostatnich 4 kwartałach po Webcon i Profitroom i Focusie. Jest to zgodne ze strategią funduszu, zakładającą 2-3 inwestycje rocznie. Wspólnie z naszymi partnerami oraz profesjonalnym zespołem NTFY planujemy wesprzeć spółkę w dalszym rozwoju jako wiodącej marki cyfrowej rynku food e-commerce w Polsce – mówi Paweł Borys, partner zarządzający w MCI.

Dla MCI będzie to kolejna transakcja w branży food e-commerce od czasu udanej inwestycji we Frisco.pl – krajowego lidera rynku zakupów spożywczych on-line, który w 2020 roku został sprzedany Grupie Eurocash.

– Nice To Fit You jest jednym z liderów cateringów dietetycznych i najdłużej działającym podmiotem tego typu na polskim rynku. Rozwojowi sektora będą sprzyjać takie trendy, jak postępujący zwrot w stronę wygodnego żywienia, szczególnie silny wśród nowych pokoleń, migracja do największych miast i dalsze bogacenie się społeczeństwa. Uważamy, że głównymi beneficjentami rosnącej popularności cateringów dietetycznych będą najlepiej zarządzane spółki z odpowiednio dużą skalą działalności jak Nice To Fit You – mówi Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI.

Spółka NTFY jako pierwsza w branży stworzyła opcję wyboru menu bez której dziś wielu nie wyobraża sobie korzystania z tego typu usług. Znakiem rozpoznawczym marki jest wysoka jakość posiłków, co pozwoliło Nice To Fit You na zbudowanie dużej i lojalnej bazy klientów szczególnie w największych miastach. MCI planuje długoterminowo inwestować w rozwój NTFY. Założyciele spółki Sebastian Rabiej i Radosław Jeżak pozostaną nadal aktywnymi akcjonariuszami, posiadającymi 45% udziałów.

– Jesteśmy dumni z roli jaką Nice To Fit You odegrało w zbudowaniu całej branży cateringów dietetycznych w Polsce oraz obecnej pozycji marki wypracowanej na przestrzeni lat. Mamy świetny zespół i wierzymy, że to właściwy moment na rozpoczęcie kolejnego etapu w rozwoju firmy we współpracy z tak doświadczonym i profesjonalnym partnerem kapitałowym jakim jest MCI – mówi Sebastian Rabiej, jeden z założycieli Nice To Fit You.

Transakcja wymaga jeszcze otrzymania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Doradcy kupujących:

  • Doradca prawny: Kancelaria DJM
  • Doradca finansowy: Deloitte
  • Bank finansujący: Pekao S.A.
  • Doradca transakcyjny: VCP

Doradcy sprzedających:

  • Doradca prawny: kancelaria Baker McKenzie.
  • Doradca transakcyjny: PwC
  • Doradca podatkowy: MDDP
Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Baseig SA – polski fashion-tech szykuje się do debiutu na NewConnect

Na polskim rynku pojawił się nowy gracz z w...

Start budowy City Point Okęcie. Welcome Airport Services zajmie cały obiekt

Podczas uroczystej ceremonii wmurowania kamienia węgielnego w City Point...

GK Murapol po I kwartale 2025 r.

GGrupa Murapol utrzymała stabilny poziom sprzedaży i przekazań lokali...

Columbus Energy realizuje kolejną transzę sprzedaży farm fotowoltaicznych do GoldenPeaks Capital

Grupa Columbus Energy, zgodnie z umową, zrealizowała drugą transzę...

Mex Polska SA z 12% wzrostem przychodów w 2024 roku. Spółka stawia na ekspansję i optymalizację

Mex Polska zgodnie z prognozami, zamyka 2024 rok z...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po podpis elektroniczny – oto dlaczego

W dobie cyfryzacji podpis elektroniczny staje się nieodłącznym elementem...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie